Volkswagen T-Roc II 1.5 eTSI 116 KM
Volkswagen T-Roc
Volkswagen T-Roc to zaprezentowany w połowie 2017 roku typowy kompaktowy crossover. Jego głównymi atutami wciąż są stosunkowo atrakcyjna cena i rozsądne koszty utrzymania.
W gamie Volkswagena jest pozycjonowany pomiędzy mniejszym T-Crossem, a większym i droższym Tiguanem.
Konkurencja to m.in. Ford Puma, Seat Ateca czy Hyundai Kona.
Volkswagen T-Roc II
Volkswagen T-Roc drugiej generacji został oparty na platformie MQB evo, jako trzeci model po Tiguanie i Tayronie. Stylistycznie auto nawiązuje do poprzednika, ale jest aż o 12 cm dłuższe (nadwozie mierzy 446,5 cm). Z kolei rozstaw osi wzrósł o 4 cm. Nie dziwi więc, że wnętrze jest znacznie bardziej obszerne niż w poprzedniku. Deska rozdzielcza jest nowa, znajdziemy tam ekran cyfrowych zegarów i dotykowy systemu infotainment wielkości 10,3 lub 12,9 cala (w wersjach Life, Style i R-Line).
Nowy Volkswagen T-Roc będzie dostępny na rynku europejskim wyłącznie ze zelektryfikowanymi silnikami benzynowymi z turbodoładowaniem. W momencie premiery dostępne będą dwa napędy mild hybrid 48 V (1.5 eTSI) o mocy 116 i 150 KM. W 2026 roku gama zostanie poszerzona o kolejną hybrydę typu mild (2.0 eTSI) o mocy 204 KM. Nieco później ofertę uzupełnią również inne silniki, w tym dwie odmiany hybrydowe, pojawi się także wersja z napędem na cztery koła.
Wszystkie wersje będą wyposażone w 7-stopniową skrzynię DSG. Tym samym jest T-Roc to kolejny model Volkswagena (po Passacie, Tiguanie i Tayronie), który nie będzie dostępny z przekładnią manualną.
T-Roc drugiej generacji jest bogato wyposażony. Już w bazowej wersji Trend samochód posiada m.in system Front Cross Traffic Assist (asystent jazdy przez skrzyżowanie), asystent zmiany pasa ruchu Side Assist z Rear Traffic Alert oraz funkcją ostrzegania przy wysiadaniu z samochodu, Front Assist (system awaryjnego hamowania z rozpoznawaniem pieszych i rowerzystów), automatyczna klimatyzacja, Keyless Start (bezkluczykowe uruchamianie samochodu), reflektory LED, a także możliwość podłączenia smartfona przy pomocy aplikacji App Connect.
Do standardu w wersji Life należą takie elementy jak: kamera cofania, pakiet Ready 2 Discover, ekran 12,9 cala, system Emergency Assist oraz alarm. W odmianie Style do wyposażenia standardowego należą wszystkie elementy z wersji Life, a ponadto m.in.: wybór trybu jazdy, podgrzewane przednie fotele z funkcją masażu, podgrzewana kierownica, system Park Assist Plus, Driving Experience Control (personalizacja wrażeń z jazdy), 3-strefowa klimatyzacja Climatronic, oświetlenie ambientowe w 30 kolorach, dostęp bezkluczykowy Keyless Access, a także podświetlane logo z przodu i z tyłu. Wersja R-Line ma w standardzie również sportową kierownicę, przyciemniane szyby, sportowe fotele z przodu, aluminiowe nakładki na progi i pedały, 18-calowe aluminiowe felgi i sportowe zawieszenie.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2025-10-05