chceauto.pl
x

Toyota RAV4 I 2.0 GLi 129 KM

Toyota RAV4 I 2.0 GLi 129 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
1994
Średnia cena
9 000 zł
Nadwozie
SUV
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1998 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
129 KM
0-100 km/h
10.1 s.
V max
170 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.1 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
60 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyRodziny nie radzimy tym autem wozić bezpieczny
Segment
I
Bagażnik
176 litrówTo nie bagażnik, a miejsce na nieduże zakupy
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
10.9 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
35 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
11.1 s.
Prędkość maksymalna
155 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Toyota RAV4 I 2.0 GLi 129 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Toyota RAV4 I 2.0 GLi 129 KMToyota RAV4 I 2.0 GLi 129 KMToyota RAV4 I 2.0 GLi 129 KMToyota RAV4 I 2.0 GLi 129 KMToyota RAV4 I 2.0 GLi 129 KMToyota RAV4 I 2.0 GLi 129 KMToyota RAV4 I 2.0 GLi 129 KMToyota RAV4 I 2.0 GLi 129 KM

Toyota RAV4 I 2.0 GLi 129 KM

Toyota RAV4

Toyota RAV4 była pierwszym pojazdem, który zapoczątkował w Europie modę na tzw "bulwarówki", czyli niewielkie auta klasy SUV. Pierwsza generacja bazowała konstrukcyjnie na Toyocie Corolii produkowanej w latach 1992-1997 i oferowana była wyłącznie z silnikami benzynowymi. Druga generacja pojawiła się w 2000 roku i wówczas paletę jednostek napędowych uzupełniły jednostki wysokoprężne z systemem common rail.

Toyota RAV4 I

Można śmiało powiedzieć, że Toyota RAV4 zapoczątkowała nową erę w historii motoryzacji. To właśnie ten samochód - do spółki z Suzuki Vitarą - sprawił, że na całym świecie zapanowała moda na auta typu SUV.

Japończycy postanowili zbudować pojazd, który wyglądem przypominałby samochód terenowy, ale zachowywał się na drodze tak, jak średniej klasy osobówka. Zaprezentowana po raz pierwszy w 1994 roku RAV4 powstała w oparciu o takie właśnie założenia. Auto otrzymało samonośne nadwozie, niezależne, wielowahaczowe zawieszenie oraz napęd na obie osie. Dzięki temu świetnie sprawdza się w normalnym ruchu miejskim, od czasu do czasu można się również pokusić o wypad w teren.

Przy zachowaniu łatwości manewrowania (kompaktowe wymiary, dobra widoczność) Toyota RAV4 - dzięki wysokiej pozycji za kierownicą - zapewnia duże poczucie bezpieczeństwa, przez co szczególnie upodobały go sobie kobiety.

Pierwsza generacja Toyoty RAV4 produkowana była w latach 1994-2000. Samochód przyciągał klientów nie tylko wspomnianą wyżej wszechstronnością, ale również - niezawodnością. Przez długi czas kilkuletnie Toyoty RAV4 utrzymywały wysokie pozycje w przeróżnych rankingach. Poza niewielka korozją (nadkola, ranty drzwi) oraz wrażliwym układem przeniesienia napędu (np. sprzęgło nie wytrzymuje eksploatacji samochodu w roli holownika przyczepy, ponadto pamiętać trzeba o regularnej wymianie oleju - w mostach napędowych co 30 tys. km, w skrzyni biegów - co 60. tys. km, zdarzają się również wytarcia synchronizatora piątego biegu) użytkownicy przeważnie nie mają na co narzekać. Od czasu do czasu mogą wystąpić problemy z układem chłodzącym (zużywa się pompa wodna, mogą pojawić się nieszczelności).

Toyota RAV4 dostępna była w wersji trzy- i pięciodrzwiowej. Różniły się one dość mocno charakterem i wielkością. Samochód trzydrzwiowy posiada tylko cztery miejsca, symbolicznej wielkości bagażnik (mocno poniżej 200 litrów) i ma tylko 3,7 m długości. W środku jest ciasno, a zajmowanie miejsca na tylnych fotelach wymaga sprawności fizycznej.

Samochód w wersji pięciodrzwiowej (pojawił się na rynku rok po odmianie trzydrzwiowej) może już pełnić rolę pojazdu rodzinnego. Znacznie większa długość pozwoliła na wygospodarowanie bagażnika o pojemności przekraczającej 400 litrów. Niestety na rynkach wtórnych dominują auta trzydrzwiowe, znalezienie RAV4 w wersji pięciodrzwiowej i dobrym stanie może być bardzo trudne.

Wyposażenie Toyoty RAV4 było mocno zróżnicowane, ale w wielu egzemplarzach pozostawia wiele do życzenia. Najstarsze samochody miały tylko jedną poduszką powietrzną (druga pojawiła się dopiero po liftingu w 1998 roku), brakowało również klimatyzacji czy ABS. Zawsze montowano natomiast elektryczne sterowanie szyb i lusterek.

Deska rozdzielcza RAV4 wygląda nieco archaicznie, ale pod względem ergonomii nie można jej niczego zarzucić, ponadto wykonano ją z bardzo trwałych materiałów, przez co ciężko po jej stanie ocenić faktyczny przebieg samochodu.

Toyota RAV4 pierwszej generacji sprzedawana była tylko z jednym silnikiem. Była to benzynowa jednostka o pojemności 2.0, z 16 zaworami i bezkolizyjnym rozrządem (pasek należy wymieniać co 150 tys. km). Silnik ten jest trwały i bezawaryjny, chociaż nie należy do wybitnie ekonomicznych (szczególnie w połączeniu z automatyczną skrzynia biegów). Rozwiązaniem może być montaż LPG, o ile nie będzie to tania instalacja - najlepiej wybrać sekwencyjną, a kupując auto już "zagazowane" należy dobrze sprawdzić stan jednostki napędowej (kompresja, falowanie obrotów).

Silnik RAV4 napędza wszystkie cztery koła, a o rozkład momentu dba centralny dyferencjał, który oferuje możliwość zblokowania (rozkład momentu na sztywno wynosi 50:50). To sprawia, że auto dzielnie spisuje się w terenie, jaki napotkać można podczas codziennej eksploatacji np. na wsi. O komfort i prowadzenie dba wielowahaczowe zawieszenie, które okazuje się zaskakująco trwałe, chociaż oczywiście wahacze podlegają naturalnemu zużyciu. Nieliczne egzemplarze w wersji amerykańskiej posiadają napęd wyłącznie na przednie koła.

Toyota RAV4 pierwszej generacji to solidne auto, które produkowano wyłącznie w Japonii. Również teraz, kilkunastoletnie egzemplarze (produkcję zakończono w 2000 roku) mogą okazać się niezawodne, oczywiście pod warunkiem regularnego serwisowania.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10

Wersje

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Toyota RAV4 GR Sport już w salonach. Ceny2023-01-20Toyota RAV4 na rok 2023 z nowymi multimediami2022-06-24Toyota RAV4 Adventure. SUV bardziej... terenowy2021-09-16Toyota RAV4 Plug-in Hybrid w Polsce. Ceny2021-01-04Toyota RAV4 V. Polskie ceny2019-01-09Nowa Toyota RAV42018-10-02

    Ogłoszenia

    Toyota RAV4

    Toyota RAV4

    kujawsko-pomorskie

    12 900 zł

    Toyota RAV4 I 2.0 GLi 129 KM Opinie i komentarze

    serek
    28 stycznia 2012
    jak dziala naped w toyota rav4 1 bo nwm

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS