Volkswagen rozpoczął zbieranie zamówień na elektryczne modele ID. Buzz i ID. Buzz Cargo.
Volkswagen ID. Buzz
Nowy lokalnie zeroemisyjny model Volkswagena będzie dostępny w przedsprzedaży od 25 maja u wszystkich dealerów marki Volkswagen Samochody Dostawcze i wybranych dealerów Volkswagen Samochody Osobowe. Cena pięciomiejscowego ID. Buzz Pro zaczyna się od 248 091 zł (201 700 zł netto). ID. Buzz Cargo kosztuje od 245 877 zł (199 900 zł netto). Pierwsze egzemplarze zostaną dostarczone jesienią 2022 roku.
ID. Buzz i ID. Buzz Cargo mają być ekonomiczne, lokalnie bezemisyjne, połączone w sieć i cyfrowe, a ich oprogramowanie może być uaktualniane zdalnie (Over-the-air).
Volkswagen ID. Buzz
Pięciomiejscowy ID. Buzz debiutuje w europejskich salonach w bogatej wersji Pro. Równolegle z nim pojawi się w sprzedaży także dostawcza odmiana, ID. Buzz Cargo. Oba modele są wyposażone w nowoczesny system infotainment, wielofunkcyjną kierownicę, reflektory LED, automatyczną klimatyzację, tempomat i systemy wspomagania kierowcy, takie jak Car2X i Front Assist. W ID. Buzz Pro standardem jest także system Lane Assist.
Pojazdy elektryczne w wielu krajach mogą liczyć na system zachęt – w Polsce są to dopłaty rządowe w wysokości 18 750 lub 27 000 zł. Jeśli mamy możliwość ładowania samochodu w domu, tańsze będzie użytkowanie – koszt energii jest wówczas wyraźnie niższy niż paliwa w aucie z konwencjonalnym napędem. Jeśli jednak będziemy korzystać ze stacji szybkiego ładowania, co jest niezbędne w trasie, koszty okażą się porównywalne.
Volkswagen ID. Buzz
Tańsze będą za to przeglądy (brak wymiany oleju, stosunkowo długie przebiegi między przeglądami).
Volkswagen ID. Buzz jest wyposażony w największy stosowany w rodzinie samochodów ID. akumulator. Ma on pojemność 77 kWh (82 kWh brutto) i zasila zamontowany z tyłu silnik elektryczny o mocy 204 KM, który rozwija moment obrotowy 310 Nm. Zużycie energii wynosi wg WLTP 20,8 kWh/100 km (ID. Buzz Cargo: 20,5 kWh/100 km). Zasięg wynosi do 419 km (ID. Buzz Cargo: 424 km). Na stacji szybkiego ładowania prądem stałym o maksymalnej mocy ładowania do 170 kW, akumulator można naładować od 5 do 80 procent pojemności w ciągu około 30 minut.
Problemem będzie jednak znalezienie takiej ładowarki - w Polsce one praktycznie nie występują, a za szybkie ładowarki uznaje się takie o mocy 50 kW...