Na rynku samochodów elektrycznych rozpoczęła się wojna cenowa. Producentom zależy na sprzedaży samochodów bateryjnych bo w ten sposób obniżają kary za przekroczenia norm emisji CO2. A najprościej to osiągnąć poprzez obniżanie cen. W tym kierunku poszedł właśnie Volkswagen, który już dziś jest największym producentem aut elektrycznych w Europie - należy do niego 28 proc. rynku.
- Takie są nowe, niższe ceny Volkswagenów ID.
- Wszystkie Volkswageny ID. łapią się do programu NaszEauto
- Volkswageny ID. Plus, czyli więcej wyposażenia
Takie są nowe, niższe ceny Volkswagenów ID.
Jak wyglądają nowe ceny? Cennik kompaktowego Volkswagena ID.3 rozpoczyna się obecnie od 137 690 zł za odmianę z akumulatorem o pojemności 52 kWh. SUV-y ID.4 oraz ID.5 z tym samym akumulatorem dostępne są w cenach odpowiednio 148 390 zł oraz 164 090 zł, co w przypadku każdego z tych modeli oznacza obniżkę o ponad 20 tys. zł względem poprzedniego cennika.
Flagowa elektryczny model, czyli Volkswagen ID.7 z akumulatorem o pojemności 77 kWh kosztuje obecnie od 222 690 zł oraz 226 690 zł w odmianie Tourer, co oznacza cenę niższą o... 45 tys. zł.

Volkswagen ID.3
Wszystkie Volkswageny ID. łapią się do programu NaszEauto
Dzięki nowym, niższym cenom, wszystkie modele z rodziny ID., łącznie z odmianami GTX, kwalifikują się obecnie do dopłat w ramach programu NaszEauto. Przypomnijmy, że limit cenowy wynosi 225 tys. netto, czyli 275 250 zł, a dzięki dopłacie cenę samochodu można obniżyć nawet o 40 tys. zł (zakładając złomowanie samochodu, z które dopłata rośnie o 10 tys. zł i premię w wysokości 11 250 zł za tzw. niskie dochody, czyli nieprzekraczające 135 tys. zł rocznie). Bez tych dodatkowych premii bazowa dopłata to 18 750 zł.

Volkswagen ID.5
Volkswageny ID. Plus, czyli więcej wyposażenia
Dodatkowo Volkswagen wprowadza modele ID w wersji Plus. Są to samochody wyposażone w elementy, które klienci najczęściej wybierają podczas konfiguracji.
Wersja ID.3 Plus oparta na wariancie Pure oferuje m.in. lakier metalizowany, pakiet Komfort (podgrzewane fotele i kierownica, klimatyzacja dwustrefowa, nawigacja), kamerę cofania, a w wyższych odmianach Pro i Pro S także systemy asystujące Park Assist oraz reflektory LED Matrix. Korzyść, jaką otrzymuje klient wybierając wersję Plus w przypadku tego modelu sięga nawet 27 tys. zł).
W SUV-ach ID.4 i ID.5 występują specjalne wersje Style Plus, których wyposażenie obejmuje m.in. pakiet stylistyczny Black Style, systemy wspomagania kierowcy IQ.Drive, reflektory LED Matrix, panoramiczne okno dachowe czy sportowe fotele. Największe korzyści, sięgające nawet ponad 28 tys. zł), dotyczą topowej odmiany modelu ID.5 GTX.
Flagowy Volkswagen ID.7, również w nadwoziu Tourer, dostępny jest w wersjach Pro, Pro S oraz GTX. Standardem wersji Plus staje się pakiet Komfort i systemy asystujące IQ.Drive, a także rozbudowane wnętrze Style z elektryczną regulacją foteli i zaawansowanym oświetleniem ambientowym. Korzyść z wyboru wersji Plus w przypadku tego modelu przekraczać może nawet 38 tys. zł.
Dzięki tak dużym obniżkom Volkswagen zapewne umocni się na pozycji lidera rynku samochodów elektrycznych. Inna sprawa, że taki krok dewastuje wartość rezydualną już sprzedanych samochodów. Innymi słowy, osoby, które już kupiły elektrycznego Volkswagena sprzedadzą go za dużo mniej niż pierwotnie zakłady i mogą się czuć nabite w butelkę.