chceauto.pl
x
Volkswagen ID. Buzz. Premiera już na dniach

Volkswagen ID. Buzz. Premiera już na dniach

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2022-02-21
Volkswagen ID. Buzz to kolejny model tego producenta o napędzie elektrycznym. Samochód zadebiutuje już 9 marca, 5 lat po tym, jak na salonie w Detroit w 2017 roku, niemiecki koncern pokazał model koncepcyjny tego pojazdu.

[image40188ID. Buzz zadebiutuje w dwóch odsłonach – jako pięciomiejscowe auto osobowe i trzyosobowy van, nazwany ID.Buzz Cargo.

Volkswagen w tej chwili przeprowadza ostatnie testy, a flota przedprodukcyjnych samochodów podróżuje po Europie. Są one sprawdzane w warunkach, z którymi będą się mierzyć każdego dnia w Barcelonie, Paryżu, Londynie, Amsterdamie, Kopenhadze, Hamburgu i Hanowerze.

Prototypy ID. Buzz są już tylko lekko zamaskowane. Widać więc na pierwszy rzut oka, że projektanci trzymali się stylu wyznaczonego przez model koncepcyjny z roku 2017. Obie wersje ID. Buzz czerpią również z charakterystycznego stylu Volkswagena T1, czyli oryginalnego Bulli. Są to więc ekstremalnie krótkie zwisy nadwozia, maksymalne wykorzystanie przestrzeni, klasyczny podział nadwozia na górną i dolną część oraz charakterystyczny przód z przetłoczeniem w kształcie litery V. I tak jak oryginalny Bulli, ID. Buzz również ma napęd na tylne koła.

Volkswagen ID. Buzz
Volkswagen ID. Buzz
ID. Buzz, podobnie jak inne modele Volkswagena z serii ID, jest zbudowany na modułowej płycie podłogowej MEB. Między osiami umieszczono akumulator o pojemności 82 kWh (77 kWh netto). Źródłem napędu jest zamontowany w tylnej osi silnik o mocy 204 KM. Maksymalny moment obrotowy jest dostępny od startu i wynosi 310 Nm. Prędkość maksymalna będzie ograniczona do 145 km/h.

Nie ma jeszcze ostatecznych danych na temat zasięgu pojazdu. Duże zalety ID. Buzz to nisko umieszczony środek ciężkości i zwrotność – średnica zawracania wynosi nieco ponad 11 m.

Volkswagen ID. Buzz
Volkswagen ID. Buzz
Odmiany ID. Buzz i ID. Buzz Cargo ze standardowym rozstawem osi (2988 mm), które zadebiutują na rynku jeszcze w tym roku mają zaledwie 4712 mm długości. Dla porównania – rozstaw osi nowego modelu jest o zaledwie 2 mm krótszy od Volkswagena T6.1, który ma 4904 mm długości. Oznacza to, że długość kabiny obu modeli jest zbliżona, ale ID. Buzz potrzebuje mniej miejsca na parkingu.

ID. Buzz w wersji osobowej, ma 1937 mm wysokości, a wersja Cargo jest o 1 mm wyższa (dla porównania T6.1 ma 1970 mm wysokości). Obie odmiany ID. Buzz mają tę samą szerokość – 1985 mm (bez lusterek), czyli są o 81 mm szersze od T6.1. Felgi nowego elektrycznego Volkswagena mogą mieć średnicę od 18 do 21 cali.

Pięciomiejscowy ID. Buzz może pomieścić nawet 1121 litrów bagażu przy komplecie pasażerów. W przypadku modelu ID. Buzz Cargo z przegrodą za przednim rzędem siedzeń przestrzeń towarowa to ponad 3,9 m3.

Volkswagen ID. Buzz
Volkswagen ID. Buzz
W przyszłym roku oferta zostanie uzupełniona o model z wydłużonym rozstawem osi.

Volkswagen ID. Buzz będzie w przyszłości oferować również funkcję „Plug & Charge”. Dzięki temu ID. Buzz sam uwierzytelni się na stacjach szybkiego ładowania wielu dostawców poprzez złącze ładowania, przekazując wszystkie niezbędne dane – to znacznie wygodniejsze rozwiązanie niż autoryzacja kartą.

Kolejna nowość to ładowanie dwukierunkowe. Ta technologia otwiera przed użytkownikami zupełnie nowe możliwości. Na przykład nadmiar energii z paneli słonecznych, uzyskany w ciągu dnia, będzie można magazynować w akumulatorze ID. Buzz, a wieczorem, gdy nie ma słońca, korzystać z niego w domowej instalacji.

W przypadku ID. Buzz i pozostałych modeli z rodziny ID. aktualizacje oprogramowania można pobierać zdalnie. Zarówno te dotyczące systemu infotainment, jak i związane z ładowaniem czy funkcjami wspomagającymi kierowcę. Gama systemów wspomagających kierowcę obejmuje innowacyjnie połączone technologie, takie jak nowa funkcja „Trained Parking” (automatyczne manewrowanie do i z miejsc parkingowych), „Car2X” (ostrzeżenia o zagrożeniach w najbliższej okolicy) oraz najnowsza wersja „Travel Assist”, wykorzystująca dane z crowdsourcingu; system umożliwia częściowo automatyczną jazdę w pełnym zakresie prędkości.

Produkcja Volkswagena ID. Buzz rozpocznie się w pierwszym półroczu, a wprowadzenie auta na rynek europejski odbędzie nieco później – jesienią. ID. Buzz będzie sprzedawany także w USA.

Volkswagen ID. Buzz. Premiera już na dniach - GALERIA ZDJĘĆ

Volkswagen ID. Buzz. Premiera już na dniachVolkswagen ID. Buzz. Premiera już na dniachVolkswagen ID. Buzz. Premiera już na dniachVolkswagen ID. Buzz. Premiera już na dniachVolkswagen ID. Buzz. Premiera już na dniach

Zobacz także

Volkswagen ID. Buzz. Polskie ceny

Volkswagen ID. Buzz. Polskie ceny 2022-05-25

Volkswagen rozpoczął zbieranie zamówień na elektryczne modele ID. Buzz i ID. Buzz Cargo. Nowy lokalnie zeroemisyjny model Volkswagena będzie dostępny w przedsprzedaży od 25 maja u wszystkich dealerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze i wybranych...
Volkswagen ID. Buzz zaprezentowany. Taki jest nowy bull!

Volkswagen ID. Buzz zaprezentowany. Taki jest nowy bull! 2022-03-09

Volkswagen ID. Buzz - tak nazywa się długo wyczekiwany elektryczny model wzorowany na kultowym Volkswagenie T1. Dzięki długości nieprzekraczającej 5 metrów (4712 mm) oraz rozstawowi osi, wynoszącemu 2988 mm, Volkswagen ID. Buzz oferuje wyjątkowo dużo...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS