chceauto.pl
x
Ford Explorer plug-in już w Polsce

Ford Explorer plug-in już w Polsce

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-08-28 Opinie
Do europejskich klientów trafia nowy hybrydowy Ford Explorer Plug-In. Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęto w Europie sprzedaż siedmiomiejscowej wersji amerykańskiego SUV-a.

Explorera Plug-In Hybrid napędza układ łączący 3-litrowy silnik benzynowy EcoBoost V6 z silnikiem elektrycznym oraz generatorem i akumulatorem litowo-jonowy o pojemności 13,6 kWh (można go ładować z zewnętrznego źródła energii). W sumie kierowca ma do dyspozycji 457 KM mocy i 825 Nm momentu obrotowego, co czyni ten model najmocniejszym pojazdem hybrydowym w gamie Forda.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Układ przeniesienia napędu, składający się z 10–biegowej automatycznej skrzyni biegów Forda, systemu Intelligent All-Wheel Drive i systemu Terrain Management z siedmioma trybami jazdy, zapewnia możliwość komfortowego przewozu siedmiu pasażerów, holowania przyczepy do 2 500 kg i umożliwia przejechanie w trybie bezemisyjnym 48 km (wg cyklu NEDC), (42 km WLTP).

Explorer Plug-In Hybrid jest jednym z 18 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek europejski przed końcem 2021 roku.

Silnik elektryczny umożliwia Explorerowi jazdę z napędem wyłącznie elektrycznym przy zerowej emisji spalin, a kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, używając odpowiednio trybów jazdy EV Auto, EV Teraz, EV Później i EV Ładowanie. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, układ napędowy automatycznie powraca do trybu EV Auto, w którym silnik elektryczny wspomaga silnik benzynowy, korzystając z energii elektrycznej odzyskanej przy hamowaniu, celem zmniejszenia zużycia paliwa.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Pełne naładowanie akumulatora z zewnętrznego źródła zasilania 230 V zajmie około 5 godzin i 50 minut, a z opcjonalnej, montowanej na ścianie ładowarki Ford Connected Wallbox lub ładowarki w publicznej stacji ładowania FordPass Charging Network, zajmuje mniej niż 4 godziny 20 minut.

System inteligentnego napędu na wszystkie koła co 10 milisekund analizuje dane z kilkudziesięciu czujników, w tym mierzących prędkość pojazdu, odchylenie kursu jazdy, temperaturę otaczającego powietrza, poślizg kół i zachowanie holowanej przyczepy. Zupełnie nowa, jednobiegowa przekładnia rozdzielcza, wyposażona w sprzęgło elektromechaniczne, może płynnie zmieniać rozdział momentu obrotowego między przednie i tylne koła w ciągu 100 milisekund, aby zapewnić skuteczniejsze i bezpieczniejsze wykorzystanie przyczepności kół.

Podobnie jak w przypadku 10-biegowej przekładni automatycznej system wykorzystuje adaptacyjne algorytmy uczenia się, aby nieustannie modyfikować swoje reakcje i uzyskiwać lepsze osiągi i komfort jazdy.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Standardowe wyposażenie obejmuje m.in system wspomagający parkowanie Active Park Assist 2, system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej (Cross Traffic Alert) czy asystenta hamowania przy cofaniu (Reverse Brake Assist). Pakiet aktywnego wspomagania hamowania z funkcją awaryjnego hamowania, może wykryć ludzi i rowerzystów na drodze lub w jej pobliżu, a także osoby, które mogą przeciąć tor pojazdu i automatycznie uruchamia hamulce, jeśli sytuacja zapowiada potencjalną kolizję, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia.

Poruszanie się w miejskich korkach, jazda autostradą i długie podróże ułatwia adaptacyjny tempomat ACC z funkcją Stop&Go, z rozpoznawaniem znaków ograniczenia prędkości i funkcją utrzymywania samochodu na pasie ruchu.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Do funkcji zwiększających komfort, dostarczanych w wyposażeniu standardowym, należą: podgrzewane i chłodzone przednie fotele z funkcją masażu i elektryczną regulacją położenia w 10 pozycjach, podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie, bezprzewodowa ładowarka do kompatybilnych urządzeń mobilnych, podgrzewana kierownica, chowane zasłony przeciwsłoneczne w drugim rzędzie siedzeń, przyciemniane szyby w drugim i trzecim rzędzie oraz 14-głośnikowy, 980-watowy system audio B&O.

Elementem standardowego wyposażenia jest również modem FordPass Connect, umożliwiający zdalną kontrolę wybranych funkcji pojazdu z dowolnego miejsca poprzez sygnał transmisji danych sieci komórkowej za pomocą aplikacji mobilnej FordPass. Są wśród nich: funkcja zdalnego ryglowania i odryglowania zamków drzwi, zdalnego uruchomienia, lokalizacja pojazdu, funkcja statusu pojazdu, która informuje kierowcę o poziomie paliwa w zbiorniku, stanie instalacji alarmowej, ciśnienia w oponach oraz konieczności wymiany oleju.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
10,1–calowy pionowy ekran dotykowy, będący wyposażeniem standardowym wersji Platinum i ST-Line, pozwala na wyświetlenie mapy systemu nawigacyjnego na całej powierzchni ekranu, ułatwiając orientację w terenie, ale możliwy jest też podział powierzchni ekranu pomiędzy mapę i informacje systemu audio. Ekran pojemnościowy zbudowany w technologii używanej w ekranach smartfonów i tabletów, zapewnia szybszą i bardziej precyzyjną interakcję z systemem informacji i rozrywki SYNC 3.6

Wersje Platinum i ST-Line mają 20–calowe obręcze kół z lekkich stopów, z wykończeniem w kolorze czarnym dla wersji ST-Line i z ciemnym matowym wykończeniem w wersji Platinum.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Wersja ST-Line otrzymała też jednoczęściowy przedni wlot powietrza w wykończeniu na wysoki połysk i relingi dachowe oraz okładziny drzwi w błyszczącej czerni. We wnętrzu, jako podkreślające akcenty zastosowano czerwone szwy tapicerki siedzeń, na dywanikach i na sportowej, spłaszczonej u dołu kierownicy oraz detale z teksturą włókna węglowego na desce rozdzielczej.

Wersję Platinum wyróżniają: satynowany, jednoczęściowy przedni wlot powietrza oraz satynowane relingi dachowe i okładziny drzwiowe. Wnętrze otrzymało detale deski rozdzielczej, wykonane z drewna.

Auto w wersji ST-Line wycenione zostało na 372 700 zł. Ford Explorer Plug-In w odmianie Platinium to wydatek 374 700 zł.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Ford Explorer plug-in już w Polsce - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w Polsce

Zobacz także

Ford królem dostawczaków?

Ford królem dostawczaków? 2021-01-18

Na drogi Starego Kontynentu trafiło w ubiegłym roku 974 982 nowych aut marki Ford. Mimo pandemii koronawirusa dealerzy mają całkiem dużo powodów do radości. Liczby nie wyglądają zachęcająco, ale trzeba pamiętać, że branża motoryzacyjna...
Ford Focus po zmianach

Ford Focus po zmianach 2020-12-10

W europejskich salonach debiutuje właśnie udoskonalony Focusa z nowym, zelektryfikowanym, układem napędowym EcoBoost Hybrid.Samochód korzysta z 48-woltowej instalacji elektrycznej, pracującej w układzie z 1,0-litrową jednostką EcoBoost. Zdaniem...
Ford Fiesta mHEV już w sprzedaży

Ford Fiesta mHEV już w sprzedaży 2020-12-10

Najlepiej sprzedający się w Europie model Forda – Fiesta - jest już dostępny ze zelektryfikowanym układem napędowym.Przypominamy, że Ford zobowiązał się do zaoferowania zelektryfikowanej wersji każdego pojazdu osobowego, który wprowadza w...
Sztuczna inteligancja w podwoziu Forda

Sztuczna inteligancja w podwoziu Forda 2020-12-03

Od kilku dekad systemy napędu na cztery koła zapewniają lepsze wykorzystanie przyczepności kół na śliskich nawierzchniach jednak dzieje się to kosztem większego zużycia paliwa. Inżynierowie opracowali więc systemy napędu na wszystkie koła (AWD)...
Ford najlepszą marką wg Top Gear!

Ford najlepszą marką wg Top Gear! 2020-12-02

Redakcja brytyjskiego Top Gear przyznała nagrody Top Gear Awards 2020. Szczególne powody do radości mają Amerykanie, a ściślej – Ford. Marka zza oceanu otrzymała tytuł producenta roku, a usportowiona Puma ST - uznana została za najlepszego...
Seat Tarraco e-HYBRID

Seat Tarraco e-HYBRID 2020-12-01

Seat rozpoczął własnie produkcję pierwszego w historii marki SUV-a z napędem hybrydowym. Tarraco e-HYBRID to trzeci zelektryfikowany model hiszpańskiej marki po Leonie e-HYBRID i Mii electric. Premiera sprzedażowa samochodu jest planowana na pierwszy...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.