chceauto.pl
x

Toyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KM

Toyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2006
Średnia cena
22 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
150 KM
0-100 km/h
10.6 s.
V max
185 km/h

KOSZTY

Spalanie
8.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
58 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
3 na 104 sklasyfikowanych
Awaryjność
8%
Średni przebieg
81 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNie jest źle, ale dobrze też nie... bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
150 litrówTo nie bagażnik, a miejsce na nieduże zakupy
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
10.6 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
34 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.7 s.
Prędkość maksymalna
168 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Toyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KMToyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KMToyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KMToyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KMToyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KMToyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KMToyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KMToyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KMToyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KMToyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KMToyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KMToyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KMToyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KMToyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KMToyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KMToyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KM

Toyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KM

Toyota RAV4

Toyota RAV4 była pierwszym pojazdem, który zapoczątkował w Europie modę na tzw "bulwarówki", czyli niewielkie auta klasy SUV. Pierwsza generacja bazowała konstrukcyjnie na Toyocie Corolii produkowanej w latach 1992-1997 i oferowana była wyłącznie z silnikami benzynowymi. Druga generacja pojawiła się w 2000 roku i wówczas paletę jednostek napędowych uzupełniły jednostki wysokoprężne z systemem common rail.

Toyota RAV4 II

Druga generacja Toyoty RAV4 debiutowała w 2000 roku i pozostawała w produkcji przez 6 lat. W 2003 roku samochód przeszedł lifting. Model ten może nie jest już tak bezawaryjny jak poprzednik, ale to wciąż pełnokrwista Toyota.

Stylistycznie RAV4 II pozbawiona jest ekstrawagancji. Samochód dostępny jest w wersjach 3- i 5-drzwiowej i co ciekawe, obie nie są wzorem pod względem funkcjonalności. Oczywiście większe zarzuty można mieć do samochodów trzydrzwiowych, które są względnie duże z zewnątrz, ale mają niezbyt obszerne wnętrze, do którego w dodatku trudno się dostać.

Bagażnik, niezależnie od liczby drzwi, nie poraża swoją wielkością. Sytuację ratuje nieco przesuwna tylna kanapa, dzięki której pojemność rośnie z 400 do 520 litrów. Tylko, że ten wzrost odbywa się kosztem komfortu osób siedzących z tyłu.

Toyota RAV4 II generalnie cieszy się dobrą opinią, jeśli chodzi po poziom awaryjności. Poza niewielkimi śladami korozji i drobnymi usterkami ze strony układu elektrycznego (problemy z oświetleniem) użytkownicy skarżą się przeważnie na marną wytrzymałość zawieszenia, które nader często traci zbieżność.

Nie najlepsza opinia przylgnęła również do dwulitrowego diesla D-4D, który podobnie jak inne nowoczesne konstrukcje tego typu cierpi z powodu marnej jakości paliwa (wtryskiwacze) oraz usterek dwumasowych kół zamachowych i zużycia turbosprężarek. Koszty serwisowania tej jednostki obniża rozrząd z łańcuchem.

Lepszym wyborem będzie dwulitrowy silnik benzynowy z rozrządem sterowanym łańcuchem, który jest stosunkowo mocny i bezawaryjny. Pamiętać trzeba, że nie tylko paliwo decyduje o kosztach utrzymania samochodu. W wypadku samochodów Toyoty to twierdzenie jest jeszcze bardziej istotne, bowiem ceny oryginalnych części zamiennych są bardzo wysokie. Na szczęście oferta zamienników jest całkiem szeroka.

Toyota RAV4 ma stały napęd wszystkich kół oparty o centralny dyferencjał ze sprzęgłem wiskotycznym. To oznacza, że model ten jest SUV-em, który nie nadaje się do jazdy terenowej, chociaż poza asfaltem nie podda się wcześniej niż konkurencja. W normalnych warunkach napędzane są koła przedniej osi, a po wystąpieniu poślizgu lepkościowe sprzęgło dołącza tylną oś. Kierowca nie ma możliwości sterowania napędem (czyli nie da się włączyć napędu 4x4 na stałe).

O tym, że kierowcy cenią RAV4 świadczą ceny używanych egzemplarzy na rynku wtórnym. W porównaniu do konkurencji są one wysokie. Oznacza to wyższy wydatek przy zakupie, ale raczej eliminuje spośród użytkowników osoby przypadkowe, które skuszone są niskim kosztem zakupu. Można być również pewnym niskiego dalszego spadku wartości.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10

Wersje

NADWOZIA

Toyota RAV4 GR Sport już w salonach. Ceny2023-01-20Toyota RAV4 na rok 2023 z nowymi multimediami2022-06-24Toyota RAV4 Adventure. SUV bardziej... terenowy2021-09-16Toyota RAV4 Plug-in Hybrid w Polsce. Ceny2021-01-04Toyota RAV4 V. Polskie ceny2019-01-09Nowa Toyota RAV42018-10-02

Toyota RAV4 - AKCJE NAWROTOWE

2012-10-12Przedsiębiorca poinformował, że w ww. modelach samochodów marki Toyota istnieje możliwość zacierania się ślizgowych styków elektrycznych głównego wyłącznika opuszczania szyb, montowanego w drzwiach po stronie kierowcy. W przypadku próby smarowania mechanizmu ogólnie dostępnymi środkami, może dojść do przegrzania i nadtopienia wyłącznika.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 37 904 samochodów.

Informacji związanych z kampanią serwisową udziela Toyota Motor Poland Company Limited sp. z o.o. (adres: ul. Konstruktorska 5, 02-673 Warszawa; tel. 22 449 05 00, faks: 22 449 05 05

Toyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Hyundai Tucson

Hyundai Tucson

2.0 141 KM benzyna2006SUVręczna4x4
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Honda CR-V

Honda CR-V

2.0 150 KM benzyna2006SUVręczna4x4
cena średnia 26 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW X3

BMW X3

20i 150 KM benzyna2006SUVręczna4x4
cena średnia 26 000 zł
OCENY
Dostępność
Chevrolet Captiva

Chevrolet Captiva

2.4 136 KM benzyna2006SUVręczna4x4
cena średnia 20 000 zł
OCENY
Dostępność
Mitsubishi Outlander

Mitsubishi Outlander

2.0 136 KM benzyna2006SUVręczna4x4
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność
Nissan X-Trail

Nissan X-Trail

2.0 140 KM benzyna2006SUVręczna4x4
cena średnia 21 000 zł
OCENY
Dostępność

Toyota RAV4 II 2.0 VVT-i 150 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS