Toyota RAV4 to jeden z bestsellerów japońskiej marki. Pierwszy pojazd o tej nazwie debiutował w 1994 roku, a od tamtej pory sprzedano na całym świecie 15 milionów egzemplarzy pięciu generacji, z czego 2,5 mln wyjechało na europejskie drogi.
- Nowa Toyota RAV4. Nadwozie
- Nowa Toyota RAV4. Wnętrze
- Nowa Toyota RAV4. Napęd
- Nowa Toyota RAV4 GR Sport
- Nowa Toyota RAV4. Ceny i premiera rynkowa
Nowa Toyota RAV4. Nadwozie
Szósta generacja Toyoty RAV4 to zupełnie nowy model, który stylizacyjnie nawiązuje do obecnego modelu, zachowano nawet zbliżone wymiary, chociaż producent nie zdradził jeszcze szczegółów. Wyraźnie widać jednak inspirację obecną generacją, podobne są przetłoczenia czy mocny słupek C.
Przy czym, chociaż nowa generacja została zbudowana na tej samej platformie, co poprzednik, to wszystkie elementy nadwozia są całkowicie nowe.

Toyota RAV4
Nowa Toyota RAV4. Wnętrze
Kabina została zaprojektowana od nowa. Ekran cyfrowych zegarów ma 12,3 cala i może wyświetlać więcej informacji, w tym lokalizacje na mapach Google. Nowy jest umiszczony na konsoli środkowej dotykowy ekran o średnicy 12,9 cala. Korzystanie z auta ułatwia także reagujący szybko i precyzyjnie asystent głosowy, który może obsługiwać nawigację, multimedia, ustawić temperaturę wewnątrz i sterować wybranymi funkcjami pojazdu. System będzie regularnie otrzymywał bezprzewodowe aktualizacje oprogramowania.

Toyota RAV4
Nowa Toyota RAV4 jest pierwszym modelem marki, który będzie korzystał z systemu operacyjnego Arene – to krok w kierunku oferowania pojazdów definiowanych programowo (SDV), które umożliwią tworzenie i wprowadzenie zaawansowanych systemów bezpieczeństwa. Dzięki systemowi Arene w RAV4 debiutują najnowocześniejsze systemy bezpieczeństwa i wsparcia kierowcy, w tym układ wspomagający parkowanie. Najnowszy system multimedialny dzięki oprogramowaniu Arene działa szybciej, ma ulepszoną łączność i system nawigacji.

Toyota RAV4
Nowa Toyota RAV4. Napęd
W Europie nowa Toyota RAV4 będzie oferowana wyłącznie jako hybryda plug-in lub pełna hybryda.
W wersji PHEV samochód otrzymał nową litowo-jonową baterią o pojemności zwięksoznej do 22,7 kWh, dzięki czemu teoretycznie w trybie elektrycznym może przejechać do 100 km. Ładowanie jest możliwe prądem zmiennym z mocą 11 kW lub opcjonalnie prądem stałym z mocą 50 kW. W tym pierwszy przypadku naładowanie akumulatora do 100 proc. trwa trzy godziny, w drugim - uzupełnienie energii w zakresie 10 - 80 proc. ma trwać pół godziny.

Toyota RAV4
Nowa bateria wraz z mocniejszym przednim silnikiem elektrycznym, który generuje teraz 150 kW (o 16 kW więcej niż w poprzednim modelu), przekłada się na lepsze osiągi. Moc systemowa wynosi 304 KM, dzięki czemu RAV4 PHEV rozpędza się do 100 km/h w 5,8 s. Samochód standardowo ma napęd wszystkich kół.
Nowa Toyota RAV4 będzie także oferowana z pełną hybrydą. Samochód otrzymał najnowszą generację układu z udoskonalonym układem przeniesienia napędu, ulepszoną jednostką sterującą mocą i akumulatorem. Zwiększono także moc przedniego silnika elektrycznego. RAV4 Hybrid z napędem na cztery koła AWD-i ma 191 KM mocy, a wariant z napędem na przednie koła - 183 KM.

Toyota RAV4
Nowa Toyota RAV4 GR Sport
W gamie nowej Toyoty RAV4 znajdzie się inspirowana motorsportem wersja GR SPORT. Szerszy o 20 mm rozstaw kół w połączeniu z dopracowaną konstrukcją amortyzatorów, wzmocnionym tylnym zawieszeniem oraz specjalnie dostrojonym zawieszeniem, ma przekładać się na bardziej stabilne prowadzenie.
Samochód otrzyma 20-calowe czarne felgi aluminiowe o pięcioczęściowym, dwuramiennym wzorze oraz sześciokątny wzór kratki wlotu powietrza o trójwymiarowej strukturze.

Toyota RAV4 GR Sport
Nowa Toyota RAV4. Ceny i premiera rynkowa
Nową Toyotę RAV4 będzie można zamawiać po wakacjach, wtedy poznamy też ceny. Natomiast pierwsze samochody trafią do salonów na początku 2026 roku.