chceauto.pl
x
Wszystko o nowym Audi S3

Wszystko o nowym Audi S3

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2013-05-20
Już wkrótce w salonach Audi pojawi się kolejna generacja modelu S3. Czego spodziewać się można po nowym modelu z Ingolstadt?

Nowe S3 mierzy 4254 mm długości, 1777 mm szerokości i 1401 mm wysokości. Karoserię w dużym stopniu wykonano z ultra twardych stopów stali, a przednie błotniki i maskę silnika z aluminium. Gotowy do drogi pojazd ważnie nie więcej niż 1395 kg, czyli o 60 kg mniej niż poprzednia generacja

Wszystko o nowym Audi S3
Z zewnątrz uwagę zwracają charakterystyczna dla modeli S osłona chłodnicy Singleframe, której obramowanie pokryto chromem. Po bokach nowo zaprojektowanego zderzaka przedniego znajdują się potężne wloty powietrza. Na ich zewnętrznych krańcach umieszczono wyraźnie zarysowane, wykończone aluminium kanały wlotowe.

Wnętrze pojazdu, utrzymane w całości w czerni. Podziałki zegarów mają kolor szary, a ich wskazówki są białe. Na tarczy obrotomierza umieszczono wskaźnik ciśnienia doładowania. System informacji kierowcy z kolorowym monitorem jest elementem wyposażenia seryjnego. Elektrycznie wysuwany monitor, w który Audi S3 jest wyposażone standardowo jeśli na pokładzie znajduje się radio MMI, ma tylko 11 mm grubości.

Wszystko o nowym Audi S3
Dostępna opcjonalnie, wielofunkcyjna skórzana kierownica sportowa ma spłaszczony u dołu wieniec. W wersji z automatyczną skrzynią biegów S tronic, po bokach kierownicy zamontowano manetki w kolorze aluminium. Pedały i podparcie lewej stopy wykonano ze stali szlachetnej. Alternatywą dla montowanych seryjnie sportowych foteli są siedzenia sportowe S ze zintegrowanymi zagłówkami i stebnowaniem w kształcie rombów. Ozdobne listwy w drzwiach mają kolor matowego, szczotkowanego aluminium lub są czarne.

To co najważniejsze kryje się pod maską. Źródłem napędu jest benzynowy silnik 2,0 TFSI o mocy 300 KM i maksymalnym momencie obrotowym 380 Nm. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje nowemu Audi S3 (z dostępną opcjonalnie automatyczną skrzynią biegów S tronic) zaledwie 4,8 sekundy, a wersji ze skrzynią manualną, 5,2 sekundy. Maksymalna, elektronicznie ograniczona, prędkość samochodu wynosi 250 km/h. Na 100 km silnik 2.0 TFSI z przekładnią S tronic zużywa średnio 6,9 litra paliwa, a ze skrzynią manualną 7 litrów na 100 km. W porównaniu do poprzednika, nowe Audi S3 - przynajmniej w cyklu pomiarowym - spala więc o 1,5 l paliwa mniej.

Wszystko o nowym Audi S3
Na liście wyposażenia opcjonalnego znajdziemy sześciostopniową przekładnię automatyczną S tronic. Niższe biegi mają krótkie, sportowe przełożenia, natomiast bieg szósty dysponuje długim typowo autostradowym przełożeniem

Standardowo nowe Audi S3 wyposażone jest w 18-caliowe obręcze. Przewidziano do nich opony w rozmiarze 225/40. Standardem jest też system wyboru dynamiki jazdy Audi Drive. Kontroluje on charakterystykę elektronicznego pedału gazu, przełożeń montowanej opcjonalnie automatycznej skrzyni biegów S tronic, oraz siłę progresywnego wspomagania układu kierowniczego. Kierowca, wciskając odpowiedni przycisk, sam określa czy system ma pracować w trybie comfort, auto, dynamic, efficiency czy individual. Bardziej wymagający klienci mogą zdecydować się na opcjonalny system kontroli zawieszenia Audi magnetic ride, regulujący pracę amortyzatorów w zależności od stanu nawierzchni i warunków drogowych, jest również sterowany z wykorzystaniem Audi drive select.

Wszystko o nowym Audi S3
Obok seryjnego wyposażenia, nabywcy nowego Audi S3 mogą wybierać w bogatej palecie wyposażenia opcjonalnego. Znajdziemy w niej systemy infotainment, z najbardziej zaawansowanym technicznie systemem nawigacji MMI Navigation plus z panelem dotykowym MMI touch na czele. Dzięki wyposażeniu pojazdu w dostępny na życzenie system Audi connect, kierowca może w pełni korzystać ze zindywidualizowanych usług internetowych w standardzie UMTS. Na życzenie, w nowym Audi S3 dostępne są wszystkie systemy wsparcia kierowcy oferowane w modelach tej serii.

Wszystko o nowym Audi S3 - GALERIA ZDJĘĆ

Wszystko o nowym Audi S3Wszystko o nowym Audi S3Wszystko o nowym Audi S3Wszystko o nowym Audi S3Wszystko o nowym Audi S3Wszystko o nowym Audi S3Wszystko o nowym Audi S3Wszystko o nowym Audi S3Wszystko o nowym Audi S3Wszystko o nowym Audi S3Wszystko o nowym Audi S3Wszystko o nowym Audi S3

Zobacz także

Audi Q5 Sportback i SQ5 TDI Sportback. Nowość!

Audi Q5 Sportback i SQ5 TDI Sportback. Nowość! 2020-11-26

Audi zaprezentowało kolejnego w gamie SUV-a coupe. Q5 Sportback dołącza do Q3 Sportback, Q8 oraz... elektrycznego e-trona.Tak jak należało się spodziewać, Q5 Sportback wyróżnia się inną stylizacją tylnej części nadwozia - dach kończy się...
Audi SQ5 TDI. Diesle wciąż żyją!

Audi SQ5 TDI. Diesle wciąż żyją! 2020-11-16

Audi nie rezygnuje ze sprzedawania samochodów z silnikami Diesla. Niemiecki koncern właśnie zaprezentował model SQ5 TDI po liftingu. Jest to najmocniejsza wersja Q5 z silnikiem Diesla.W lipcu Audi poddało modernizacji standardowe wersje Q5. Nie dziwi...
Audi S3 Sportback i Sedan nowej generacji

Audi S3 Sportback i Sedan nowej generacji 2020-08-11

Wkrótce po wprowadzeniu do salonów A3 nowej generacji Audi zaprezentowało modele S3 Sportback i Sedan. Do czasu debiutu wersji RS3 to najmocniejsze wersje tego modelu.Pod względem napędu nie ma niespodzianki. Pod maską nowego Audi S3 pracuje...
Audi SQ8 TDI. Mocniejszego diesla nie ma!

Audi SQ8 TDI. Mocniejszego diesla nie ma! 2019-07-03

Audi zaprezentowało model SQ8 TDI, czyli najmocniejszą wersję rodziny Q.Napędzająca Audi SQ8 TDI jednostka V8 biturboto to najmocniejszy silnik Diesla dostępny na europejskim rynku. Generuje on moc 435 KM i moment obrotowy 900 Nm dostępny w zakresie od...
Audi S5 TDI. Diesel zastąpi benzynę!

Audi S5 TDI. Diesel zastąpi benzynę! 2019-04-19

Kilka dni temu Audi zaprezentowało modele S6 i S7 nowej generacji. Pewną niespodziankę stanowi fakt, że w Europie samochody te będą oferowano wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym - jednostką 3.0V6 TDI o mocy 349 KM. 450-konny silnik 2.9 TFSI jest...
Audi S6, S6 Avant i S7 nowej generacji

Audi S6, S6 Avant i S7 nowej generacji 2019-04-11

Audi poszerza gamę modeli A7 i A6 o usportowione wersje S7 i S6 (również Avant). Co ciekawe, w Europie modele te będą sprzedawane wyłącznie z silnikami wysokoprężnymi. Audi S7, S6 i S6 Avant posiadają identyczny układ napędowy. Opiera się on na...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS