chceauto.pl
x
Akumulator czy wodór Technologia przyszłości już teraz Co lepsze: akumulator czy wodór?
Audi SQ8 TDI. Mocniejszego diesla nie ma!

Audi SQ8 TDI. Mocniejszego diesla nie ma!

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2019-07-03 Opinie
Audi zaprezentowało model SQ8 TDI, czyli najmocniejszą wersję rodziny Q.

Audi SQ8 TDI
Audi SQ8 TDI
Napędzająca Audi SQ8 TDI jednostka V8 biturboto to najmocniejszy silnik Diesla dostępny na europejskim rynku. Generuje on moc 435 KM i moment obrotowy 900 Nm dostępny w zakresie od 1250 do 3250 obr./min. Audi SQ8 TDI rozpędza się do 100 km/h w 4,8 sekundy, a jego prędkość maksymalna jest ograniczona elektronicznie do 250 km/h.

Audi SQ8 TDI
Audi SQ8 TDI
W głowicy silnika 4.0 TDI strona ssąca znajduje się po stronie zewnętrznej, a gorąca strona wydechowa z obiema turbosprężarkami w wewnętrznym kącie pomiędzy ułożonymi na kształt litery V rzędami cylindrów. Efektem takiej konstrukcji są krótkie drogi dolotowe, co zapewnia spontaniczne reakcje na gaz. Turbosprężarki załączają się stopniowo. Przy niskich obrotach silnika działa tylko jedna sprężarka, powyżej 2200 obrotów na minutę uaktywnia się także druga.

Elektrycznie napędzana sprężarka (EAV) wspiera pracę turbosprężarek podczas ruszania i przyspieszania na niskich obrotach.

EAV jest zaopatrywana w prąd przez 48-woltową główną sieć pokładową Audi SQ8 TDI, która jest też podstawą działania systemu mild-hybrid (MHEV). Magazynem energii jest kompaktowy akumulator litowo-jonowy. Połączony z wałem korbowym alternator - rozrusznik (RSG) rekuperuje podczas hamowania do 8 kW energii i może zmagazynować ją w akumulatorze.

Układ mild-hybrid Audi SQ8 TDI na wideo:



Gdy kierowca przy prędkości między 55 a 160 km/h zdejmie nogę z gazu, Audi SQ8 TDI, w zależności od sytuacji, może albo rekuperować, albo toczyć się na jałowym biegu, albo żeglować z wyłączonym silnikiem nawet przez 40 sekund.

Audi SQ8 TDI
Audi SQ8 TDI
Napęd w nowym Audi SQ8 TDI przenoszony jest na koła za pośrednictwem ośmiostopniowej, automatycznej skrzyni biegów tiptronic.

Stały napęd na cztery koła quattro dystrybuuje siłę napędową na oś przednią i tylną, odpowiednio w stosunku 40:60. Sportowy mechanizm różnicowy dostarczany w ramach pakietu zaawansowanego zawieszenia - advanced suspension, uzupełnia pracę napędu quattro, aktywnie rozdzielając momenty napędowe między kołami tylnej osi. Podczas przyspieszania lub skręcania w zakręcie, są one kierowane w większej części do koła toczącego się po zewnętrznej stronie łuku.

Standardowo, SQ8 TDI wyposażone jest w system wyboru dynamiki jazdy Audi drive select z siedmioma trybami pracy oraz adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie sportowe adaptive air suspension sport z regulowanym stopniem tłumienia, które pozwala na zmianę wysokości zawieszenia nawet o 9 cm.

Na życzenie, Audi uzupełnia standardowy progresywny układ kierowniczy u układ czterech kół skrętnych. Układ ten dostępny jest również w pakiecie zaawansowanego zawieszenia – advanced suspension lub jako pojedynczy element dostępny opcjonalnie.

Układ zaawansowanego zawieszenia Audi SQ8 TDI na wideo:



Układ czterech kół skrętnych powoduje, że przy niskich prędkościach, np. podczas manewrowania i parkowania, koła tylne skręcają w kierunku przeciwnym do kół przednich. Przy prędkości ok. 5 km/h skręt osiąga swój maksymalny kąt 5 stopni i w ten sposób zwiększa zwrotność pojazdu. Odwrotnie napęd zachowuje się powyżej prędkości 60 m/h: wtedy tylne koła skręcają w tym samym kierunku co koła przednie. Poprawia to reakcję na ruch kierownicą i zwiększa stabilność w zakrętach pokonywanych z dużą prędkością.

Audi SQ8 TDI
Audi SQ8 TDI
Trzeci element pakietu zaawansowanego zawieszenia - advanced suspension, to elektromechaniczna, aktywna stabilizacja przechyłu. Silniki elektryczne z trójstopniową przekładnią planetarną znajdujące się zarówno na przedniej, jak i na tylnej osi, łączy dwie połowy stabilizatora.

Podczas jazdy po nierównej nawierzchni są one oddzielone od siebie, co poprawia komfort jazdy. Natomiast podczas jazdy sportowej, rury są bezstopniowo przekręcane w przeciwnych do siebie kierunkach. Boczny przechył pojazdu znacznie się wtedy zmniejsza, a tendencja do podsterowności jest wydatnie redukowana.

Audi SQ8 TDI
Audi SQ8 TDI
Audi SQ8 TDI porusza się na 21-calowych kołach z oponami w rozmiarze 285/45, w opcji dostępne są 22-calowe 285/40. Inne opcje to m.in. tarcze hamulcowe z ceramiki wzmocnionej włóknem węglowym.

Elementem wyposażenia standardowego Audi SQ8 TDI jest najbardziej rozbudowana wersja systemu infotainment, MMI Navigation plus. W jej skład wchodzi m.in moduł transmisji danych w standardzie LTE Advanced oraz hotspot Wi-Fi.

Audi SQ8 TDI w europejskich salonach sprzedaży czterech pierścieni pojawi się późnym latem. Niemieckie ceny startują z poziomu 103 tys. euro.

Audi SQ8 TDI na wideo:



Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Audi SQ8 TDI. Mocniejszego diesla nie ma! - GALERIA ZDJĘĆ

Audi SQ8 TDI. Mocniejszego diesla nie ma!Audi SQ8 TDI. Mocniejszego diesla nie ma!Audi SQ8 TDI. Mocniejszego diesla nie ma!Audi SQ8 TDI. Mocniejszego diesla nie ma!Audi SQ8 TDI. Mocniejszego diesla nie ma!Audi SQ8 TDI. Mocniejszego diesla nie ma!Audi SQ8 TDI. Mocniejszego diesla nie ma!Audi SQ8 TDI. Mocniejszego diesla nie ma!Audi SQ8 TDI. Mocniejszego diesla nie ma!Audi SQ8 TDI. Mocniejszego diesla nie ma!

Audi SQ8 TDI. Mocniejszego diesla nie ma! - FILMY

Audi SQ8 TDI - sportowe zawieszenie

2019-07-03Audi SQ8 TDI - sportowe zawieszenie

Audi SQ8 TDI - układ MHEV

2019-07-03Audi SQ8 TDI - układ MHEV

Audi SQ8 TDI

2019-07-03Audi SQ8 TDI

Zobacz także

Audi S5 TDI. Diesel zastąpi benzynę!

Audi S5 TDI. Diesel zastąpi benzynę! 2019-04-19

Kilka dni temu Audi zaprezentowało modele S6 i S7 nowej generacji. Pewną niespodziankę stanowi fakt, że w Europie samochody te będą oferowano wyłącznie z silnikiem wysokoprężnym - jednostką 3.0V6 TDI o mocy 349 KM. 450-konny silnik 2.9 TFSI jest...
Audi S6, S6 Avant i S7 nowej generacji

Audi S6, S6 Avant i S7 nowej generacji 2019-04-11

Audi poszerza gamę modeli A7 i A6 o usportowione wersje S7 i S6 (również Avant). Co ciekawe, w Europie modele te będą sprzedawane wyłącznie z silnikami wysokoprężnymi. Audi S7, S6 i S6 Avant posiadają identyczny układ napędowy. Opiera się on na...
Audi Q8 z nowymi silnikami

Audi Q8 z nowymi silnikami 2019-02-19

Audi Q8 to najnowszy i największy SUV w gamie niemieckiego producenta. Samochód otrzymał właśnie nowe jednostki napędowe, obie o pojemności trzech litrów.Pierwsza nowa wersja to Audi Q8 55 TFSI. Samochód napędzany jest doładowanym. benzynowym...
Europejski Samochód Roku. Kandydaci!

Europejski Samochód Roku. Kandydaci! 2018-11-06

Jury konkursu na Europejski Samochód Roku - Car of the Year - opublikowało zmodyfikowaną listę kandydatów do presiżowego tytułu. Aktualne zestawienie obejmuje 44 kandydatów. Finałową siódemkę poznać mamy 26 listopada. Ze statystycznego punktu...
Nowe Audi Q3!

Nowe Audi Q3! 2018-07-25

Po niemal 8 latach następcy doczekało się Audi Q3. Samochód zdecydowanie urósł i upodobnił się do flagowego modelu z Ingolstadt – Audi Q8. Samochód mierzy teraz 4 485 mm. To aż o 97 mm więcej niż poprzednik. Rozstaw osi zwiększył się o 77 mm i...
Audi Q8 już w Polsce!

Audi Q8 już w Polsce! 2018-07-16

Polscy klienci mogą już składać zamówienia na najnowszego SUVa z Ingolstadt. NIe ma jadnak mowy o cenowej okazji...Karoseria ma 4,99 m długości, 2 m szerokości i 1,71 m wysokości. Oznacza to, ze nowy SUV jest szerszy, ale jednocześnie krótszy i...
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.