chceauto.pl
x
Ford Explorer plug-in już w Polsce

Ford Explorer plug-in już w Polsce

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-08-28 Opinie
Do europejskich klientów trafia nowy hybrydowy Ford Explorer Plug-In. Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęto w Europie sprzedaż siedmiomiejscowej wersji amerykańskiego SUV-a.

Explorera Plug-In Hybrid napędza układ łączący 3-litrowy silnik benzynowy EcoBoost V6 z silnikiem elektrycznym oraz generatorem i akumulatorem litowo-jonowy o pojemności 13,6 kWh (można go ładować z zewnętrznego źródła energii). W sumie kierowca ma do dyspozycji 457 KM mocy i 825 Nm momentu obrotowego, co czyni ten model najmocniejszym pojazdem hybrydowym w gamie Forda.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Układ przeniesienia napędu, składający się z 10–biegowej automatycznej skrzyni biegów Forda, systemu Intelligent All-Wheel Drive i systemu Terrain Management z siedmioma trybami jazdy, zapewnia możliwość komfortowego przewozu siedmiu pasażerów, holowania przyczepy do 2 500 kg i umożliwia przejechanie w trybie bezemisyjnym 48 km (wg cyklu NEDC), (42 km WLTP).

Explorer Plug-In Hybrid jest jednym z 18 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek europejski przed końcem 2021 roku.

Silnik elektryczny umożliwia Explorerowi jazdę z napędem wyłącznie elektrycznym przy zerowej emisji spalin, a kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, używając odpowiednio trybów jazdy EV Auto, EV Teraz, EV Później i EV Ładowanie. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, układ napędowy automatycznie powraca do trybu EV Auto, w którym silnik elektryczny wspomaga silnik benzynowy, korzystając z energii elektrycznej odzyskanej przy hamowaniu, celem zmniejszenia zużycia paliwa.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Pełne naładowanie akumulatora z zewnętrznego źródła zasilania 230 V zajmie około 5 godzin i 50 minut, a z opcjonalnej, montowanej na ścianie ładowarki Ford Connected Wallbox lub ładowarki w publicznej stacji ładowania FordPass Charging Network, zajmuje mniej niż 4 godziny 20 minut.

System inteligentnego napędu na wszystkie koła co 10 milisekund analizuje dane z kilkudziesięciu czujników, w tym mierzących prędkość pojazdu, odchylenie kursu jazdy, temperaturę otaczającego powietrza, poślizg kół i zachowanie holowanej przyczepy. Zupełnie nowa, jednobiegowa przekładnia rozdzielcza, wyposażona w sprzęgło elektromechaniczne, może płynnie zmieniać rozdział momentu obrotowego między przednie i tylne koła w ciągu 100 milisekund, aby zapewnić skuteczniejsze i bezpieczniejsze wykorzystanie przyczepności kół.

Podobnie jak w przypadku 10-biegowej przekładni automatycznej system wykorzystuje adaptacyjne algorytmy uczenia się, aby nieustannie modyfikować swoje reakcje i uzyskiwać lepsze osiągi i komfort jazdy.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Standardowe wyposażenie obejmuje m.in system wspomagający parkowanie Active Park Assist 2, system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej (Cross Traffic Alert) czy asystenta hamowania przy cofaniu (Reverse Brake Assist). Pakiet aktywnego wspomagania hamowania z funkcją awaryjnego hamowania, może wykryć ludzi i rowerzystów na drodze lub w jej pobliżu, a także osoby, które mogą przeciąć tor pojazdu i automatycznie uruchamia hamulce, jeśli sytuacja zapowiada potencjalną kolizję, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia.

Poruszanie się w miejskich korkach, jazda autostradą i długie podróże ułatwia adaptacyjny tempomat ACC z funkcją Stop&Go, z rozpoznawaniem znaków ograniczenia prędkości i funkcją utrzymywania samochodu na pasie ruchu.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Do funkcji zwiększających komfort, dostarczanych w wyposażeniu standardowym, należą: podgrzewane i chłodzone przednie fotele z funkcją masażu i elektryczną regulacją położenia w 10 pozycjach, podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie, bezprzewodowa ładowarka do kompatybilnych urządzeń mobilnych, podgrzewana kierownica, chowane zasłony przeciwsłoneczne w drugim rzędzie siedzeń, przyciemniane szyby w drugim i trzecim rzędzie oraz 14-głośnikowy, 980-watowy system audio B&O.

Elementem standardowego wyposażenia jest również modem FordPass Connect, umożliwiający zdalną kontrolę wybranych funkcji pojazdu z dowolnego miejsca poprzez sygnał transmisji danych sieci komórkowej za pomocą aplikacji mobilnej FordPass. Są wśród nich: funkcja zdalnego ryglowania i odryglowania zamków drzwi, zdalnego uruchomienia, lokalizacja pojazdu, funkcja statusu pojazdu, która informuje kierowcę o poziomie paliwa w zbiorniku, stanie instalacji alarmowej, ciśnienia w oponach oraz konieczności wymiany oleju.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
10,1–calowy pionowy ekran dotykowy, będący wyposażeniem standardowym wersji Platinum i ST-Line, pozwala na wyświetlenie mapy systemu nawigacyjnego na całej powierzchni ekranu, ułatwiając orientację w terenie, ale możliwy jest też podział powierzchni ekranu pomiędzy mapę i informacje systemu audio. Ekran pojemnościowy zbudowany w technologii używanej w ekranach smartfonów i tabletów, zapewnia szybszą i bardziej precyzyjną interakcję z systemem informacji i rozrywki SYNC 3.6

Wersje Platinum i ST-Line mają 20–calowe obręcze kół z lekkich stopów, z wykończeniem w kolorze czarnym dla wersji ST-Line i z ciemnym matowym wykończeniem w wersji Platinum.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Wersja ST-Line otrzymała też jednoczęściowy przedni wlot powietrza w wykończeniu na wysoki połysk i relingi dachowe oraz okładziny drzwi w błyszczącej czerni. We wnętrzu, jako podkreślające akcenty zastosowano czerwone szwy tapicerki siedzeń, na dywanikach i na sportowej, spłaszczonej u dołu kierownicy oraz detale z teksturą włókna węglowego na desce rozdzielczej.

Wersję Platinum wyróżniają: satynowany, jednoczęściowy przedni wlot powietrza oraz satynowane relingi dachowe i okładziny drzwiowe. Wnętrze otrzymało detale deski rozdzielczej, wykonane z drewna.

Auto w wersji ST-Line wycenione zostało na 372 700 zł. Ford Explorer Plug-In w odmianie Platinium to wydatek 374 700 zł.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Ford Explorer plug-in już w Polsce - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w Polsce

Zobacz także

Koniec Forda Mondeo

Koniec Forda Mondeo 2021-03-26

To już pewne. W marcu przyszłego roku na europejskie drogi wyjedzie ostatni Ford Mondeo. Firma poinformowała właśnie o dacie zakończenia produkcji obecnej generacji, która wytwarzana jest w hiszpańskiej fabryce nieopodal Walencji. Na temat następcy...
Ford Puma lepszy niż Fiesta? Zaskakujące wyniki sprzedaży

Ford Puma lepszy niż Fiesta? Zaskakujące wyniki sprzedaży 2021-03-18

Rosnąca popularność crossoverów wywraca do góry kołami utarte schematy rynku motoryzacyjnego. Przykład? Ford Puma systematycznie wyprzedza w rankingach sprzedaży... Forda Fiestę! Po niezwykle głośnej premierze nowego Forda Pumy, w ślad za...
Świetny początek roku Forda

Świetny początek roku Forda 2021-03-10

Luty okazał się kolejnym świetnym miesiącem dla Forda w Polsce. Marka pozostaje bowiem liderem rynku samochodów dostawczych, znacząco zwiększając swoją pozycję rynkową. Duży wzrost rejestracji odnotowały także modele osobowe.Jak podaje Polski...
Ford będzie produkował tylko auta elektryczne

Ford będzie produkował tylko auta elektryczne 2021-02-17

Ford ogłosił, że do połowy 2026 roku pełna europejska gama pojazdów osobowych marki będzie mogła poruszać się z zerową lokalną emisją spalin, co oznacza, że będą to samochody w pełni elektryczne lub hybrydowe typu plug-in. Co więcej, do 2030...
Ford zgarnia nagrody w Auto Lider

Ford zgarnia nagrody w Auto Lider 2021-02-12

Ford został jednym z laureatów ogólnopolskiego plebiscytu Auto Lider 2021 i otrzymał dwie statuetki za zajęcie pierwszego miejsca. W kategorii Miejski Crossover/SUV najwięcej głosów zdobył Ford Puma, a w kategorii Auto Sportowe i Kabriolet...
Ford polskim liderem na rynku aut dostawczych

Ford polskim liderem na rynku aut dostawczych 2021-02-05

W styczniu 2021 roku Ford zarejestrował najwięcej w Polsce samochodów dostawczych o DMC do 3,5 tony stając się liderem naszego rynku. Najpopularniejszymi modelami w swoich segmentach w ubiegłym miesiącu były Ford Ranger - pickup numer 1 w Polsce oraz...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.