chceauto.pl
x
Używane: Skoda Superb II

Używane: Skoda Superb II

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2012-11-26
Skoda Superb II generacji pojawiła się w europejskich salonach w 2008 roku.

Początkowo auto oferowane było wyłącznie jako limuzyna ze stopniowanym tyłem, rok po debiucie gamę modelową uzupełniło przestronne kombi.

Chociaż samochód jest o 3 cm dłuższy niż Superb produkowany w latach 2001-2008 (długość Skody Superb II to 4 838 mm), auto ma o 4 cm krótszy rozstaw osi (2 761 mm). Wynika to z faktu, że Superb II zbudowany został w oparciu o nową płytę podłogową Passata B6, a nie – tak jak poprzednik – na wydłużonej o 10 cm platformie Volkswagena Passata B5 wytwarzanego na rynek chiński.

Skoda Superb II
Skoda Superb II
Mimo tego faktu, we wnętrzu auta nie można narzekać na brak przestrzeni. W stosunku do poprzednika poprawiono m.in. jakość tworzyw sztucznych (chociaż niektóre plastiki – np. na drzwiach - pozostały twarde) i – co ważne – wygłuszenie przedziału pasażerskiego. Samochód stara się wypełnić lukę między popularnymi autami segmentu D, a pojazdami klasy wyższej pozycjonowanymi w segmencie D. Superb II oferuje np. więcej przestrzeni niż Passat, ale do poziomu Audi A6 – przynajmniej w kwestii jakości zastosowanych materiałów – wciąż sporo mu jeszcze brakuje. Nie zmienia to jednak faktu, że Superb – jak przystało na flagową limuzynę marki – z powodzeniem pełnić może rolę reprezentacyjną, wysoki komfort i przestronne wnętrze docenią też rodziny.

Skoda Superb II
Skoda Superb II
Jako jedyny samochód na rynku Superb II wyposażony jest w system twin-door, co oznacza, że auto jest równocześnie sedanem i hatchbackiem. W zależności od potrzeby kierowca otworzyć może całe tylne drzwi (wraz z szybą) – tak jak w hatchbacku – lub – jak w sedanie – jedynie tylną klapę. Chociaż system jest nieco skomplikowany i dodaje autu zbędne kilogramy, uchodzi za bezawaryjny. Jego zaletą jest np. możliwość zapakowania do wnętrza bagażnika dużych przedmiotów lub – np. w zimie – dostęp do jego wnętrza bez konieczności wychładzania kabiny.

Skoda Superb II
Skoda Superb II
Użytkownicy – zwłaszcza w przypadku pakownego kombi – skarżą się na zbyt miękkie sprężyny zawieszenia. Podróżując z kompletem pasażerów i bagażami prześwit staje się niepokojąco mały – łatwo zahaczyć podwoziem o nierówności. W skrajnych przypadkach (jeśli często podróżujemy mocno zapakowanym autem) polecamy zainwestować o oryginalne sprężyny z tzw. pakietu na bezdroża. Po ich założeniu auto zyskuje na prześwicie, charakterystyka zawieszenia staje się bardziej twarda. W standardowej konfiguracji podwozie nastawione jest raczej na komfort niż dynamiczną jazdę (niektórym przeszkadzać może bujanie tyłu na nierównościach) ale biorąc pod uwagę zastosowane samochodu nie sposób mieć mu tego za złe.

Wśród jednostek napędowych największą popularnością cieszą się silniki Diesla. W początkowym okresie produkcji samochód oferowany był z motorem 1,9 TDI wyposażonym w pompowtryskiwacze, w ofercie znalazły się też 2,0 TDI (zarówno w wersji z pompowtryskiwaczami jak i systemem Common Rail) oraz 1,6 l TDI (Common Rail). W przypadku tych silników z czasem można spodziewać się problemów z zapychającymi się filtrami DPF (cząstek stałych) oraz – przy większych przebiegach – z wtryskiwaczami, kołem duwmasowym i turbosprężarką (typowe bolączki współczesnych Diesli).

Skoda Superb II
Skoda Superb II
W przypadku jednostek benzynowych lepiej unikać motoru 1,4 l TSI. Zapewnia autu wystarczającą dynamikę i zużywa rozsądne ilości paliwa, ale cierpi też na kilka poważnych dolegliwości. W pechowych egzemplarzach wyciągają się łańcuchy rozrządu, szybko zużywa się też tzw. wariator odpowiedzialny za zmiany faz rozrządu (jego usterkę rozpoznamy po „dieslowskim” klepaniu silnika zaraz po uruchomieniu, na wolnych obrotach). Naprawa usterki – wraz z wymianą łańcucha (który rozciągnie się prędzej czy później) – to koszt między 2,5 a 3,5 tys. zł. By przedłużyć żywotność układu rozrządu użytkownicy radzą skrócić interwały wymiany oleju z zalecanych przez producenta 30 tys. km do około 10 tys. km. Ostatnią z poważnych usterek trapiących silnik 1,4 TSI jest pękanie tłoków i pierścieni. Wprawdzie przypadłość ta dotyczy głównie mocniejszych wersji (które nie były montowane w Superbie), ale dotyka również pojedynczych egzemplarzy tego modelu.

Skoda Superb II
Skoda Superb II
Lepszym wyborem wydaje się być benzynowy 1,8 l TSI o mocy 160 KM. Silnik cieszy się lepszą opinią, chociaż znany jest z dużego apetytu na olej (zwłaszcza w czasie szybkiej jazdy autostradowej). W przypadku tej jednostki sprzęgniętej ze skrzynią DSG radzimy wykonać długą jazdę próbną. Producent miał problem z jakością sprzęgieł w skrzyni, co objawiało się szarpaniem i wibracjami zespołu napędowego (zwłaszcza przy przyspieszaniu na drugim biegu). Niektóre egzemplarze miały też problemy z zawieszeniem silnika (stukanie np. przy wjeździe na próg zwalniający) – serwisy w ramach kampanii przywoławczej wymieniały śruby mocujące i poduszki silnika.

W przypadku silników benzynowych trzeba pamiętać, że jednostki serii TSI wyposażone są w bezpośredni wtrysk paliwa, który w praktyce uniemożliwia założenie instalacji gazowej.

Skoda Superb II
Skoda Superb II
Skoda Superb II generacji uchodzi – na szczęście – za samochód, który nie sprawia właścicielom zbyt wielu problemów. Użytkownicy powinni się jedynie przygotować na drobne usterki ze strony układu elektrycznego czy np. problemy z fabrycznym systemem audio Columbus. Producent miał też problem z kiepską jakością znaczków firmowych (łuszczące się wykończene), ale jest to problem wyłącznie natury estetycznej.

Co ważne, samochód okazuje się w praktyce tańszy w eksploatacji niż Volkswagen Passat B6. Z racji tego, że w zawieszeniu Skody zastosowano np. stalowe (zamiast aluminiowych, jak w przypadku Passata) wahacze koszty podstawowych napraw są przeważnie niższe.


Używane: Skoda Superb II - GALERIA ZDJĘĆ

Używane: Skoda Superb IIUżywane: Skoda Superb IIUżywane: Skoda Superb IIUżywane: Skoda Superb IIUżywane: Skoda Superb IIUżywane: Skoda Superb IIUżywane: Skoda Superb IIUżywane: Skoda Superb IIUżywane: Skoda Superb IIUżywane: Skoda Superb IIUżywane: Skoda Superb IIUżywane: Skoda Superb II

Zobacz także

Skoda Superb Combi. Polskie ceny

Skoda Superb Combi. Polskie ceny 2024-01-06

Skoda Superb Combi nowej generacji wchodzi na polski rynek. Poznaliśmy ceny tego modelu.Czwarta generacja Superba Combi dostępna jest z napędem hybrydowym miękkim oraz z silnikiem Diesla. W późniejszym terminie do oferty dołączy m.in. napęd typu...
Skoda Superb Laurin & Klement zaprezentowana

Skoda Superb Laurin & Klement zaprezentowana 2023-12-01

Wersja L&K to najlepiej wyposażona i najbardziej luksusowa wersja Skody Superb IV generacji. Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. reflektory LED Matrix, system DCC Plus, progresywny układ kierowniczy, fotele Ergo z ogrzewaniem, wentylacją i funkcją...
Skoda Superb IV oficjalnie zaprezentowana

Skoda Superb IV oficjalnie zaprezentowana 2023-11-03

Skoda oficjalnie zaprezentowała Superba IV generacji. Samochód wygląda zaskakująco wręcz znajomo, ale pełen jest nowych rozwiązań i technologii. Obecna generacja Superba trafiła na rynek w 2015 roku, w sumie sprzedano niespełna 800 tys. egzemplarzy...
Skoda Superb IV na pierwszych szkicach

Skoda Superb IV na pierwszych szkicach 2023-10-26

Skoda Superb IV generacji nadjeżdża. Oficjalna premiera tego modelu będzie miała miejsce już 2 listopada. Zanim to jednak nastąpi Czesi zdecydowali się ujawnić szkice prezentujące nadwozie nowego modelu. Design nowej Skody Superb prezentuje elementy...
Nowa Skoda Superb również jako liftback

Nowa Skoda Superb również jako liftback 2023-09-19

Czwarta generacja Skody Superb będzie dostępna nie tylko jako kombi, ale również liftback. Zaprezentowano pierwsze zdjęcia tego modelu, jeszcze w kamuflażu.Skoda Superb liftback czwartej generacji będzie po raz pierwszy dostępna z technologią...
Skoda Superb i Skoda Kodiaq. Pierwsze zdjęcia kabin

Skoda Superb i Skoda Kodiaq. Pierwsze zdjęcia kabin 2023-08-30

Skoda zaprezentowała pierwsze zdjęcia kabin nowego Superba i nowego Kodiaqa. Nowe generacje obu modeli trafia na rynek w 2024 roku.W porównaniu do obecnych generacji zmian jest sporo. Po raz pierwszy dźwignia zmiany biegów obu modeli została umieszczona...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS