chceauto.pl
x

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi DPF 105 KM

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi DPF 105 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2014
Średnia cena
36 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertęłatwo kupić
Pojemność
1560 cm3
Silnik
diesel
Waga
1299 kg
Ładowność
601 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
105 KM
0-100 km/h
12 s.
V max
187 km/h
Zasięg
790 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
6.7 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
49 zł
Zbiornik paliwa
53 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/55 R16
225/40 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
476 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi DPF 105 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi DPF 105 KMFord Focus Mk3 1.6 TDCi DPF 105 KMFord Focus Mk3 1.6 TDCi DPF 105 KMFord Focus Mk3 1.6 TDCi DPF 105 KMFord Focus Mk3 1.6 TDCi DPF 105 KMFord Focus Mk3 1.6 TDCi DPF 105 KMFord Focus Mk3 1.6 TDCi DPF 105 KMFord Focus Mk3 1.6 TDCi DPF 105 KM

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi DPF 105 KM

Ford Focus

Ford Focus I trafił do sprzedaży w 1998 roku i w niezmienionej formie przetrwał na rynku aż 7 lat. Druga generacja pojawiła się w 2004 roku i produkowana był aż do roku 2010 (z liftingiem w roku 2008). W 2010 roku zadebiutowała III generacja, której produkcję uruchomiono na początku 2011 roku. Samochód trafił do europejskich salonów wiosną tego samego roku.

Ford Focus Mk3

Trzecia generacja focusa zadebiutowała wiosną 2011 roku. Samochód nie może już pochwalić się tak oryginalną stylistyką, jak pierwsza generacja, ale liczne nawiązania do większego Mondeo sprawiają, że auto wydaje się być znacznie większe niż jest w rzeczywistości.

Dobre wrażenie robi też kabina - jest przestronna i dobrze wykonana, deska rozdzielcza zrobiona została z niezłej jakości, miękkich w dotyku materiałów. W wersji hatchback rozczarowuje bagażnik - pojemność 277 l to o przeszło 20 l mniej, niż oferuje np. Citroen C3 należący do segmentu B!

Atutem Focusa pozostał natomiast rewelacyjny układ jezdny. Wielowahaczowe zawieszenie zapewnia wystarczający komfort jazdy i świetnie sprawuje się w zakrętach, o precyzję dba również precyzyjny układ kierowniczy. Auto w trzech wersjach nadwoziowych (jako czterodrzwiowy sedan i pieciodrzwiowe hatchback i kombi) dostępne jest w polskich salonach od połowy 2011 roku.

W 2014 roku samochód doczekał się faceliftingu. Zmieniono m.in pas przedni, który zyskał nowy zderzak i osłonę chłodnicy zaprojektowane zgodnie z nowym językiem stylistycznym marki "One Ford".

Silnik

Jedną z pierwszych konstrukcji wysokoprężnych opracowanych w myśl zasad downsingu był skonstruowany wspólnie przez PSA i Forda silnik 1,6 HDi/TDCI. Jednostka okazała się być nader udana – zapewnia dobre osiągi i niewielki apetyt na paliwo. Jak większość z nowoczesnych konstrukcji wysokoprężnych ma jednak kilka słabych stron. Jakich problemów, z czasem, spodziewać się mogą właściciele i na co zwracać szczególną uwagę, by jak najdłużej cieszyć się niezawodnym autem? Konstrukcja, za opracowanie której odpowiadali głównie inżynierowie Citroena i Peugeota jest bardzo popularna. Oprócz Francuzów w swoich autach montowały je również takie marki, jak Mini, Mazda, Suzuki i Volvo. Jednostka oferowana była w kilku wariantach. Do 2010 roku klienci wybierać mogli spośród odmian o mocy 75 KM, 90 KM lub 109 KM. Wszystkie wyposażone były w szesnastozaworową głowicę – najmocniejsza wersja miała dodatkowo dwumasowe koło zamachowe i turbosprężarkę o zmiennej geometrii. W 2010 dokonano zmian w konstrukcji głowicy – jednostka otrzymała ośmiozaworową głowicę – do wyboru było 75 KM, 92 KM lub 112 KM. Okiem użytkownika: 1,6 HDI / TDCI O ile w przypadku większości nowoczesnych diesli największe problemy sprawiają czułe na jakość paliwa wtryskiwacze, o tyle w przypadku jednostki 1,6 HDi przyczyną częstszych kłopotów są turbosprężarki. Z punktu widzenia kosztów obsługi lepiej zdecydować się na słabszą wersję o stałej geometrii turbiny. Element można wówczas regenerować a koszt nowej nie powinien przekroczyć 2 tys. zł. Większy problem mieć będą właściciele mocniejszych odmian – 109 lub 112-konnych. W ich przypadku turbina nie nadaje się do regeneracji – w razie awarii trzeba więc wydać ok. 3,5 tys. zł na nową lub posiłkować się częścią pochodzącą z demontażu. Warto wiedzieć, że krótka żywotność turbiny wynika z problemów z jej smarowaniem. By ich uniknąć polecamy skrócić interwał wymiany oleju do 10-15 tys. km i stosować dobrej jakości olej syntetyczny (np. 5w30). Po zakupie radzimy też wymienić lub wyczyścić metalowy przewód, którym olej doprowadzany jest do turbiny. Często – w wyniku pracy pod dużym obciążeniem – zatkaniu ulega sitko na śrubie mocującej przewód do bloku, przez co turbosprężarka nie jest odpowiednio smarowana. Z czasem krystalizujący się olej całkowicie zatyka przewód, co skutkuje zniszczeniem turbiny. Co ważne, w nowszych wersjach, śruba mocująca przewód nie miała już owego sitka – wielu użytkowników – dla własnego bezpieczeństwa – usuwa je na własną rękę. Raz na 3-4 wymiany oleju radzimy odkręcić i wyczyścić (lub wymienić) wspomniany przewód. Niestety operacja jest dość czasochłonna – dojście jest ograniczone i wymaga odkręcenia katalizatora. Co ważne, dość dobrą opinią cieszy się układ wtryskowy. W zależności od rocznika (i konfiguracji) stosowano układy Boscha lub Siemensa. Zdecydowanie popularniejsze są jednak elektromagnetyczne wtryskiwacze Boscha, co obniża koszty napraw. Trzeba jednak pamiętać, że elementy te są kodowane, wiec wymiana uszkodzonego wtrysku wymaga również podłączenia komputera diagnostycznego. Problematyczna może się również okazać sama naprawa. Jeśli wokół wtryskiwaczy pojawiają się nieszczelności ich korpus potrafi wtopić się w plastikowy kolektor dolotowy, co sprawia, że często demontaż wtrysków możliwy jest wyłącznie po zdjęciu głowicy. Dlatego właśnie należy zwracać baczną uwagę na to, czy wokół wtrysków nie pojawiają się żadne zaolejenia – jeśli tak, dla własnego dobra, lepiej odstawić auto do mechanika i wymienić metalowe pierścienie uszczelniające.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2015-06-01

Wersje

ROCZNIKI

Ford Focus po liftingu2021-10-14Ford Focus z nowym napędem mikrohybrydowym2020-06-26Ford Focus z systemem HUD2018-07-04Ford Focus potrafi wykryć dziury2018-06-29Ford Focus IV generacji!2018-04-10Ford Focus Red i Black Edition2015-12-20

Ford Focus CRASHTEST

Ford Focus - AKCJE NAWROTOWE

2013-09-17Samochody marki Ford Focus, wyprodukowane w okresie między 8 lipca a 26 sierpnia 2013 r., w Niemczech, mogą stwarzać zagrożenie dla użytkowników.

Niektóre egzemplarze pojazdów Ford Focus zostały wyposażone w koła o niewłaściwej specyfikacji, co może prowadzić do obluzowania nakrętek kół, a w skrajnym przypadku do odpadnięcia koła w pojeździe.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest 37 pojazdów marki Ford Focus o następujących numerach VIN:

WF0KXXGCBKDA20238
WF0KXXGCBKDA22775
WF0KXXGCBKDA24349
WF0KXXGCBKDA26737
WF0KXXGCBKDA30758
WF0KXXGCBKDA30788
WF0KXXGCBKDA30789
WF0KXXGCBKDA30824
WF0KXXGCBKDA30846
WF0KXXGCBKDA30855
WF0KXXGCBKDA30856
WF0KXXGCBKDA30879
WF0KXXGCBKDG42470
WF0LXXGCBLDA20137
WF0LXXGCBLDA20215
WF0LXXGCBLDA21281
WF0LXXGCBLDA21307
WF0LXXGCBLDA21633
WF0LXXGCBLDA23314
WF0LXXGCBLDA26209
WF0LXXGCBLDA26290
WF0LXXGCBLDA35564
WF0LXXGCBLDA35565
WF0LXXGCBLDA35570
WF0LXXGCBLDA35572
WF0LXXGCBLDA35574
WF0LXXGCBLDA35575
WF0LXXGCBLDA35578
WF0LXXGCBLDA35638
WF0LXXGCBLDA35641
WF0LXXGCBLDA35652
WF0LXXGCBLDG40113
WF0LXXGCBLDG40127
WF0LXXGCBLDG40155
WF0LXXGCBLDG43032
WF0MXXGCBMDA21663
WF0MXXGCBMDA36735

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi DPF 105 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Hyundai i30

Hyundai i30

1.6 CRDi DPF 110 KM diesel2014kombiręcznaprzedni
cena średnia 35 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

1.6 TDI 105 KM diesel2014kombiręcznaprzedni
cena średnia 36 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Astra

Opel Astra

1.7 CDTI 110 KM diesel2014kombiręcznaprzedni
cena średnia 33 000 zł
OCENY
Dostępność
Seat Leon

Seat Leon

1.6 TDI 105 KM diesel2014kombiręcznaprzedni
cena średnia 35 000 zł
OCENY
Dostępność
Skoda Octavia

Skoda Octavia

1.6 TDI 105 KM diesel2014kombiręcznaprzedni
cena średnia 36 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot 308

Peugeot 308

1.6 HDI FAP 115 KM diesel2014kombiręcznaprzedni
cena średnia 31 000 zł
OCENY
Dostępność

Ford Focus Mk3 1.6 TDCi DPF 105 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS