chceauto.pl
x
Ford Explorer plug-in już w Polsce

Ford Explorer plug-in już w Polsce

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-08-28
Do europejskich klientów trafia nowy hybrydowy Ford Explorer Plug-In. Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęto w Europie sprzedaż siedmiomiejscowej wersji amerykańskiego SUV-a.

Explorera Plug-In Hybrid napędza układ łączący 3-litrowy silnik benzynowy EcoBoost V6 z silnikiem elektrycznym oraz generatorem i akumulatorem litowo-jonowy o pojemności 13,6 kWh (można go ładować z zewnętrznego źródła energii). W sumie kierowca ma do dyspozycji 457 KM mocy i 825 Nm momentu obrotowego, co czyni ten model najmocniejszym pojazdem hybrydowym w gamie Forda.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Układ przeniesienia napędu, składający się z 10–biegowej automatycznej skrzyni biegów Forda, systemu Intelligent All-Wheel Drive i systemu Terrain Management z siedmioma trybami jazdy, zapewnia możliwość komfortowego przewozu siedmiu pasażerów, holowania przyczepy do 2 500 kg i umożliwia przejechanie w trybie bezemisyjnym 48 km (wg cyklu NEDC), (42 km WLTP).

Explorer Plug-In Hybrid jest jednym z 18 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek europejski przed końcem 2021 roku.

Silnik elektryczny umożliwia Explorerowi jazdę z napędem wyłącznie elektrycznym przy zerowej emisji spalin, a kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, używając odpowiednio trybów jazdy EV Auto, EV Teraz, EV Później i EV Ładowanie. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, układ napędowy automatycznie powraca do trybu EV Auto, w którym silnik elektryczny wspomaga silnik benzynowy, korzystając z energii elektrycznej odzyskanej przy hamowaniu, celem zmniejszenia zużycia paliwa.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Pełne naładowanie akumulatora z zewnętrznego źródła zasilania 230 V zajmie około 5 godzin i 50 minut, a z opcjonalnej, montowanej na ścianie ładowarki Ford Connected Wallbox lub ładowarki w publicznej stacji ładowania FordPass Charging Network, zajmuje mniej niż 4 godziny 20 minut.

System inteligentnego napędu na wszystkie koła co 10 milisekund analizuje dane z kilkudziesięciu czujników, w tym mierzących prędkość pojazdu, odchylenie kursu jazdy, temperaturę otaczającego powietrza, poślizg kół i zachowanie holowanej przyczepy. Zupełnie nowa, jednobiegowa przekładnia rozdzielcza, wyposażona w sprzęgło elektromechaniczne, może płynnie zmieniać rozdział momentu obrotowego między przednie i tylne koła w ciągu 100 milisekund, aby zapewnić skuteczniejsze i bezpieczniejsze wykorzystanie przyczepności kół.

Podobnie jak w przypadku 10-biegowej przekładni automatycznej system wykorzystuje adaptacyjne algorytmy uczenia się, aby nieustannie modyfikować swoje reakcje i uzyskiwać lepsze osiągi i komfort jazdy.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Standardowe wyposażenie obejmuje m.in system wspomagający parkowanie Active Park Assist 2, system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej (Cross Traffic Alert) czy asystenta hamowania przy cofaniu (Reverse Brake Assist). Pakiet aktywnego wspomagania hamowania z funkcją awaryjnego hamowania, może wykryć ludzi i rowerzystów na drodze lub w jej pobliżu, a także osoby, które mogą przeciąć tor pojazdu i automatycznie uruchamia hamulce, jeśli sytuacja zapowiada potencjalną kolizję, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia.

Poruszanie się w miejskich korkach, jazda autostradą i długie podróże ułatwia adaptacyjny tempomat ACC z funkcją Stop&Go, z rozpoznawaniem znaków ograniczenia prędkości i funkcją utrzymywania samochodu na pasie ruchu.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Do funkcji zwiększających komfort, dostarczanych w wyposażeniu standardowym, należą: podgrzewane i chłodzone przednie fotele z funkcją masażu i elektryczną regulacją położenia w 10 pozycjach, podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie, bezprzewodowa ładowarka do kompatybilnych urządzeń mobilnych, podgrzewana kierownica, chowane zasłony przeciwsłoneczne w drugim rzędzie siedzeń, przyciemniane szyby w drugim i trzecim rzędzie oraz 14-głośnikowy, 980-watowy system audio B&O.

Elementem standardowego wyposażenia jest również modem FordPass Connect, umożliwiający zdalną kontrolę wybranych funkcji pojazdu z dowolnego miejsca poprzez sygnał transmisji danych sieci komórkowej za pomocą aplikacji mobilnej FordPass. Są wśród nich: funkcja zdalnego ryglowania i odryglowania zamków drzwi, zdalnego uruchomienia, lokalizacja pojazdu, funkcja statusu pojazdu, która informuje kierowcę o poziomie paliwa w zbiorniku, stanie instalacji alarmowej, ciśnienia w oponach oraz konieczności wymiany oleju.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
10,1–calowy pionowy ekran dotykowy, będący wyposażeniem standardowym wersji Platinum i ST-Line, pozwala na wyświetlenie mapy systemu nawigacyjnego na całej powierzchni ekranu, ułatwiając orientację w terenie, ale możliwy jest też podział powierzchni ekranu pomiędzy mapę i informacje systemu audio. Ekran pojemnościowy zbudowany w technologii używanej w ekranach smartfonów i tabletów, zapewnia szybszą i bardziej precyzyjną interakcję z systemem informacji i rozrywki SYNC 3.6

Wersje Platinum i ST-Line mają 20–calowe obręcze kół z lekkich stopów, z wykończeniem w kolorze czarnym dla wersji ST-Line i z ciemnym matowym wykończeniem w wersji Platinum.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Wersja ST-Line otrzymała też jednoczęściowy przedni wlot powietrza w wykończeniu na wysoki połysk i relingi dachowe oraz okładziny drzwi w błyszczącej czerni. We wnętrzu, jako podkreślające akcenty zastosowano czerwone szwy tapicerki siedzeń, na dywanikach i na sportowej, spłaszczonej u dołu kierownicy oraz detale z teksturą włókna węglowego na desce rozdzielczej.

Wersję Platinum wyróżniają: satynowany, jednoczęściowy przedni wlot powietrza oraz satynowane relingi dachowe i okładziny drzwiowe. Wnętrze otrzymało detale deski rozdzielczej, wykonane z drewna.

Auto w wersji ST-Line wycenione zostało na 372 700 zł. Ford Explorer Plug-In w odmianie Platinium to wydatek 374 700 zł.

Ford Explorer plug-in już w Polsce - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w Polsce

Zobacz także

SEAT Leon Sportstourer FR e-HYBRID | Próba wyróżnienia się w rodzinie

SEAT Leon Sportstourer FR e-HYBRID | Próba wyróżnienia się w rodzinie 2025-10-26

Przyznam, że jeszcze niedawno byłem przekonany, że marka SEAT zostanie z rynku wycofana, a właściwie jej obecność poniekąd sama się wygasi. Dlaczego? Ponieważ już sama konkurencja w grupie Volkswagena jest bardzo zacięta, a rola SEATa jako marki z...
Ford Kuga 2025 | Amerykanie wiedzą, jak robić samochody dla Europy

Ford Kuga 2025 | Amerykanie wiedzą, jak robić samochody dla Europy 2025-10-26

Debiut Forda Kugi odbył się w 2008 roku i model ten okazał się strzałem w dziesiątkę - szybko zyskał popularność i stanął do zaciętej rywalizacji w prężnie rozwijającym się wtedy segmencie C-SUV. Aktualnie w salonach obecna jest trzecia...
Renault Symbioz esprit Alpine E-Tech | Następca Megane?

Renault Symbioz esprit Alpine E-Tech | Następca Megane? 2025-10-26

Symbioz dołączył do oferty Renault w 2024 roku, co zgrało się w czasie z wycofaniem modelu Megane. Co prawda w gamie francuskiego producenta jest Megane E-Tech, ale to crossover dostępny wyłącznie z napędem elektrycznym. Symbioz może zatem być...
Ford Explorer 2025 | Sprytnie ukrywa swoją tożsamość

Ford Explorer 2025 | Sprytnie ukrywa swoją tożsamość 2025-10-09

Ford generalnie lubi ponownie wykorzystywać nazwy swoich modeli i przeważnie sięga wtedy po te najbardziej znane. Pojawił się przecież Mustang Mach-E, jest Puma w nowym wydaniu i niedawno zadebiutował Ford Capri w zupełnie odmienionej odsłonie. No i...
Skoda Superb PHEV Kombi | Ponad 100 km “na prądzie”

Skoda Superb PHEV Kombi | Ponad 100 km “na prądzie” 2025-05-17

[b][/b]Nową Skodę Superb gościmy w salonach od wiosny 2024 roku i choć to bardzo świeże auto, na ulicach widuje się ich już całkiem sporo. Testowaliśmy wcześniej odmianę liftback z silnikiem 1.5 TSI, a teraz przyszedł czas na wersję kombi i z...
MG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciem

MG3 Hybrid+ | Miejska hybryda ze sportowym zacięciem 2025-04-14

Na pierwszy rzut oka może się wydawać, że MG3 to kolejne klasyczne hybrydowe auto miejskie, których na rynku jest pełno. To jednak tylko pozory, bo MG podeszło do tego tematu w nietuzinkowy sposób. Po pierwsze sam napęd hybrydowy ma dość ciekawą...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS