chceauto.pl
x
Ford Explorer plug-in już w Polsce

Ford Explorer plug-in już w Polsce

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-08-28 Opinie
Do europejskich klientów trafia nowy hybrydowy Ford Explorer Plug-In. Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęto w Europie sprzedaż siedmiomiejscowej wersji amerykańskiego SUV-a.

Explorera Plug-In Hybrid napędza układ łączący 3-litrowy silnik benzynowy EcoBoost V6 z silnikiem elektrycznym oraz generatorem i akumulatorem litowo-jonowy o pojemności 13,6 kWh (można go ładować z zewnętrznego źródła energii). W sumie kierowca ma do dyspozycji 457 KM mocy i 825 Nm momentu obrotowego, co czyni ten model najmocniejszym pojazdem hybrydowym w gamie Forda.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Układ przeniesienia napędu, składający się z 10–biegowej automatycznej skrzyni biegów Forda, systemu Intelligent All-Wheel Drive i systemu Terrain Management z siedmioma trybami jazdy, zapewnia możliwość komfortowego przewozu siedmiu pasażerów, holowania przyczepy do 2 500 kg i umożliwia przejechanie w trybie bezemisyjnym 48 km (wg cyklu NEDC), (42 km WLTP).

Explorer Plug-In Hybrid jest jednym z 18 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek europejski przed końcem 2021 roku.

Silnik elektryczny umożliwia Explorerowi jazdę z napędem wyłącznie elektrycznym przy zerowej emisji spalin, a kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, używając odpowiednio trybów jazdy EV Auto, EV Teraz, EV Później i EV Ładowanie. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, układ napędowy automatycznie powraca do trybu EV Auto, w którym silnik elektryczny wspomaga silnik benzynowy, korzystając z energii elektrycznej odzyskanej przy hamowaniu, celem zmniejszenia zużycia paliwa.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Pełne naładowanie akumulatora z zewnętrznego źródła zasilania 230 V zajmie około 5 godzin i 50 minut, a z opcjonalnej, montowanej na ścianie ładowarki Ford Connected Wallbox lub ładowarki w publicznej stacji ładowania FordPass Charging Network, zajmuje mniej niż 4 godziny 20 minut.

System inteligentnego napędu na wszystkie koła co 10 milisekund analizuje dane z kilkudziesięciu czujników, w tym mierzących prędkość pojazdu, odchylenie kursu jazdy, temperaturę otaczającego powietrza, poślizg kół i zachowanie holowanej przyczepy. Zupełnie nowa, jednobiegowa przekładnia rozdzielcza, wyposażona w sprzęgło elektromechaniczne, może płynnie zmieniać rozdział momentu obrotowego między przednie i tylne koła w ciągu 100 milisekund, aby zapewnić skuteczniejsze i bezpieczniejsze wykorzystanie przyczepności kół.

Podobnie jak w przypadku 10-biegowej przekładni automatycznej system wykorzystuje adaptacyjne algorytmy uczenia się, aby nieustannie modyfikować swoje reakcje i uzyskiwać lepsze osiągi i komfort jazdy.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Standardowe wyposażenie obejmuje m.in system wspomagający parkowanie Active Park Assist 2, system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej (Cross Traffic Alert) czy asystenta hamowania przy cofaniu (Reverse Brake Assist). Pakiet aktywnego wspomagania hamowania z funkcją awaryjnego hamowania, może wykryć ludzi i rowerzystów na drodze lub w jej pobliżu, a także osoby, które mogą przeciąć tor pojazdu i automatycznie uruchamia hamulce, jeśli sytuacja zapowiada potencjalną kolizję, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia.

Poruszanie się w miejskich korkach, jazda autostradą i długie podróże ułatwia adaptacyjny tempomat ACC z funkcją Stop&Go, z rozpoznawaniem znaków ograniczenia prędkości i funkcją utrzymywania samochodu na pasie ruchu.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Do funkcji zwiększających komfort, dostarczanych w wyposażeniu standardowym, należą: podgrzewane i chłodzone przednie fotele z funkcją masażu i elektryczną regulacją położenia w 10 pozycjach, podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie, bezprzewodowa ładowarka do kompatybilnych urządzeń mobilnych, podgrzewana kierownica, chowane zasłony przeciwsłoneczne w drugim rzędzie siedzeń, przyciemniane szyby w drugim i trzecim rzędzie oraz 14-głośnikowy, 980-watowy system audio B&O.

Elementem standardowego wyposażenia jest również modem FordPass Connect, umożliwiający zdalną kontrolę wybranych funkcji pojazdu z dowolnego miejsca poprzez sygnał transmisji danych sieci komórkowej za pomocą aplikacji mobilnej FordPass. Są wśród nich: funkcja zdalnego ryglowania i odryglowania zamków drzwi, zdalnego uruchomienia, lokalizacja pojazdu, funkcja statusu pojazdu, która informuje kierowcę o poziomie paliwa w zbiorniku, stanie instalacji alarmowej, ciśnienia w oponach oraz konieczności wymiany oleju.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
10,1–calowy pionowy ekran dotykowy, będący wyposażeniem standardowym wersji Platinum i ST-Line, pozwala na wyświetlenie mapy systemu nawigacyjnego na całej powierzchni ekranu, ułatwiając orientację w terenie, ale możliwy jest też podział powierzchni ekranu pomiędzy mapę i informacje systemu audio. Ekran pojemnościowy zbudowany w technologii używanej w ekranach smartfonów i tabletów, zapewnia szybszą i bardziej precyzyjną interakcję z systemem informacji i rozrywki SYNC 3.6

Wersje Platinum i ST-Line mają 20–calowe obręcze kół z lekkich stopów, z wykończeniem w kolorze czarnym dla wersji ST-Line i z ciemnym matowym wykończeniem w wersji Platinum.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Wersja ST-Line otrzymała też jednoczęściowy przedni wlot powietrza w wykończeniu na wysoki połysk i relingi dachowe oraz okładziny drzwi w błyszczącej czerni. We wnętrzu, jako podkreślające akcenty zastosowano czerwone szwy tapicerki siedzeń, na dywanikach i na sportowej, spłaszczonej u dołu kierownicy oraz detale z teksturą włókna węglowego na desce rozdzielczej.

Wersję Platinum wyróżniają: satynowany, jednoczęściowy przedni wlot powietrza oraz satynowane relingi dachowe i okładziny drzwiowe. Wnętrze otrzymało detale deski rozdzielczej, wykonane z drewna.

Auto w wersji ST-Line wycenione zostało na 372 700 zł. Ford Explorer Plug-In w odmianie Platinium to wydatek 374 700 zł.

Opinie i komentarze na temat artykułu

Ford Explorer plug-in już w Polsce - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w Polsce

Zobacz także

Ford i Volkswagen zacieśniaja współpracę. Będą "wspólne" modele?

Ford i Volkswagen zacieśniaja współpracę. Będą "wspólne" modele? 2022-03-16

Ford Motor Company i Grupa Volkswagen poszerzają współpracę w dziedzinie samochodów elektrycznych. Ford planuje budowę kolejnego auta na niemieckiej platformie MEB z przeznaczeniem na rynek europejski. Oznacza to, że amerykański koncern podwoi liczbę...
Ford z rekordową dynamiką sprzedaży „elektryków” i SUV-ów

Ford z rekordową dynamiką sprzedaży „elektryków” i SUV-ów 2022-02-07

W styczniu br. Ford ustanowił rekord zarówno pod względem liczby zamówień detalicznych na nowe samochody, jak i ich realizacji. W minionym miesiącu przyjęto ponad 90 000 zamówień na nowe auta – aż o 71 000 więcej niż w styczniu ub.r. i o 20 000...
Ford Puma ST czyli  generator dobrego nastroju

Ford Puma ST czyli generator dobrego nastroju 2022-01-04

Ford Puma w wersji ST to generator dobrego nastroju. Dlaczego tak się dzieje?Sercem samochodu jest 3-cylindrowy benzynowy silnik EcoBoost o pojemności 1,5 litra o mocy 200 KM a maksymalny moment obrotowy (320 Nm) jest dostępny w zakresie 2500-3500...
Ford Bronco z unikalnym zawieszeniem

Ford Bronco z unikalnym zawieszeniem 2021-12-13

Choć Ford Bronco nie pojawi się w Europie, samochód ten wzbudza emocje wśród wszystkich miłośników jazdy terenowej. Zapewne znajdą oni sposób, aby stać się właścicielami tego nietuzinkowego samochodu. Co w nim jest innowacyjnego? Unikalne...
Toyota Corolla Cross. Mała elektrownia

Toyota Corolla Cross. Mała elektrownia 2021-12-02

Toyota poinformowała właśnie o europejskiej wersji Corolli Cross. Samochód ten na naszym kontynencie wypełni lukę między C-HR i RAV4, a w sprzedaży pojawi się w 2022 roku.Trudno o bardziej rozpoznawalny model Toyoty na całym świecie niż Corolla....
Ford największym producentem w USA

Ford największym producentem w USA 2021-11-08

Ford drugi miesiąc z rzędu był najlepiej sprzedającą się marką samochodów w Stanach Zjednoczonych. [image39186Co ciekawe, mimo kryzysu na rynku półprzewodników, na koniec października Rod miał 243 tysiące samochodów gotowych do sprzedaży,...