chceauto.pl
x

Volvo V70 I 2.5 TDI 140 KM

Volvo V70 I 2.5 TDI 140 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2000
Średnia cena
6 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
2460 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką

Moc
140 KM
0-100 km/h
9.9 s.
V max
200 km/h

KOSZTY

Spalanie
7.6 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
55 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny euroncap
Segment
D premium Co to znaczy?
Bagażnik
470 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Volvo V70 I 2.5 TDI 140 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Volvo V70 I 2.5 TDI 140 KMVolvo V70 I 2.5 TDI 140 KMVolvo V70 I 2.5 TDI 140 KMVolvo V70 I 2.5 TDI 140 KM

Volvo V70 I 2.5 TDI 140 KM

Volvo V70

Volvo V70 to duże kombi, którego historia rozpoczęła się w 1996 roku. Wtedy na rynek trafił pierwszy pojazd o tej nazwie.

Pierwsze V70 nie było jednak całkowicie nowym modelem. Przeciwnie, samochód stanowił rozwinięcie Volvo serii 800, które w ofercie szwedzkiego producenta znajdowało się od 1991 roku. Ze względu na ten fakt, V70 I generacji już cztery lata później zastąpiono opracowaną od podstaw generacją II.

W 2007 roku debiutowała III generacja V70, która obecnie znajduje się u kresu cyklu produkcyjnego, stanowiąc jeden ze starszych modeli wciąż obecnych w salonach Volvo.

Wszystkie generacje V70 dostępne były również w wersjach uterenowionych. Auta pierwszej generacji nosiły nazwę V70 XC, od 2000 wyodrębniono osobny model o nazwie XC70. Co ciekawe, XC70 trzeciej generacji dostępne jest również w wersji... z napędem na jedną oś.

Volvo V70 I

Pierwsza seria S70/V70 to tak naprawdę Volvo 800, którego historia sięga 1991 roku. W 1996 roku "osiemsetkę" poddano bowiem gruntownej modernizacji (pas przedni, elementy wnętrza), która zaowocowała również zmianą nazwy modelu na S70/V70. Samochody w tej wersji produkowane były aż do 2000 roku, kiedy na rynku pojawiła się kolejna, zupełnie nowa generacja modelu. S70/V70, podobnie jak poprzednik, również cieszą się dobrą opinią. Uwagę wytężyć należy głównie w przypadku zakupu auta z silnikiem Diesla. Motor 2,5 TDI o mocy 140 KM produkcji Audi) to wprawdzie jeden z lepszych wyborów do tego typu auta, ale realne przebiegi większości z tych samochodów dochodzą już do 500 tys. km. Przed zakupem warto więc odwiedzić mechanika i zmierzyć ciśnienie sprężania (niestety, by wynik był wiarygodny trzeba wymienić olej). Inwestycja ok. 300 zł w taki zabieg może nas jednak uchronić przed remontem kapitalnym jednostki napędowej, którego koszt to co najmniej 4 tys. zł. Na szczęście poważne usterki z reguły omijają Volvo szerokim łukiem. Zarówno skrzynie biegów, jak i jednostki napędowe bezproblemowo pokonują kolejne setki kilometrów, nawet elektryka daje o sobie znać tylko czasami (czujniki otwarcia drzwi, ogrzewanie tylnej szyby, centralne zamki, moduł i czujniki ABS). Wzmożoną uwagę należy jednak zachować w przypadku samochodów z napędem na obie osie. Bardzo podatna na uszkodzenia jest przekładnia kątowa, która odpowiada za przekazywanie momentu na wał połączony z tylnym mostem (by ją uszkodzić wystarczy np założyć nieodpowiednie ogumienie). Zamienniki są praktycznie nieosiągalne, cena nowego podzespołu w ASO przekroczyć może wartość auta. Oczywiście zawsze można odpiąć wał i użytkować samochód jako przednionapędowy, problemy mogą się jednak pojawić przy odsprzedaży. Zawieszenie z reguły dobrze znosi stan polskich dróg (zazwyczaj wybijają się tuleje wahaczy i drążki kierownicze). Pilnować należy stanu osłon przegubów napędowych (ich przetarcia szybko doprowadzą do awarii przegubów).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-01

Wersje

ROCZNIKI

NADWOZIA

Od 144 do V70. 50 lat designu Volvo2016-08-26Volvo 850 ma już 25 lat!2016-06-07Szwedzka rewolucja. Nastał koniec pewnej epoki...2013-09-2120 lat historii Volvo AWD2017-02-05Volvo S60 Cross Country2015-01-08Starzeją się wolniej niż inne2011-09-07

Volvo V70 CRASHTEST

Volvo V70 I 2.5 TDI 140 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Audi A4

Audi A4

2.5 TDI 150 KM diesel2000kombiręcznaprzedni
cena średnia 7 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Passat

Volkswagen Passat

1.9 TDI 130 KM diesel2000kombiręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność
Mercedes - Benz C-klasa

Mercedes C-klasa

250 D Turbo 150 KM diesel2000kombiręcznatylny
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 3

BMW 3

20d 136 KM diesel2000kombiręcznatylny
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Alfa Romeo 156

Alfa 156

2.4 JTD 140 KM diesel2000kombiręcznaprzedni
cena średnia 4 000 zł
OCENY
Dostępność
Lancia Lybra

Lancia Lybra

2.4 JTD 140 KM diesel2000kombiręcznaprzedni
cena średnia 5 000 zł
OCENY
Dostępność

Volvo V70 I 2.5 TDI 140 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS