Pierwsza generacja T-Roca debiutowała niemal równo 8 lat temu, przez lata stając się jedną ze sprzedażowych lokomotyw niemieckiej marki, w sumie z salonów wyjechało ponad 2 mln sztuk, co sprawia, że jest on po Tiguanie drugim najpopularniejszym SUV-em Volkswagena na świecie. To właśnie ze względu na fakt, że ten miejski crossover cały czas znajdował się wśród bestsellerów (tylko w ubiegłym roku sprzedano 292 tys. egzemplarze), Volkswagen nie śpieszył się z wprowadzaniem nowej generacji.
- Volkswagen T-Roc II. Nadwozie
- Volkswagen T-Roc II. Wnętrze
- Volkswagen T-Roc II. Wyposażenie
- Volkswagen T-Roc II. Silniki
- Volkswagen T-Roc II. Ceny i premiera rynkowa
Volkswagen T-Roc II. Nadwozie
Volkswagen T-Roc drugiej generacji został oparty na platformie MQB evo, jako trzeci model po Tiguanie i Tayronie. Stylistycznie auto nawiązuje do poprzednika, ale jest aż o 12 cm dłuższe (nadwozie mierzy 446,5 cm), ma również zmienione proporcje, dzięki czemu wygląda bardziej dynamicznie. [image50449[
Istotną rolę w nowym T-Rocu odgrywa oświetlenie. Standardem w wersjach Trend i Life są reflektory LED, zaś w odmianach Style i R-Line – LED Plus ze statycznym doświetlaniem zakrętów, połączone listwą z podświetlanym logo Volkswagena, w pakiecie z tylnymi lampami LED 3D. Za dopłatą dostępne będą matrycowe światła LED IQ.LIGHT. Nowy model (w zależności od wyposażenia) może mieć tylne światła połączone listwą LED z podświetlanym na czerwono logo Volkswagena.

Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc II. Wnętrze
Wnętrza jest bardziej obszerne, co nowa generacja zawdzięcza zwiększonej długości nadwozia. Deska rozdzielcza jest nowa, znajdziemy tam ekran cyfrowych zegarów i dotykowy systemu infotainment wielkości 10,3 lub 12,9 cala (w wersjach Life, Style i R-Line).

Volkswagen T-Roc
W wersji Style po raz pierwszy w T-Rocu dostępne będzie elektrycznie regulowany w 14 kierunkach fotel kierowcy ergoActive z funkcją masażu, a jeśli nabywca zamówi skórzaną tapicerkę będzie mógł również dodać podgrzewane tylne siedzenia. Pojemność bagażnika wzrosła o 30 litrów – do 475 litrów przy załadowaniu do wysokości oparć tylnych siedzeń.
Nowością w T-Rocu i w ogóle w tym segmencie rynku dla Volkswagena jest również opcjonalny wyświetlacz head-up.

Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc II. Wyposażenie
Wykorzystanie platformy MQB evo umożliwiło wyosażenie auta w nowe systemy wspomagania kierowcy - np. najnowszą wersję systemu Travel Assist. Wspomaga on nie tylko automatyczną zmianę pasa ruchu, lecz także może w jeszcze bardziej przewidywalny sposób reagować na ograniczenia prędkości lub ich zniesienie.

Volkswagen T-Roc
Po raz pierwszy T-Roc może być wyposażony w takie systemy jak Park Assist Pro. Dzięki funkcji pamięci potrafi on "nauczyć się" manewrów parkowania na dystansie do 50 metrów i na życzenie powtarzać je w pełni automatycznie. System umożliwia także wjeżdżanie i wyjeżdżanie z miejsc parkingowych przy użyciu smartfona. W standardzie znajdzie się asystent zmiany pasa ruchu Side Assist z Rear Traffic Alert oraz funkcją ostrzegania przy wysiadaniu, który przy próbie otwarcia drzwi może ostrzec pasażerów o zbliżających się od tyłu samochodach lub rowerach.

Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc II. Silniki
Nowy Volkswagen T-Roc będzie dostępny na rynku europejskim wyłącznie ze zelektryfikowanymi silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem. W momencie premiery dostępne będą dwa napędy mild hybrid 48 V (1.5 eTSI) o mocy 116 i 150 KM. Następnie pojawią się dwa całkowicie nowe napędy hybrydowe typu HEV (pełna hybryda). Wszystkie będą miały napęd na przednie koła.

Volkswagen T-Roc
Podobnie jak poprzedni model, także nowy T-Roc będzie w przyszłości dostępny również z napędem na cztery koła 4MOTION – w połączeniu z silnikiem 2.0 TSI, który będzie również oferowany jako mild hybrid (mHEV). Gamę uzupełni także najmocniejsza wersja – T-Roc R. Wszystkie wersje 1.5 i 2.0 mild hybrid są standardowo wyposażone w 7-stopniową automatyczną skrzynię biegów DSG.

Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc II. Ceny i premiera rynkowa
Volkswagen uprościł ofertę opcji i pakietów wyposażenia (liczba dostępnych pakietów została zmniejszona o połowę). Gama składa się z podstawowej wersji Trend, lepiej wyposażonej odmiany Life, a także dwóch topowych wersji: Style i R-Line. Wybrać będzie można jeden z sześciu kolorów.
Polskie ceny nowego Volkswagen T-Roc nie są jeszcze znane. Natomiast w Niemczech sprzedaż właśnie rusza, a ceny zaczynają się do 30 845 euro za auto z silnikiem 1.5 eTSI o mocy 115 KM. Pierwsze samochody nowej generacji pojawią się w salonach w listopadzie.