chceauto.pl
x
Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?

Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2012-10-02 Opinie
To, że poszczególne firmy kojarzą nam się z konkretnymi cechami nie jest przypadkiem. Nad wizerunkiem każdego z producentów aut czuwa dział Public Relations.

Jak ocenić, czy zatrudnieni w PR ludzie dobrze wywiązują się ze swojej roli? Z pomocą przychodzą badania wizerunkowe, które pomagają określić. tzw. „zasięg” marki, a co za tym idzie wycenić aktualną wartość jej znaku firmowego.

Za jedno z najbardziej wiarygodnych zestawień uchodzi przygotowywany corocznie, od 13. lat, raport firmy Interbrand. Które z motoryzacyjnych potęg znalazły się na liście 100 firm, których logo warte jest obecnie najwięcej?

Zobacz naszą galerię najbardziej cenionych marek

W rankingu Best Global Brand 2012 znalazło się 12. wytwórców samochodów. Podobnie jak przed rokiem, najwyżej - na 10. miejscu w rankingu - znalazła się Toyota. Jej znak firmowy wyceniony został na 30,28 mld dolarów. W stosunku do ubiegłego roku oznacza to wzrost o 9 procent.

Tuż za Japończykami, na 11. miejscu, znalazł się Mercedes-Benz. Logo z trójramienną gwiazdą wycenione zostało na 30,09 mld dolarów. To dokładnie o 10 procent więcej niż w zeszłym roku

Mercedesowi deptają po piętach koledzy z BMW. Logo marki z Bawarii warte jest obecnie 29,05 mld dolarów. W porównaniu z ubiegłym rokiem to aż o 18 procent więcej. Jeśli specjaliści ze Stuttgartu nie wezmą się do pracy, wszystko wskazuje na to, że w przyszłym roku Mercedes i BMW zamienią się miejscami.

Na 21. miejscu w rankingu marek znalazła się Honda, której logo warte jest dziś 17,28 mld dolarów. W stosunku do ubiegłego roku firma zanotowała spadek o 11 procent, który podyktowany jest perturbacjami wywołanymi przez klęski żywiołowe w Tajlandii i Japonii.

Za Hondą, na 39. miejscu znalazł się niemiecki Volkswagen. Wpisane w okrąg literki V i W warte są obecnie 9,2 mld dolarów. To wynik o 18 procent lepszy niż w ubiegłym roku.

Na 45. miejscu sklasyfikowano amerykańskiego potentata – markę Ford. Logo firmy warte jest dziś 7,9 mln dolarów, czyli 7,9 procenta więcej niż przed rokiem.

Bardzo wysoko – na 53. miejscu znalazł się koreański Hyundai, którego znak firmowy warty jest aż 7,4 mld dolarów. W stosunku do ubiegłego roku oznacza to wzrost wartości o niemal 1/5!

Za Koreańczykami, na 55. miejscu uplasowało się Audi. Logo marki warte jest obecnie 7,1 mld dolarów. To o 17 procent więcej niż przed rokiem.

72. w zestawieniu marek o najwyższej wartości logo zajęło Porsche. Znak firmowy niemieckiego wytwórcy wart jest dziś 5,1 mld dolarów (o 12 procent więcej niż w zeszłym roku).

Zaraz za Porsche, na 73. miejscu znalazł się Nissan. Logo japońskiej marki warte jest obecnie aż 4,9 mld dolarów. Dzięki kreowaniu wizerunku firmy o mocno proekologicznym nastawieniu, w stosunku do ubiegłego roku, wartość znaku formowego wzrosła aż o 30 procent!

Pierwszy raz w historii raportu przygotowywanego przez Interbrand w zestawieniu – na dobrym - 87. miejscu – sklasyfikowano koreańską Kię. Logo marki wycenione zostało na 4 mld dolarów.

Na przedostatnim 99. miejscu w zestawieniu znalazła się jeszcze włoska legenda – marka Ferrari. Wartość jej znaku firmowego to obecnie 3,77 mln dolarów, czyli o 5 procent więcej niż w zeszłym roku.

W ramach ciekawostki spieszymy dodać, że za logo o największej wartości uznano znak firmowy Coca-Coli. Wg szacunków Interbrand jest on dziś warty 77,8 mld dolarów!

Zobacz naszą galerię najbardziej cenionych marek

Opinie i komentarze na temat artykułu

andi
4 października 2012
Wartość dla marketingu niekoniecznie pokrywa się z "cenieniem" marki przez klientów, użytkowników. Wymienione marki u nas akurat myślę, że mają potwierdzenie w ocenach. Może niekoniecznie taka kolejność, ale bez wątpienia taki MB, BMW, VW cz Audi z niemieckich czy Toyota i Honda z japońskich są cenieni. Swoją drogą Koreańczycy coraz mocniej zaznaczają swoją obecność i popularność.
city
11 października 2012
Warte docenienia sa takie marki jak volvo, saab, alfa romeo czy subaru, ale vw, kia czy hyundai to jakaś pomyłka.
sony
11 października 2012
Jakies jaja, stare trupy, kto ten zlom ceni?
Andy
11 października 2012
zaskakująca wycena znaków firmowych w przypadku marek koreańskich.
to własnie znaczek firmowy skreśla te wozy przy wyborach dokonywanych nie tylko przez młodych.
takie bajdurzenie na zamówienie ;))
comments powered by Disqus

Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym? - GALERIA ZDJĘĆ

Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?

Zobacz także

LHI - nowy system bezpieczeństwa Forda

LHI - nowy system bezpieczeństwa Forda 2020-01-18

Czy nie byłoby dobrze z wyprzedzeniem wiedzieć o niebezpieczeństwach czających się za zakrętem? Dzięki nowemu systemowi Forda o nazwie LHI już wkrótce będzie to możliwe.Nowy system wczesnego informowania (LHI) stanowi znaczący krok w kierunku...
Rekordowa kara UOKiK nałożona na Volkswagena

Rekordowa kara UOKiK nałożona na Volkswagena 2020-01-15

25 tomów akt, ponad 5 tys. kart z dowodami – tyle materiałów zgromadził Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w postępowaniu przeciwko Volkswagen Group Polska. Chodziło oczywiście o słynną aferę spalinową.Koncern stosował w samochodach...
Rekord Toyoty w Europie

Rekord Toyoty w Europie 2020-01-13

Toyota Motor Europe w 2019 roku dostarczyła klientom 1 089 422 samochodów, o 5,2 proc. więcej niż w poprzednim roku. Udział producenta w europejskim rynku wzrósł o 0,3 punktu procentowego do 5,3 proc. Ponad 560 000 hybryd, które opuściły salony...
Ambitne, elektryczne plany Volkswagena

Ambitne, elektryczne plany Volkswagena 2019-12-28

Elektryczna ofensywa Volkswagena nabiera coraz bardziej konkretnych kształtów. Przypomnijmy, że rozpoczęła ją premiera pierwszego samochodu elektrycznego zbudowanego bazie modułowej platformy MEB, czyli ID.3.Przypomnijmy, że Volkswagen ID.3...
250 tysięcy aut elektrycznych Volkswagena

250 tysięcy aut elektrycznych Volkswagena 2019-12-29

Elektryfikacja Volkswagena to nie są czcze zapowiedzi. Niemiecki koncern wyprodukował i sprzedał już 250 tysięcy samochodów bateryjnych.Jubileuszowy egzemplarz to elektryczny e-Golf. Samochód wyjechał z niemieckiego salonu w połowie grudnia. To...
Volkswagen narzuca ostre tempo!

Volkswagen narzuca ostre tempo! 2019-12-23

W nadchodzącym roku marka Volkswagen wprowadzi na światowe rynki 34 nowe modele. Dwanaście z nich to auta typu SUV, osiem to modele elektryczne lub hybrydowe. Dyrektor Operacyjny Volkswagena – Ralf Brandstätter – stwierdził: Stoimy u progu nowej...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.