chceauto.pl
x
Ford Explorer plug-in już w Polsce

Ford Explorer plug-in już w Polsce

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2020-08-28
Do europejskich klientów trafia nowy hybrydowy Ford Explorer Plug-In. Pod koniec ubiegłego roku rozpoczęto w Europie sprzedaż siedmiomiejscowej wersji amerykańskiego SUV-a.

Explorera Plug-In Hybrid napędza układ łączący 3-litrowy silnik benzynowy EcoBoost V6 z silnikiem elektrycznym oraz generatorem i akumulatorem litowo-jonowy o pojemności 13,6 kWh (można go ładować z zewnętrznego źródła energii). W sumie kierowca ma do dyspozycji 457 KM mocy i 825 Nm momentu obrotowego, co czyni ten model najmocniejszym pojazdem hybrydowym w gamie Forda.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Układ przeniesienia napędu, składający się z 10–biegowej automatycznej skrzyni biegów Forda, systemu Intelligent All-Wheel Drive i systemu Terrain Management z siedmioma trybami jazdy, zapewnia możliwość komfortowego przewozu siedmiu pasażerów, holowania przyczepy do 2 500 kg i umożliwia przejechanie w trybie bezemisyjnym 48 km (wg cyklu NEDC), (42 km WLTP).

Explorer Plug-In Hybrid jest jednym z 18 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek europejski przed końcem 2021 roku.

Silnik elektryczny umożliwia Explorerowi jazdę z napędem wyłącznie elektrycznym przy zerowej emisji spalin, a kierowca może wybrać, kiedy i jak wykorzystać energię zgromadzoną w akumulatorze, używając odpowiednio trybów jazdy EV Auto, EV Teraz, EV Później i EV Ładowanie. Gdy akumulator osiągnie minimalny stan naładowania, układ napędowy automatycznie powraca do trybu EV Auto, w którym silnik elektryczny wspomaga silnik benzynowy, korzystając z energii elektrycznej odzyskanej przy hamowaniu, celem zmniejszenia zużycia paliwa.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Pełne naładowanie akumulatora z zewnętrznego źródła zasilania 230 V zajmie około 5 godzin i 50 minut, a z opcjonalnej, montowanej na ścianie ładowarki Ford Connected Wallbox lub ładowarki w publicznej stacji ładowania FordPass Charging Network, zajmuje mniej niż 4 godziny 20 minut.

System inteligentnego napędu na wszystkie koła co 10 milisekund analizuje dane z kilkudziesięciu czujników, w tym mierzących prędkość pojazdu, odchylenie kursu jazdy, temperaturę otaczającego powietrza, poślizg kół i zachowanie holowanej przyczepy. Zupełnie nowa, jednobiegowa przekładnia rozdzielcza, wyposażona w sprzęgło elektromechaniczne, może płynnie zmieniać rozdział momentu obrotowego między przednie i tylne koła w ciągu 100 milisekund, aby zapewnić skuteczniejsze i bezpieczniejsze wykorzystanie przyczepności kół.

Podobnie jak w przypadku 10-biegowej przekładni automatycznej system wykorzystuje adaptacyjne algorytmy uczenia się, aby nieustannie modyfikować swoje reakcje i uzyskiwać lepsze osiągi i komfort jazdy.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Standardowe wyposażenie obejmuje m.in system wspomagający parkowanie Active Park Assist 2, system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej (Cross Traffic Alert) czy asystenta hamowania przy cofaniu (Reverse Brake Assist). Pakiet aktywnego wspomagania hamowania z funkcją awaryjnego hamowania, może wykryć ludzi i rowerzystów na drodze lub w jej pobliżu, a także osoby, które mogą przeciąć tor pojazdu i automatycznie uruchamia hamulce, jeśli sytuacja zapowiada potencjalną kolizję, a kierowca nie reaguje na ostrzeżenia.

Poruszanie się w miejskich korkach, jazda autostradą i długie podróże ułatwia adaptacyjny tempomat ACC z funkcją Stop&Go, z rozpoznawaniem znaków ograniczenia prędkości i funkcją utrzymywania samochodu na pasie ruchu.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Do funkcji zwiększających komfort, dostarczanych w wyposażeniu standardowym, należą: podgrzewane i chłodzone przednie fotele z funkcją masażu i elektryczną regulacją położenia w 10 pozycjach, podgrzewane siedzenia w drugim rzędzie, bezprzewodowa ładowarka do kompatybilnych urządzeń mobilnych, podgrzewana kierownica, chowane zasłony przeciwsłoneczne w drugim rzędzie siedzeń, przyciemniane szyby w drugim i trzecim rzędzie oraz 14-głośnikowy, 980-watowy system audio B&O.

Elementem standardowego wyposażenia jest również modem FordPass Connect, umożliwiający zdalną kontrolę wybranych funkcji pojazdu z dowolnego miejsca poprzez sygnał transmisji danych sieci komórkowej za pomocą aplikacji mobilnej FordPass. Są wśród nich: funkcja zdalnego ryglowania i odryglowania zamków drzwi, zdalnego uruchomienia, lokalizacja pojazdu, funkcja statusu pojazdu, która informuje kierowcę o poziomie paliwa w zbiorniku, stanie instalacji alarmowej, ciśnienia w oponach oraz konieczności wymiany oleju.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
10,1–calowy pionowy ekran dotykowy, będący wyposażeniem standardowym wersji Platinum i ST-Line, pozwala na wyświetlenie mapy systemu nawigacyjnego na całej powierzchni ekranu, ułatwiając orientację w terenie, ale możliwy jest też podział powierzchni ekranu pomiędzy mapę i informacje systemu audio. Ekran pojemnościowy zbudowany w technologii używanej w ekranach smartfonów i tabletów, zapewnia szybszą i bardziej precyzyjną interakcję z systemem informacji i rozrywki SYNC 3.6

Wersje Platinum i ST-Line mają 20–calowe obręcze kół z lekkich stopów, z wykończeniem w kolorze czarnym dla wersji ST-Line i z ciemnym matowym wykończeniem w wersji Platinum.

Ford Explorer w wersji europejskiej
Ford Explorer w wersji europejskiej
Wersja ST-Line otrzymała też jednoczęściowy przedni wlot powietrza w wykończeniu na wysoki połysk i relingi dachowe oraz okładziny drzwi w błyszczącej czerni. We wnętrzu, jako podkreślające akcenty zastosowano czerwone szwy tapicerki siedzeń, na dywanikach i na sportowej, spłaszczonej u dołu kierownicy oraz detale z teksturą włókna węglowego na desce rozdzielczej.

Wersję Platinum wyróżniają: satynowany, jednoczęściowy przedni wlot powietrza oraz satynowane relingi dachowe i okładziny drzwiowe. Wnętrze otrzymało detale deski rozdzielczej, wykonane z drewna.

Auto w wersji ST-Line wycenione zostało na 372 700 zł. Ford Explorer Plug-In w odmianie Platinium to wydatek 374 700 zł.

Ford Explorer plug-in już w Polsce - GALERIA ZDJĘĆ

Ford Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w PolsceFord Explorer plug-in już w Polsce

Zobacz także

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Ford Explorer (2024) wchodzi na rynek. Polskie ceny

Ford Explorer (2024) wchodzi na rynek. Polskie ceny 2024-04-21

Ford Explorer nowej generacji nie jest już dużym SUV-em, ale kompaktowym crossoverem o napędzie wyłącznie elektrycznym., opartym na technologii Volkswagena. Amerykańska marka wprowadza ten model na polski rynek, wobec czego poznaliśmy ceny.
Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł

Test: Nowy Hyundai Kona Hybrid 2023 - wydoroślał, dojrzał i urósł 2024-01-02

Nowy Hyundai Kona zaprezentowany został w 2022 roku i względem swojego poprzednika zmienił się diametralnie. Teraz jest to samochód większy, wyposażony w bogatszy zestaw nowoczesnych technologii i systemów wspierających kierowcę. Hyundai jest...
Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu

Test: Suzuki Across - znana hybryda w odmiennym wydaniu 2023-12-08

[b]Across to jeden z dwóch modeli w gamie Suzuki (obok Swace'a), który został przejęty niemal wprost od Toyoty. Jaki jest cel takich zabiegów? Chodzi przede wszystkim o to, by zmieścić się w restrykcyjnych normach emisji dwutlenku węgla – Suzuki nie...
Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność?

Test: Hyundai Tucson Hybrid - czemu zawdzięcza swoją popularność? 2023-12-01

Hyundai Tucson obecnej (czwartej) generacji zaprezentowany został w 2020 roku i praktycznie od zaraz zaczął odnosić sprzedażowe sukcesy. Model ten regularnie pojawia się w czołówkach rankingów popularności kompaktowych SUVów, a w 2022 roku był...
Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych

Test: Renault Arkana E-Tech - ucząc się od najlepszych 2023-10-16

W motoryzacji często bywa tak, że wszelkie trendy i kierunki rozwoju wyznaczane są przez klasę premium, której następnie cała reszta stara się dorównać. Przykładem tego są chociażby SUVy w stylu coupe, które wypromowane zostały początkowo przez...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS