chceauto.pl
x
Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?

Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2012-10-02 Opinie
To, że poszczególne firmy kojarzą nam się z konkretnymi cechami nie jest przypadkiem. Nad wizerunkiem każdego z producentów aut czuwa dział Public Relations.

Jak ocenić, czy zatrudnieni w PR ludzie dobrze wywiązują się ze swojej roli? Z pomocą przychodzą badania wizerunkowe, które pomagają określić. tzw. „zasięg” marki, a co za tym idzie wycenić aktualną wartość jej znaku firmowego.

Za jedno z najbardziej wiarygodnych zestawień uchodzi przygotowywany corocznie, od 13. lat, raport firmy Interbrand. Które z motoryzacyjnych potęg znalazły się na liście 100 firm, których logo warte jest obecnie najwięcej?

Zobacz naszą galerię najbardziej cenionych marek

W rankingu Best Global Brand 2012 znalazło się 12. wytwórców samochodów. Podobnie jak przed rokiem, najwyżej - na 10. miejscu w rankingu - znalazła się Toyota. Jej znak firmowy wyceniony został na 30,28 mld dolarów. W stosunku do ubiegłego roku oznacza to wzrost o 9 procent.

Tuż za Japończykami, na 11. miejscu, znalazł się Mercedes-Benz. Logo z trójramienną gwiazdą wycenione zostało na 30,09 mld dolarów. To dokładnie o 10 procent więcej niż w zeszłym roku

Mercedesowi deptają po piętach koledzy z BMW. Logo marki z Bawarii warte jest obecnie 29,05 mld dolarów. W porównaniu z ubiegłym rokiem to aż o 18 procent więcej. Jeśli specjaliści ze Stuttgartu nie wezmą się do pracy, wszystko wskazuje na to, że w przyszłym roku Mercedes i BMW zamienią się miejscami.

Na 21. miejscu w rankingu marek znalazła się Honda, której logo warte jest dziś 17,28 mld dolarów. W stosunku do ubiegłego roku firma zanotowała spadek o 11 procent, który podyktowany jest perturbacjami wywołanymi przez klęski żywiołowe w Tajlandii i Japonii.

Za Hondą, na 39. miejscu znalazł się niemiecki Volkswagen. Wpisane w okrąg literki V i W warte są obecnie 9,2 mld dolarów. To wynik o 18 procent lepszy niż w ubiegłym roku.

Na 45. miejscu sklasyfikowano amerykańskiego potentata – markę Ford. Logo firmy warte jest dziś 7,9 mln dolarów, czyli 7,9 procenta więcej niż przed rokiem.

Bardzo wysoko – na 53. miejscu znalazł się koreański Hyundai, którego znak firmowy warty jest aż 7,4 mld dolarów. W stosunku do ubiegłego roku oznacza to wzrost wartości o niemal 1/5!

Za Koreańczykami, na 55. miejscu uplasowało się Audi. Logo marki warte jest obecnie 7,1 mld dolarów. To o 17 procent więcej niż przed rokiem.

72. w zestawieniu marek o najwyższej wartości logo zajęło Porsche. Znak firmowy niemieckiego wytwórcy wart jest dziś 5,1 mld dolarów (o 12 procent więcej niż w zeszłym roku).

Zaraz za Porsche, na 73. miejscu znalazł się Nissan. Logo japońskiej marki warte jest obecnie aż 4,9 mld dolarów. Dzięki kreowaniu wizerunku firmy o mocno proekologicznym nastawieniu, w stosunku do ubiegłego roku, wartość znaku formowego wzrosła aż o 30 procent!

Pierwszy raz w historii raportu przygotowywanego przez Interbrand w zestawieniu – na dobrym - 87. miejscu – sklasyfikowano koreańską Kię. Logo marki wycenione zostało na 4 mld dolarów.

Na przedostatnim 99. miejscu w zestawieniu znalazła się jeszcze włoska legenda – marka Ferrari. Wartość jej znaku firmowego to obecnie 3,77 mln dolarów, czyli o 5 procent więcej niż w zeszłym roku.

W ramach ciekawostki spieszymy dodać, że za logo o największej wartości uznano znak firmowy Coca-Coli. Wg szacunków Interbrand jest on dziś warty 77,8 mld dolarów!

Zobacz naszą galerię najbardziej cenionych marek

Opinie i komentarze na temat artykułu

andi
4 października 2012
Wartość dla marketingu niekoniecznie pokrywa się z "cenieniem" marki przez klientów, użytkowników. Wymienione marki u nas akurat myślę, że mają potwierdzenie w ocenach. Może niekoniecznie taka kolejność, ale bez wątpienia taki MB, BMW, VW cz Audi z niemieckich czy Toyota i Honda z japońskich są cenieni. Swoją drogą Koreańczycy coraz mocniej zaznaczają swoją obecność i popularność.
city
11 października 2012
Warte docenienia sa takie marki jak volvo, saab, alfa romeo czy subaru, ale vw, kia czy hyundai to jakaś pomyłka.
sony
11 października 2012
Jakies jaja, stare trupy, kto ten zlom ceni?
Andy
11 października 2012
zaskakująca wycena znaków firmowych w przypadku marek koreańskich.
to własnie znaczek firmowy skreśla te wozy przy wyborach dokonywanych nie tylko przez młodych.
takie bajdurzenie na zamówienie ;))
comments powered by Disqus

Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym? - GALERIA ZDJĘĆ

Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?Dwanaście marek, które cenimy najbardziej! Zgadzasz się z tym?

Zobacz także

Elektryczna ofensywa Hondy

Elektryczna ofensywa Hondy 2019-03-16

Na salonie w Genewie Honda ogłosiła plany dotyczące elektryfikacji europejskiej gamy modelowej. Zakładają one, że do 2025 roku wszystkie modele Hondy oferowane w Europie będą wykorzystywać silniki elektryczne, a więc będą przynajmniej hybrydami.Te...
Infiniti znika z Europy!

Infiniti znika z Europy! 2019-03-13

Zarząd Nissana podjął w końcu trudną decyzję. W najbliższych miesiącach rozpocznie się wycofywanie ze Starego Kontynentu luksusowej marki Infiniti.W oficjalnym komunikacie japońskiego producenta czytamy, że: "Firma INFINITI Motor Company ogłosiła...
Bilans 2018 - blisko 96 mln samochodów!

Bilans 2018 - blisko 96 mln samochodów! 2019-02-03

Ponad 95,6 mln nowych aut osobowych trafiło na drogi całego świata w 2018 roku. Najchętniej kupowaną marką pozostaje Toyota.Branżowy serwis Focus2Move podsumował wyniki sprzedaży nowych samochodów (osobowe i lekkie dostawcze) w minionych dwunastu...
Rekordowy rok Volkswagena

Rekordowy rok Volkswagena 2019-01-11

Volkswagen ustanowił w 2018 roku rekord sprzedaży - na całym świecie niemiecki koncern dostarczył 6,24 miliona samochodów, czyli o 0,2 procent więcej niż w 2017 roku.Dzięki dobrym wynikom w Ameryce Południowej (+13,1%), w USA (+4,2%) oraz w Europie...
TUV 2019: najbardziej usterkowe 10 i 11-latki

TUV 2019: najbardziej usterkowe 10 i 11-latki 2019-01-08

Jak co roku eksperci TUV przygotowali ranking usterkowości pojazdów. Najnowsze zestawienie powstało w oparciu o 8,8 mln przeglądów rejestracyjnych wykonanych między lipcem 2017 a czerwcem 2018 roku.
W Polsce liczy się tylko Mercedes?

W Polsce liczy się tylko Mercedes? 2019-01-07

O ile wśród marek popularnych w Polsce niepodzielnie rządzi Skoda, o tyle w zestawieniu producentów premium palmę pierwszeństwa niepodzielnie dzierży Mercedes-Benz. Z opracowanego przez Samar zestawienia wynika, że w ubiegłym roku na polskich drogach...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.