chceauto.pl
x
Używane: Volkswagen Golf V

Używane: Volkswagen Golf V

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2013-12-30
Piąta generacja Golfa trafiła do sprzedaży w 2003 roku. Samochód przetrwał w ofercie Volkswagena do roku 2008 kiedy zastąpiła go kolejna seria bestselleru z Niemiec

Zalet auta nie trzeba przedstawiać – doceniły je setki tysięcy nabywców na całym świecie. W stosunku do poprzednika największą nowością „piątki” była rezygnacja z archaicznej, acz wytrzymałej belki skrętnej - w tylnym zawieszeniu zastąpił ją wreszcie układ wielowahaczowy, podobny do tego, jaki spotkać można np w Fordzie Focusie. Dzięki niemu samochód zdecydowanie lepiej radzi sobie na krętych drogach

[imge10089]Auto oferuje całkiem wygodne warunki podróżowania młodej rodzinie, bagażnik o pojemności 350 litrów w zupełności wystarcza. Co ważne – w przeciwieństwie do poprzednich generacji - większość egzemplarzy jest też całkiem nieźle wyposażona. Auta mają zazwyczaj po sześć poduszek powietrznych, klimatyzację czy pakiet elektryczny (szyby i lusterka). Na pochwałę zasługuje również ergonomiczne wnętrze, chociaż plastik użyty do jego wykończenia nie sprawia już wrażenia niezniszczalnego, jak miało to miejsce w poprzedniku.

Na jakie usterki muszą być przygotowani wszyscy właściciele piątej generacji Golfa? Niestety samochód nie miał zbyt udanego debiutu. W pierwszych egzemplarzach zdarzało się wiele usterek – zakup auta z początku produkcji niesie więc za sobą pewne ryzyko. Trzeba też zdawać sobie sprawę z faktu, że nie wszystkie wersje silnikowe zapewniają tanią i bezproblemową eksploatację.

Volkswagen Golf V
Volkswagen Golf V
Szczególnie warty polecenia jest prosty, pozbawiony bezpośredniego wtrysku paliwa, benzynowy silnik 1,6 l o mocy 102 KM. Zapewnia autu znośne osiągi, akceptowalny apetyt na paliwo i – co najważniejsze – rzadko się psuje. Wśród jednostek wysokoprężnych na uwagę zasługują stare 1,9 l TDI, chociaż i im zdarzają się nieprzyjemne wpadki (np. pęknięta głowica), usterki turbosprężarek czy zaworów sterujących.

Tego typu niedomagania to jednak nic, w porównaniu do awarii, które przez cały okres wytwarzania Golfa V, trapiły wysokoprężne motory 2,0 l. TDI. Wiele egzemplarzy dosięgły problemy tzw. osiadających i pękającymi głowicami, bardzo często dochodziło też do rozciągnięcia się łańcucha napędzającego pompę oleju lub zużycia współpracujących z nim zębatek pompy. W efekcie silnik przestawał być należycie smarowany i dochodziło do jego zatarcia na panewkach wału.

Volkswagen Golf V
Volkswagen Golf V
Niestety, również jednostki benzynowe nie są wzorem bezawaryjności. Ostrożnie należy podchodzić do aut z silnikiem 1,4 l. TSI. W mocniejszych modelach (140 KM i 160 KM) nagminną usterką jest awaria sprzęgiełka pompy wody, które odpowiada za włączanie i wyłączanie kompresora. W początkowym okresie produkcji nagminnie dochodziło też do pękania tłoków i pierścieni tłokowych! Bardzo częstą przypadłością jest też rozciąganie się łańcucha rozrządu, co objawia się charakterystycznym grzechotaniem występującym najczęściej zaraz po zimnym starcie.

Volkswagen Golf V
Volkswagen Golf V
Decydując się na Golfa V warto wiedzieć, że pierwsze roczniki cierpiały również z powodu odklejających się uszczelek. W przypadku modeli z trzydrzwiowym nadwoziem często dochodzi do opuszczania się drzwi. Czasami pojawiają się też usterki klimatyzacji, wycieraczek (nietrwałe tulejki osiujące), wybieraków skrzyni biegów, wspomagania kierownicy czy zamków świadczące, nie tyle o ogólnym wyeksploatowaniu, ale raczej o niższej niż u poprzedników trwałości.


Używane: Volkswagen Golf V - GALERIA ZDJĘĆ

Używane: Volkswagen Golf VUżywane: Volkswagen Golf VUżywane: Volkswagen Golf VUżywane: Volkswagen Golf VUżywane: Volkswagen Golf VUżywane: Volkswagen Golf VUżywane: Volkswagen Golf VUżywane: Volkswagen Golf V

Zobacz także

Volkswagen Golf GTI Edition 50. Najmocniejszy w historii

Volkswagen Golf GTI Edition 50. Najmocniejszy w historii 2025-06-25

W 2026 roku Volkswagen Golf GTI będzie obchodził 50. rocznicę powstania. Z tej okazji niemiecki koncern zaprezentował Golf GTI Edition 50. Jest to najmocniejsza wersja tego modelu w historii.
Volkswageny Golf, T-Roc i Polo GTI i R taniej

Volkswageny Golf, T-Roc i Polo GTI i R taniej 2025-05-22

Jeśli ktoś zamierza kupić Volkswagena w wersji GTI albo R, czyli w najmocniejszych odmianach, to teraz jest na to dobry moment. Niemiecki producent zdecydował się na poważne obniżki cen.
Volkswagen Golf 8.5 Variant | Dobrze jest słuchać klientów

Volkswagen Golf 8.5 Variant | Dobrze jest słuchać klientów 2025-03-27

VW Golf to samochód, którego nikomu nie trzeba przedstawiać - ikona motoryzacji, która zbudowała segment aut kompaktowych. W 2019 roku na rynku pojawiła się ósma generacja tego modelu i wraz z tym coś w trybach niemieckiej machiny się zacięło. Auto...
Volkswagen Golf R to najszybszy Golf w historii

Volkswagen Golf R to najszybszy Golf w historii 2024-06-29

Na początku roku debiutował Volkswagen Golf po modernizacji. Na usportowioną wersję R przyszło więc nam poczekać pół roku. Teraz jednak kurtyna opadła i wiemy już wszystko tym samochodzie.
Volkswagen Golf po liftingu

Volkswagen Golf po liftingu 2024-01-24

Golf obchodzi w tym roku swoje 50. urodziny. Wersję po modernizacji będzie można zamawiać już za kilka tygodni. Samochód otrzymał nowy system infotainment, bardziej agresywną stylistyką przodu i tyłu, a także zmienione układy napędowe. Wśród...
Volkswagen Golf ma 50 lat

Volkswagen Golf ma 50 lat 2024-01-08

Golf jest najważniejszym modelem marki Volkswagen i można powiedzieć, że jest także synonimem terminu „bestseller”. Od 1974 roku osiem generacji Golfa wybrało ponad 37 milionów kierowców. Specjalnie na 50. urodziny Golfa Volkswagen uhonoruje...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS