chceauto.pl
x
Audi RS6 i RS7 Performance

Audi RS6 i RS7 Performance

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2015-10-22 Opinie
Audi RS6 i RS7 to jedne z najszybszych samochodów na rynku, które dodatkowo nadają się do codziennej eksploatacji. Mimo tego, niemiecki koncern zaprezentował jeszcze szybsze wersje tych pojazdów o nazwie Performance.

Audi RS6 Performance
Audi RS6 Performance
Audi RS6 Performance i Audi RS7 Performance napędzane są silnikiem 4.0 TFSI, a więc tą samą podwójnie doładowaną jednostką V8, co "zwykłe" RS6 i RS7. W wersji Performance moc została podniesiona do 605 KM, a moment obrotowy - do 700 Nm. Dodatkowo, w trybie overboost, możliwe jest chwilowe uzyskanie momentu obrotowego na poziomie 750 Nm.

Audi RS7 Performance
Audi RS7 Performance
W efekcie oba pojazdy przyśpieszają do 100 km/h w 3,7 s, czyli 0,2 s szybciej niż wersje standardowe. Z kolei 200 km/h pojawia się na liczniku po 12,1 s od startu, czyli aż 1,4 s szybciej niż w przypadku RS6 i RS7. Standardowo prędkość maksymalna jest ograniczona do 250 km/h, ale opcjonalnie blokada może zostać przesunięta na 280 km/h w przypadku RS6 Performance i 305 km/h w przypadku RS7 Performance.

Audi RS6 Performance
Audi RS6 Performance
Co ciekawe, mimo mocy większej o 45 KM i wyraźnie lepszych osiągów, nie zmieniło się zużycie paliwa, które w cyklu pomiarowym wciąż wynosi 9,5 l/100 km.

Moment obrotowy w Audi RS6 Performance i RS7 Performance trafia na wszystkie koła w systemie quattro, za pośrednictwem ośmiostopniowej skrzyni Tiptronic. Kierowca może wybierać między trybami D i S oraz zmieniać biegi manualnie (sekwencyjnie) za pośrednictwem lewarka lub łopatek przy kierownicy.

Audi RS7 Performance
Audi RS7 Performance
Sercem systemu Quattro jest centralny dyferencjał, który w normalnych warunkach rozdziela moment obrotowy w stosunku 40:60 na korzyść tylnej osi. Opcjonalnie oba modele mogą posiadać sportowy tylny dyferencjał.

Audi RS6 Performance i RS7 Performance mogą pracować w kilku trybach: Auto, Comfort, Dynamic i Individual. W trybie Dynamic pneumatyczne zawieszenie obniża samochód o 2 cm. Sterowanie trybami odbywa się (wzorem Audi R8) specjalnym przełącznikiem umieszczonym na kierownicy.

Audi RS7 Performance
Audi RS7 Performance
Standardowe wyposażenie obu modeli stanowią 21-calowe felgi o specjalnych wzorze z oponami o rozmiarze 285/30 w RS6 Performance i 275/30 w RS7 Performance.

Opcjonalne wyposażenie stanowią ceramiczno-węglowe tarcze hamulcowe. Układ stabilizacji jazdy ESC posiada tryb sportowy, ponadto można go całkowicie wyłączyć.

Niemieckie ceny nowych modeli wynoszą 117 tys. euro za Audi RS6 Performance oraz 121 700 euro za Audi RS7 Performance. Oba pojazdy trafią do salonów już w listopadzie.

Volkswagen i nowe ładowarki nowe technologie Volkswagen wprowadza na rynek ładowarkę do samochodów elektrycznych

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Audi RS6 i RS7 Performance - GALERIA ZDJĘĆ

Audi RS6 i RS7 PerformanceAudi RS6 i RS7 PerformanceAudi RS6 i RS7 PerformanceAudi RS6 i RS7 PerformanceAudi RS6 i RS7 PerformanceAudi RS6 i RS7 PerformanceAudi RS6 i RS7 PerformanceAudi RS6 i RS7 PerformanceAudi RS6 i RS7 PerformanceAudi RS6 i RS7 PerformanceAudi RS6 i RS7 PerformanceAudi RS6 i RS7 Performance

Zobacz także

Rekord Audi. To zasługa suvów?

Rekord Audi. To zasługa suvów? 2019-12-10

W listopadzie Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 163 250 samochodów. To o 23,1 procent więcej niż w ubiegłym roku. Był to też najlepszy sprzedażowo listopad w historii firmy. Oprócz mocnego wzrostu sprzedaży w Europie (+33,0 proc.),...
Euro NCAP. Kolejna wpadka marki premium!

Euro NCAP. Kolejna wpadka marki premium! 2019-12-04

Aż dwanaście modeli doczekało się właśnie nowych testów zderzeniowych przeprowadzonych przez Euro NCAP. Ostatnia w tym roku seria przyniosła pewne niespodzianki. Świetne wyniki zanotowała m.in. Tesla. Mniejsze powody do radości mogą mieć za to...
Audi RS Q8. Potężny SUV z niezwykłymi osiągami

Audi RS Q8. Potężny SUV z niezwykłymi osiągami 2019-11-21

Audi Q8 to największy SUV w gamie niemieckiego producenta. A RS Q8 to najmocniejsza wersja tego modelu, która zadebiutowała na salonie w Los Angeles. Auto deklasuje obecny top, czyli 435-konne Audi SQ8 TDI.Audi RS Q8 to przede wszystkim niezwykle mocny...
Audi A6 już jako hybryda plug-in

Audi A6 już jako hybryda plug-in 2019-10-26

Audi A6 55 TFSI e quattro to kolejna w gamie niemieckiego producenta hybryda plug-in.Pod względem technicznym niespodzianki nie ma - samochód otrzymał ten sam układ napędowy, który debiutował w Audi Q5 55 TFSI e quattro. Składa się on z benzynowego...
Audi RS4 Avant już po liftingu

Audi RS4 Avant już po liftingu 2019-10-02

Chociaż nie minęły jeszcze pełne dwa lata od premiery aktualnej generacji RS4 Avant, producent z Ingolstadt już zdecydował się na lifting. Zmiany mają na celu upodobnienie szybkiego kombi do nowych modeli, jak np.RS 6 Avant.Przód nowego RS 4 Avant...
Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback już w produkcji!

Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback już w produkcji! 2019-10-01

Zaledwie kilka dni temu poznaliśmy dwa nowe modele z oferty Audi RS - Audi RS Q3 i RS Q3 Sportback.Niemcy poinformowali właśnie, że wczoraj – 30 września – pierwsze egzemplarze tych pojazdów zjechały z taśmy montażowej węgierskiej fabryki Audi w...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.