chceauto.pl
x

BMW iX3

Lata produkcji

BMW iX3 G08

2021 2022 2023 2024

BMW iX3 NA5

2025

BMW iX3 G08 (2021-2024)

BMW iX3 pierwszej generacji stylistycznie niewiele odbiega od X3. Samochód wyróżnia się głównie niebieskimi detalami, natomiast kształty nadwozia pozostały bez zmian.

W samochodzie zastosowano napęd BMW eDrive piątej generacji, w którym uzyskano znaczący postęp w zakresie gęstości mocy, zasięgu, masy, wielkości jednostki i elastyczności. Przykładowo, gęstość mocy napędu elektrycznego została zwiększona o 30 procent w porównaniu z poprzednimi samochodami elektrycznymi BMW, a grawimetryczna gęstość energii ogniw akumulatora wysokonapięciowego - o 20 procent.

Silnik elektryczny, elektronika siłowa i skrzynia biegów po raz pierwszy umieszczone w jednej centralnej obudowie. Akumulator o pojemności brutto 80 kWh (74 kWh netto) zabudowano w podłodze samochodu, dzięki czemu nie zachowano pojemność bagażnika, nie ucierpiało również wnętrze, za to obniżeniu uległ środek ciężkości samochodu.

Silnik elektryczny generuje maksymalną moc 210 kW (286 KM) i maksymalny moment obrotowy 400 Nm. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h trwa 6,8 s, (dla porównania: BMW X3 30i: 6,4 s), zaś prędkość maksymalna została ograniczona do 180 km/h. Zasięg BMW iX3 to 460 km (mierzone wg cyklu testowego WLTP). Auto posiada napęd wyłącznie na tylne koła. BMW iX3 posiada system rekuperacji z dużą siłą hamowania i dużym odzyskiem energii w pozycji jazdy B i adaptacyjną rekuperację z funkcją swobodnego toczenia w pozycji jazdy D. Poziom rekuperacji ustawia się w trzech stopniach.

BMW iX3 można ładować ze zwykłego gniazdka, ale wówczas trzeba się liczyć z dłuższym czasem. Natomiast przy wykorzystaniu opcjonalnej stacji ładowania Wallbox ładowanie trwa 7,5 godziny. Auto można podłączyć również do wysokonapięciowej ładowarki prądu stałego (150 kW), wówczas ładowanie od 0 do 80 proc. trwa tylko 34 minuty, a 10 minut podpięcia do prądu zwiększa zasięg o 100 km.

BMW iX3 NA5 (2025-2025)

BMX iX3 nowej generacji ma być dla niemieckiego producenta początkiem nowej ery. BMW wprost mówi, że jest to Neue Klasse, nawiązując tym samym do pokazanego w latach 60. ubiegłego wieku samochodu, który był prekursorem późniejszej serii 3.

Nowe BMW iX3 ma 478 cm długości, 189,5 cm szerokości i 163,5 cm wysokości. Z przodu centralne miejsce zajmują charakterystyczne elementy stylistyczne marki, czyli atrapa chłodnicy w kształcie nerek. Pionowy układ atrapy chłodnicy nawiązuje do Neue Klasse z lat 60. Całkowicie nowa charakterystyczna sygnatura świetlna przejmuje rolę, którą wcześniej pełnił chrom.

Z boku samochód cechują duże powierzchnie przełamane niewielką liczbą linii. Powierzchnie szyb i klamek są zlicowane z blachą. Tylne lampy sięgające daleko do środka tyłu stanowią poziomą interpretację charakterystycznego dla BMW kształtu litery L.

Wnętrze jest futurystyczne i minimalistyczne. Ekran centralny ma kształt rombu, dzięki czemu jego obsługa z fotela kierowcy ma być wygodniejsza. Pod przednią szybą na niemal całej szerokości samochodu rozciąga się ekran Panoramic iDrive, który jest w pełni konfigurowalny i zastępuje ekran cyfrowych zegarów za kierownicą. W nowym BMW iX3 po prostu go nie ma - dzięki czemu można było zastosować charakterystyczną czteroramienną kierownicę, na której znajduje się szereg elementów dotykowych. Przezierny wyświetlacz HUD jest opcją.

Całkowicie nową stylistykę ma również konsola środkowa znajdująca się między fotelem kierowcy a przednim fotelem pasażera zawierająca schowki i elementy obsługi. Tylna kanapa tworzy pojedynczą powierzchnię przypominającą sofę. Pojemność bagażnika wynosi 520 litrów, a po złożeniu oparcia kanapy pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1750 litrów. Z przodu, pod maską znajduje się ponadto schowek o pojemności 58 l.

Samochód zbudowano na nowej platformie wykorzystującej architekturę 800V, a to oznacza możliwość ładowania prądem o wysokiej mocy. Maksymalnie jest to 400 kW, dzięki czemu 10-minutowe ładowanie powinno pozwolić zwiększyć zasięg o nawet 370 km. Z kolei ładowanie od 10 do 80 proc. (w tym zakresie jest najszybsze) ma trwać 21 minut. Warunek jest jeden - trzeba znaleźć odpowiednią ładowarkę, a o to może być w Polsce bardzo trudno. Tymczasem na ładowarce o mocy 150 kW trzeba się będzie liczyć z niemal godzinnym postojem (ładując od 10 do 80 proc.).

Przykładowe samochody

BMW iX3

BMW iX3 NA5 xDrive50 469 KM

2025, SUV
napęd: 4x4
skrzynia: bezstopniowa
cena: 337 000,00 zł
BMW iX3

BMW iX3 G08 FL 74 kWh 286 KM

2022, SUV
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 231 000,00 zł
DostępnośćOd czasu do czasu można trafić na ogłoszenia
BMW iX3

BMW iX3 G08 74 kWh 286 KM

2021, SUV
napęd: tylny
skrzynia: automat
cena: 184 000,00 zł
DostępnośćWybór ogłoszeń jest przeciętny, ale można znaleźć dobrą ofertę

Zobacz także

BMW ix3 nowej generacji oficjalnie

BMW ix3 nowej generacji oficjalnie 2025-09-05

BMX iX3 nowej generacji ma być dla niemieckiego producenta początkiem nowej ery. BMW wprost mówi, że jest to "Neue Klasse", nawiązując tym samym do pokazanego w latach 60. ubiegłego wieku samochodu, który był prekursorem późniejszej serii 3.
BMW iX3 nowej generacji. Pierwsze zdjęcia

BMW iX3 nowej generacji. Pierwsze zdjęcia 2025-06-30

BMW iX3 pierwszej generacji debiutowało w 2020 roku. Samochód otrzymał napęd elektryczny, a stylistycznie był niemal identyczny ze spalinowym X3, produkowanym wówczas już od trzech lat. Nowa generacja będzie już całkiem innym pojazdem.
BMW iX3 po liftingu

BMW iX3 po liftingu 2021-08-13

BMW poddało liftingowi elektryczny model iX3. Samochód został zaprezentowany zaledwie rok temu, ale oparto go na spalinowym X3, które do salonów trafiło w 2017 roku, a modernizacji zostało kilka miesięcy temu.Zmiany w iX3 są analogiczne, jak w wersji...
Start przedsprzedaży BMW iX3 w Polsce

Start przedsprzedaży BMW iX3 w Polsce 2020-09-07

Pierwszy w pełni elektryczny model z linii BMW X jest już dostępny w sprzedaży w Polsce. Pierwsze zamówione egzemplarze BMW iX3 trafią do kierowców z początkiem 2021 r. Kupujący mogą wybrać optymalne dla siebie rozwiązanie do ładowania: Mobilną...
BMW iX3. Pierwszy SUV na prąd

BMW iX3. Pierwszy SUV na prąd 2020-07-14

BMW iX3 to pierwszy w historii niemieckiej marki SUV o napędzie wyłącznie elektrycznym. Tym samym X3 staje się pierwszym modelem BMW oferowanym z silnikami spalinowymi, jako hybryda plug-in (xDrive30e) oraz auto bateryjne.BMW iX3 stylistycznie niewiele...
BMW iX3. Pierwsze elektryczne X3

BMW iX3. Pierwsze elektryczne X3 2019-12-22

BMW to kolejna firma, która bardzo poważnie traktuje elektromobilność. Zarząd niemieckiego koncernu podjął decyzję, że stopniowo każdy już istniejący model będzie dostępny w wersji zelektryfikowanej. Dlatego samochody elektryczne nie będą już...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS