BMX iX3 nowej generacji ma być dla niemieckiego producenta początkiem nowej ery. BMW wprost mówi, że jest to "Neue Klasse", nawiązując tym samym do pokazanego w latach 60. ubiegłego wieku samochodu, który był prekursorem późniejszej serii 3.
- BMX iX3. Nadwozie
- BMX iX3. Wnętrze
- BMX iX3. Napęd
- BMX iX3. Ceny i premiera rynkowa
BMX iX3. Nadwozie
Nowe BMW iX3 ma 478 cm długości, 189,5 cm szerokości i 163,5 cm wysokości. Z przodu centralne miejsce zajmują charakterystyczne elementy stylistyczne marki, czyli atrapa chłodnicy w kształcie nerek. Pionowy układ atrapy chłodnicy nawiązuje do Neue Klasse z lat 60. Całkowicie nowa charakterystyczna sygnatura świetlna przejmuje rolę, którą wcześniej pełnił chrom.

BMW iX3
Z boku samochód cechują duże powierzchnie przełamane niewielką liczbą linii. Powierzchnie szyb i klamek są zlicowane z blachą.
Tylne lampy sięgające daleko do środka tyłu stanowią poziomą interpretację charakterystycznego dla BMW kształtu litery L.

BMW iX3
BMX iX3. Wnętrze
Wnętrze jest futurystyczne i minimalistyczne. Ekran centralny ma kształt rombu, dzięki czemu jego obsługa z fotela kierowcy ma być wygodniejsza.
Pod przednią szybą na niemal całej szerokości samochodu rozciąga się ekran Panoramic iDrive, który jest w pełni konfigurowalny i zastępuje ekran cyfrowych zegarów za kierownicą. W nowym BMW iX3 po prostu go nie ma - dzięki czemu można było zastosować charakterystyczną czteroramienną kierownicę, na której znajduje się szereg elementów dotykowych. Przezierny wyświetlacz HUD jest opcją.

BMW iX3
Całkowicie nową stylistykę ma również konsola środkowa znajdująca się między fotelem kierowcy a przednim fotelem pasażera zawierająca schowki i elementy obsługi. Tylna kanapa tworzy pojedynczą powierzchnię przypominającą sofę.
Pojemność bagażnika wynosi 520 litrów, a po złożeniu oparcia kanapy pojemność przestrzeni bagażowej rośnie do 1750 litrów. Z przodu, pod maską znajduje się ponadto schowek o pojemności 58 l.

BMW iX3
BMX iX3. Napęd
MW iX3 nowej generacji będzie produkowane w węgierskim Debreczynie. Pierwszą wersją, która zjedzie z linii produkcyjnej jesienią 2025 roku, będzie BMW iX3 50 xDrive z dwoma silnikami o łącznej mocy 469 KM i napędem na wszystkie koła. Taki samochód rozpędza się do 100 km/h w 4,9 s, a jego prędkość maksymalna wynosi 210 km.

BMW iX3
Energię zapewnia akumulator o pojemności 108,7 kWh netto, a zasięg w cyklu WLTP ma sięgać 800 km. Nawet jeśli to gruba przesada, to przy zużyciu energii na poziomie 20 kWh/100 nowe BMW iX3 przejedzie 540 km, co jest wynikiem godnym uznania.
Samochód zbudowano na nowej platformie wykorzystującej architekturę 800V, a to oznacza możliwość ładowania prądem o wysokiej mocy. Maksymalnie jest to 400 kW, dzięki czemu 10-minutowe ładowanie powinno pozwolić zwiększyć zasięg o nawet 370 km. Z kolei ładowanie od 10 do 80 proc. (w tym zakresie jest najszybsze) ma trwać 21 minut. Warunek jest jeden - trzeba znaleźć odpowiednią ładowarkę, a o to może być w Polsce bardzo trudno. Tymczasem na ładowarce o mocy 150 kW trzeba się będzie liczyć z niemal godzinnym postojem (ładując od 10 do 80 proc.).

BMW iX3
BMX iX3. Ceny i premiera rynkowa
Nieco później BMW iX3 będzie dostępne w kolejnych wersjach napędowych, w tym również słabszych, ale producent nie zdradził jeszcze szczegółów. Wiadomo natomiast, że BMW iX3 50 xDrvie zadebiutuje w salonach w Europie wiosną 2026 roku, a latem 2026 roku pojawi się na rynku USA.
Co ciekawe, znamy już cenę - za iX3 50 xDrive trzeba będzie zapłacić przynajmniej 310 tys. zł.