chceauto.pl
x
Ford Focus potrafi wykryć dziury

Ford Focus potrafi wykryć dziury

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2018-06-29 Opinie
Dziurawe drogi to nie jest wyłącznie polska specjalność. Z problemem tym zmagają się kierowcy w wielu krajach, również europejskich. Szczególnie w tym roku stan nawierzchn w niektórych rejonach kontynentu uległ znacznemu pogorszeniu, a wszystko za sprawą arktycznej masy powietrza zwanej "Bestią ze Wschodu" (Beast from the East), która na płynęła nad Europę Zachodnią w marcu. Przyniosła ona lodowatą, arktyczną temperaturę, która przyczyniła się do pękania nawierzchni na drogach.

W zeszłym roku w Anglii i Walii naprawiano dziurę, średnio co 21 sekund, a władze w Rzymie zobowiązały się naprawić 50 000 dziur w ciągu jednego miesiąca, stan nawierzchni miała również monitorować miejscowa prokuratura. W Kolonii po tegorocznej wyjątkowo mroźnej zimie odnotowano ponad 6 000 dziur.
Dziury i wyboje mają negatywny wpływ nie tylko na komfort jazdy; siła uderzenia spowodowana najechaniem na wyrwę w asfalcie może spowodować uszkodzenie koła, opony i zawieszenia pojazdu, a w konsekwencji odbić się na stanie naszego portfela.

Ciekawe rozwiązanie tego problemu proponuje Ford. W nowym Focusie pojawił się bowiem system wykrywania dziur, który rozpoznaje, kiedy koło wpada w wyrwę i dostosowuje pracę zawieszenia tak, aby amortyzować siłę uderzenia.

Dzięki temu, koła i opony nie przenoszą aż tak dużej siły uderzenia podczas przejazdu przez wyboje. Tylne zawieszenie może reagować nawet szybciej niż przednie. Otrzymuje sygnał z przedniego koła i ostrzega tylne, zanim wjadą do dziury. To wszystko dzieje się w ułamku sekundy.

Całkowicie nowy system Kontroli Tłumienia Drgań (CCD) w nowym Fordzie Focusie jest oferowany opcjonalnie. Co 2 milisekundy monitoruje elementy zawieszenia, nadwozia, układu kierowniczego i hamulcowego oraz dostosowuje pracę zawieszenia pojazdu do stanu nawierzchni, przez co zapewnia większy komfort i płynność jazdy.

Ford prowadzi prace nad zawieszeniem używając specjalnego toru testowego w swoim ośrodku badawczym w Belgii. Nawierzchnia toru pokryta jest dziurami, wybojami i innymi zagrożeniami typowymi dla dróg na całym świecie. Inżynierowie dodatkowo udoskonalają systemy dzięki setkom godzin testów prowadzonych na różnych drogach w Europie, monitorując obciążenia i siły uderzenia za pomocą sprzętu używanego przez sejsmologów do badania siły trzęsienia ziemi.

Ford Focus i jego system wykrywania dziur na wideo:



Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Zobacz także

Elektryczna ofensywa Forda

Elektryczna ofensywa Forda 2019-12-05

Ford przechodzi największe zmiany w swojej ponad 100-letniej historii. W kwietniu 2019 roku na konwencie „Go Electric” marka przedstawiła szeroko zakrojony plan elektryfikacji. Przewiduje on wprowadzenie 16 zelektryfikowanych pojazdów na rynek...
Euro NCAP. Świetne wiadomości dla nabywców!

Euro NCAP. Świetne wiadomości dla nabywców! 2019-09-04

Euro NCAP podzieliło się kolejnymi wynikami testów zderzeniowych nowych aut. Do crash-testów stanęło tym razem siedem pojazdów, które rozpoczynają właśnie swoją rynkową karierę w krajach Unii Europejskiej. Niezależni eksperci sprawdzili poziom...
Rekordowa sprzedaż Forda

Rekordowa sprzedaż Forda 2019-06-11

O takim wyniku konkurencja może jedynie pomarzyć. Ford bije właśnie rekordy popularności w Niemczech – na największym pojedynczym rynku w Unii Europejskiej.W ostatnim czasie niemiecki rynek przeżywał kryzys. Dopiero w ubiegłym miesiącu zanotowano...
Ford Focus ST Wagon

Ford Focus ST Wagon 2019-05-16

Ford zaprezentował pierwsze zdjęcia przedstawiające Focusa ST w wersji kombi. Pojazd dołączony do pokazanego na początku roku ST z nadwoziem typu hatchback.Znakiem ST Ford oznacza wersje usportowione, wyżej pozycjonowane są tylko modele RS. Jakie więc...
Hybrydowa ofensywa Forda

Hybrydowa ofensywa Forda 2019-04-04

Na specjalnej konferencji prasowej w Amsterdamie Ford ogłosił swoje plany elektryfikacji gamy modelowej. Amerykański producent zamierza poszerzyć gamę modeli o napędzie hybrydowym, przy czym będą to różne wersje tego napędu.Najbardziej zaawansowane...
Oto Europejski Samochód Roku 2019

Oto Europejski Samochód Roku 2019 2019-03-04

Jury złożone z 60 dziennikarzy reprezentujących 23 europejskie kraje ogłosiło wyniki konkursu Car of the Year 2019. Ostateczną listę finalistów poznaliśmy 28 listopada ubiegłego roku. Znalazły się na niej: Alpine A110, Citroen C5 Aircross, Ford...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.