chceauto.pl
x
Audi A6 po liftingu

Audi A6 po liftingu

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2014-09-04 Opinie
Obecna generacja Audi A6 jest na rynku od 2011 roku. 3 lata to czas, po którym samochody poddaje się kuracji odmładzającej. Nic więc dziwnego, że na taki zabieg w stosunku do A6 zdecydowano się w Ingolstadt.

Audi A6
Audi A6
Zmiany stylistyczne nie są duże. Uważny obserwator dostrzeże zmienioną osłonę chłodnicy, nowe zderzak i kształt świateł. Te ostatnie są wykonane w technologii LED, opcjonalnie mogą zostać zastosowane zaawansowane reflektory Matrix LED, które niedawno debiutowały w Audi A8.

Przy okazji liftingu pojawiło się sporo nowości w zakresie rozwiązań technicznych. Znacznie zmieniono np. ofertę jednostek napędowych.

Audi A6 Avant
Audi A6 Avant
W gamie znajdują się teraz trzy silniki benzynowe TFSI o mocy od 190 do 333 KM oraz pięć wysokoprężnych TDI o mocach od 150 do 326 KM. Wszystkie jednostki spełniają normę emisji Euro 6 i mają zużywać mniej paliwa. Najbardziej oszczędne wersje, tradycyjnie nazywane przez Audi "ultra", to 1.8 TFSI ultra o średnim zużyciu benzyny w cyklu pomiarowym 5,7 l/100 km oraz 2.0 TDI ultra (150 KM), który uzyskał wynik 4,2 l/100 km.

Audi A6
Audi A6
Poważnej modernizacji poddano silnik 3.0 TFSI, a także jednostkę 3.0 TDI (moce 218, 272 i 320 KM).

Mocne silniki wysokoprężne standardowo współpracują z ośmiostopniową skrzynią Tiptronic. Pozostałe jednostki parowane są z nową manualną skrzynią sześciobiegową lub siedmiostopniową dwusprzęgłową przekładnią Stronic. W samochodach przednionapędowych zrezygnowano ze stosowania bezstopniowej skrzyni automatycznej (multitronic), zastępując ją przekładnią dwusprzęgłową.

Audi A6 Allroad
Audi A6 Allroad
W samochodach z silnikami o mocach od 272 KM i napędem na wszystkie koła opcjonalnie może być montowany sportowy tylny dyferencjał. Ponadto, kupując Audi A6 można wybierać między zawieszeniem standardowym, dwoma typami zawieszenia sportowego oraz adaptacyjnym, pneumatycznym.

Zmianom poddano wszystkie wersje A6. Uterenowiona odmiana A6 Allroad dostępna jest wyłącznie z silnikami V6 o pojemności 3.0, jednym TFSI i trzema wersjami TDI. Adaptacyjne zawieszenie jest standardem, podobnie jak napęd wszystkich kół.

Audi S6 Avant
Audi S6 Avant
Audi S6 napędzane jest silnikiem 4.0 TFSI (V8 biturbo) o mocy 450 KM, dzięki któremu sedan przyspiesza do 100 km/h w 4,4 s (Avant jest wolniejszy o 0,2 s). Jednostka posiada system odłączania czterech cylindrów gdy silnik nie pracuje pod dużym obciążeniem. Standardowe wyposażenie obejmuje napęd na cztery koła i obniżone o 2 cm adaptacyjne zawieszenie.

Audi RS6 Avant
Audi RS6 Avant
Topowa wersja A6 to RS6 Avant. Pod maską tego pojazdu pracuje silnik 4.0 TFSI (V8 biturbo) o mocy 560 KM, który rozpędza auto do 100 km/h w 3,9 s. Również ta jednostka posiada system odłączania cylindrów. Silnik napędza wszystkie koła za pośrednictwem ośmiostopniowej skrzyni tiptronic. Centralny dyferencjał ma ograniczony poślizg, adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie jest obniżone o 20 mm.

Pierwsze egzemplarze odświeżonego Audi A6 trafią do salonów jesienią.





Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Audi A6 po liftingu - GALERIA ZDJĘĆ

Audi A6 po liftinguAudi A6 po liftinguAudi A6 po liftinguAudi A6 po liftinguAudi A6 po liftinguAudi A6 po liftinguAudi A6 po liftinguAudi A6 po liftinguAudi A6 po liftinguAudi A6 po liftinguAudi A6 po liftinguAudi A6 po liftingu

Audi A6 po liftingu - FILMY

Audi S6

2014-10-09Audi S6

Audi RS6 Avant

2014-10-09Audi RS6 Avant

Audi A6 po lifitngu

2014-09-05Audi A6 po lifitngu

Zobacz także

Rekord Audi. To zasługa suvów?

Rekord Audi. To zasługa suvów? 2019-12-10

W listopadzie Audi dostarczyło do klientów na całym świecie 163 250 samochodów. To o 23,1 procent więcej niż w ubiegłym roku. Był to też najlepszy sprzedażowo listopad w historii firmy. Oprócz mocnego wzrostu sprzedaży w Europie (+33,0 proc.),...
Euro NCAP. Kolejna wpadka marki premium!

Euro NCAP. Kolejna wpadka marki premium! 2019-12-04

Aż dwanaście modeli doczekało się właśnie nowych testów zderzeniowych przeprowadzonych przez Euro NCAP. Ostatnia w tym roku seria przyniosła pewne niespodzianki. Świetne wyniki zanotowała m.in. Tesla. Mniejsze powody do radości mogą mieć za to...
Audi A6 już jako hybryda plug-in

Audi A6 już jako hybryda plug-in 2019-10-26

Audi A6 55 TFSI e quattro to kolejna w gamie niemieckiego producenta hybryda plug-in.Pod względem technicznym niespodzianki nie ma - samochód otrzymał ten sam układ napędowy, który debiutował w Audi Q5 55 TFSI e quattro. Składa się on z benzynowego...
Nowe Audi RS6 Avant!

Nowe Audi RS6 Avant! 2019-08-21

Audi zaprezentowało nową generację modelu RS6. To potężne kombi napędzane jest tym samym silnikiem, co poprzednia generacja, ale wyposażonym w technologię mild hybrid.]Stylistyka auta w porównaniu z bazową wersją A6 Avant jest wyraźnie inna....
25 lat Audi RS

25 lat Audi RS 2019-07-17

W 1994 roku, a więc 25 lat temu Audi zaprezentował model RS 2 Avant. Był to pierwszy pojazd w historii firmy z serii RS.Do dziś Audi Sport GmbH (dawniej quattro GmbH) zaprezentowało już 25 modeli typu RS. W roku 2019 na rynku pojawiło się i pojawi...
Nowe Audi A6 allroad quattro

Nowe Audi A6 allroad quattro 2019-06-06

20 lat od debiutu na rynku pojawia się czwarta generacja Audi A6 allroad quattro. Podstawowe cechy tego modelu to standardowy napęd na cztery koła quattro i pneumatyczne zawieszenie adaptive air suspension o regulowanej wysokości.Zawieszenie pneumatyczne...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.