Popyt na nowe samochody utrzymuje się na stałym poziomie. W ubiegłym roku na całym świecie zarejestrowano po raz pierwszy 95,6 mln samochodów osobowych. To dokładnie o 0,2 proc. więcej niż na koniec roku 2017.
Miano największego producenta samochodów w roku 2018 roku przypadło w udziale Volkswagenowi. Niemiecki koncern zamknął miniony rok liczbą 10 830 625 tys. sprzedanych pojazdów (+2,2 proc. rok do roku). Niemiecki potentat uplasował się na pozycji lidera już trzeci raz z rzędu!
Druga pozycja, podobnie jak w dwóch ostatnich latach, przypadła koncernowi Toyota. Wynik 10 520 655 sprzedanych pojazdów to również o 2,2 proc. więcej niż na koniec 2017 roku. Ostatni raz Japończycy znaleźli się na pozycji lidera zestawienia z końcem roku 2015. Volkswagen mierzył się wówczas z pierwszym szokiem (i nerwową reakcja klientów) będącym następstwem afery dieselgate.
Trzecią siłą na motoryzacyjnej mapie świata Anno Domini 2018 okazał się alians Renault-Nissan-Mitsubishi. Z danych branżowego serwisu focus2move wynika, że koncern sprzedał w ubiegłym roku 10 360 992 samochody (+1,3 proc. rok do roku).
Za podium, z wyraźną stratą do liderującej trójki, uplasował się General Motors. Wynik 8 789 987 sprzedanych pojazdów oznacza spadek w stosunku do sytuacji na koniec 2017 roku o równe 2 proc.
Piąte miejsce zajmuje obecnie koncern Hyundai-Kia, który dostarczył nabywcom 7 507 945 samochodów (+3,2 proc. rok do roku).
W pierwszej dziesiątce największych motoryzacyjnych koncernów świata znajdziemy jeszcze kolejno: 6. Forda (5 734 306 samochodów), 7. Hondę (5 265 125 samochodów), 8. Fiat Chrysler Automobiles (4 840 664 samochody), 9. PSA (4 125 683 samochody) oraz 10. Suzuki (3 213 224 samochodów).
W tym miejscu warto wyjaśnić, że wysoka pozycja Suzuki wynika w dużej mierze z wieloletniego zaangażowania marki na czwartym co do wielkości motoryzacyjnym rynku świata – w Indiach. Tylko w 2018 roku w Indiach sprzedano 3 381 696 nowych samochodów. Absolutnym liderem rynku jest marka Maruti należąca do spółki Maruti Suzuki India Limited.