BMW iX3 pierwszej generacji debiutowało w 2020 roku. Samochód otrzymał napęd elektryczny, a stylistycznie był niemal identyczny ze spalinowym X3, produkowanym wówczas już od trzech lat. Nowa generacja będzie już całkiem innym pojazdem.
- BMW iX3 nowej generacji. Nadwozie
- BMW iX3 nowej generacji. Napęd
- BMW iX3 nowej generacji. Wnętrze
BMW iX3 nowej generacji. Nadwozie
Historia BMW iX3 nie była zbyt długa, ani szczególnie udana. Samochód pokazano w 2020 roku, bazował na wersji spalinowej. Dlatego, gdy w 2021 roku spalinowe X3 przeszło lifting, podobny zabieg przeprowadzono w przypadku iX3. Samochód produkowano w Chinach i stamtąd eksportowano do Europy. Auto nie cieszyło się nigdy wielkim powodzeniem.
Spalinowego X3 tamtej generacji (G01) nie ma już od ubiegłego roku, zostało zastąpione przez nową generację (G08). Nie jest więc zaskoczeniem, że podobny los czeka wersję elektryczną.

BMW iX3
Nowa generacja BMW iX3 zadebiutuje jesienią 2025 roku na salonie we Frankfurcie. Samochód będzie pierwszym seryjnym modelem opartym na platformie Neue Klasse. Zamaskowane prototypy przechodzą obecnie program testowy w Miramas na południu Francji, a niemiecki producent opublikował pierwsze zdjęcia i informacje na ten nowego modelu.
Chociaż samochody są zamaskowane to już widać, że auto będzie znacząco różne od nowego spalinowego X3, np. z tyłu na klapie bagażnika pojawiła się blenda świetlna, której nie ma w X3.

BMW iX3
BMW iX3 nowej generacji. Napęd
Całkowicie nowy będzie napęd iX3 o nazwie Gen6. Zadebiutuje on w iX3, a następnie zostanie wprowadzone do wszystkich segmentów pojazdów.
Serce akumulatora trakcyjnego, okrągłe ogniwa BMW, mają o 20 proc. wyższą gęstość energii w porównaniu z poprzednimi ogniwami pryzmatycznymi. Ogniwa są zintegrowane bezpośrednio z akumulatorem, który pełni również istotną funkcję w konstrukcji karoserii Neue Klasse.

BMW iX3
Maksymalna moc ładowania na poziomie 400 kW pozwoli w 10 minut odzyskać 350 km zasięgu (WLTP), oczywiście jeśli natrafimy na tak mocną ładowarkę. Zasięg wg WLTP ma wynosić do 800 km, czyli realnie może to być nawet 550 km.
BMW iX3 nowej generacji. Wnętrze
Auto ma być również wysoce nasycone technologiami bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy. W BMW iX3 dostępny będzie rozszerzony asystent autostradowy z automatyczną zmianą pasa ruchu, który może wspomagać kierowcę od momentu wjeżdżania na pas do momentu zjeżdżania z danego pasa ruchu, umożliwiając kierowcy oderwanie rąk od kierownicy na dłuższą chwilę. System zapewni również wsparcie w skomplikowanych sytuacjach na drodze w mieście podczas pokonywania ciasnych zakrętów lub rond. Automatycznie zahamuje na czerwonych światłach i ruszy na zielonych.

BMW iX3
Całkowicie inne ma być wnętrze. Samochód otrzyma tzw. BMW Panoramic Vision - informacje wyświetlane będą na czarnym nadruku na całej szerokości przedniej szyby, od jednego do drugiego słupka A. Ponadto opcjonalny wyświetlacz 3D HUD nad Panoramic Vision będzie pokazywał wskazania nawigacji i zautomatyzowanej jazdy. Wyświetlacz centralny z technologią podświetlenia matrycowego będzie miał nieregularny kształt i znajdzie się tuż obok kierownicy.