Audi Q5 obecnej generacji debiutowało jesienią 2024 roku. Początkowo samochód dostępny był z silnikiem diesla i benzynowym z technologią miękkiej hybrydy oraz jako SQ5 z mocnym silnikiem sześciocylindrowym. Teraz poszerza się o napęd hybrydowy typu plug-in, czyli z możliwością ładowania
- Audi Q5 e-hybrid. Silniki
- Audi Q5 e-hybrid. Akumulator
- Audi Q5 e-hybrid. Wyposażenie
- Audi Q5. Napęd
- Audi Q5 e-hybrid. Ceny i premiera rynkowa
Audi Q5 e-hybrid. Silniki
Napęd hybrydowy w Audi nosi nazwę e-hybrid i będzie dostępny w Audi Q5 z nadwoziem klasycznym i Sportback. Dostępne będą dwie wersje układu plug-in, o mocy 299 KM i 367 KM. Pojazdy napędzane są silnikiem 2.0 TFSI o mocy 252 KM oraz silnikiem elektrycznym.
W wersji 367-konnej Audi Q5 rozpędza się do 100 km/h w 5,1 s. Wersja o mocy 299 KM wykonuje sprint do 100 km/h w 6,2 s. Moment obrotowy w obu wersjach trafia na wszystkie koła (quattro) za pośrednictwem zelektryfikowanej dwusprzęgłowej skrzyni biegów o siedmiu przełożeniach.

Audi Q5 E-hybrid
Napęd elektryczny zapewnia synchroniczny silnik z magnesami trwałymi o mocy szczytowej 143 KM. Silnik elektryczny jest zintegrowany z obudową skrzyni biegów. Pełny moment obrotowy systemu jest dostępny nawet przy prędkości bliskiej biegu jałowego i wynosi 500 Nm przy mocy systemowej 367 KM i 450 Nm dla wariantu o mocy 299 KM.
Audi Q5 e-hybrid. Akumulator
Nowością jest akumulator wysokiego napięcia, którego ogniwa w Q5 e-hybrid są ułożone na dwóch poziomach, jeden na drugim. Audi zwiększyło pojemność akumulatora do 25,9 kWh (netto 20,7 kWh), czyli o około 45 proc. w porównaniu z poprzednią generacją. Maksymalna moc ładowania AC wynosi 11 kW. Jeśli akumulator jest całkowicie rozładowany, naładowanie go do 100 proc. zajmuje 2,5 godziny. Niestety, nie ma możliwości ładowania prądem stałym o wysokiej mocy.

Audi Q5 E-hybrid
Akumulator ma wymiary 52 × 88 × 30 cm, umieszczono go pod tylną kanapą i podłogą bagażnika, przez co jego pojemność spadła do 438 l w hatchbacku i 433 litrów - Q5 Sportback.
Podczas jazdy w trybie hybrydowym system zarządzania hybrydowego utrzymuje określony poziom naładowania, aby zachować wystarczającą ilość energii elektrycznej do późniejszego wykorzystania. Oprócz automatycznego trybu hybrydowego pożądany poziom naładowania można teraz po raz pierwszy indywidualnie ustawić za pomocą cyfrowego suwaka.

Audi Q5 E-hybrid
Audi Q5 e-hybrid może poruszać się również w trybie elektrycznym. Zasięg wynosi wówczas do 100 km.
Audi Q5 e-hybrid. Wyposażenie
Audi Q5 e-hybrid ma wzbogacone wyposażenie standardowe. W wersji o mocy 299 KM należy do niego sportowe zawieszenie S i trzystrefowa automatyczna klimatyzacja. Ci, którzy zdecydują się na wersję o mocy 367 KM, otrzymają w standardzie reflektory LED plus i tylne światła LED pro.

Audi Q5 E-hybrid
Pakiet wnętrza S line z fotelami sportowymi w kombinacji skóra/sztuczna skóra w kolorze czarnym, a także 19-calowe dziesięcioramienne obręcze z stopów lekkich aero i czerwone zaciski hamulcowe są również wyposażeniem standardowym.
Audi Q5. Napęd
Od premiery Audi Q5 dostępne było w trzech wersjach napędowych, wszystkich wyposażonych w technologię MHEV plus, która w krótkim czasie generuje do 24 KM dodatkowej mocy i siedmiobiegową dwusprzęgłową skrzynię biegów S tronic.
Podstawowym silnikiem było i nadal jest 2.0 TFSI o mocy 204 KM i maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm, która napędza koła przednie. Opcjonalnie w tej wersji dostępny jest napęd na wszystkie koła quattro.

Audi Q5 E-hybrid
Audi Q5 może być też wyposażone w silnik 2.0 TDI generacji EA288 evo. Generuje on również 204 KM oraz 400 Nm momentu obrotowego i jest dostępny tylko z napędem quattro.
Topowa wersja, czyli Audi SQ5 jest dostępne z silnikiem benzynowym V6 TFSI o pojemności trzech litrów, który generuje 367 KM i maksymalny moment obrotowy 550 Nm.
Audi Q5 e-hybrid. Ceny i premiera rynkowa
Ceny Audi Q5 z napędem hybrydowym typu plug-in nie są jeszcze znane. Możemy się jednak spodziewać, że niemiecki producent już niedługo uruchomi konfigurator i rozpocznie zbieranie zamówień. Pierwsze samochody trafią do salonów po wakacjach.