Toyota Hilux nowej generacji jest już dostępna do zamawiania w polskich salonach japońskiej marki. Na początek otwarto sprzedaż samochodu w wersji elektrycznej, a więc auta, które stanowić będzie raczej ciekawostkę lub będzie wybierane przez firmy, które zostaną do tego przymuszone przepisami.
- Toyota Hilux w wersji elektrycznej. Napęd
- Toyota Hilux w wersji elektrycznej. Możliwości terenowe
- Toyota Hilux w wersji elektrycznej. Polskie ceny
Toyota Hilux w wersji elektrycznej. Napęd
Nowa generacja Hiluxa jest oferowana wyłącznie z podwójną kabiną. Wnętrze jest inspirowane Land Cruiserem, znajdziemy w nim 12,3-calowy ekran cyfrowych zegarów i dotykowy ekran systemu infotainment, również wielkości 12,3 cala.
W wersji elektrycznej samochód posiada dwa silniki zamontowane przy osiach, przedni generuje 112 KM i 200 Nm, a tylny - 175 KM i 26 Nm. Moc systemowa wynosi 196 KM. Toyota nie podaje czasu rozpędzania Hiluxa, natomiast jego prędkość maksymalna wynosi 140 km/h.

Toyota Hilux na prąd
Niestety auto ma niewielką litowo-jonową baterię, której pojemność wynosi tylko 59,2 kWh. Średni zasięg wg WLTP wynosi tylko 255 km, a więc realnie - najwyżej 200 km. Ładowność elektrycznego Hiluxa jest aż o 300 kg mniejsza niż hybrydowego, co w pickupie raczej jest dyskwalifikujące. Samochód waży 2625 kg, a więc nie wolno nim parkować na chodnikach.
Elektrycznego Hiluxa można ładować prądem stałym z mocą do 150 kW, wówczas uzupełnienie energii z 10 do 80 proc. zajmuje pół godziny.

Toyota Hilux na prąd
Toyota Hilux w wersji elektrycznej. Możliwości terenowe
Toyota zapewnia, że elektryczny Hilux będzie mógł zjechać w teren (byle nie daleko od ładowarki). Auto posiada system Multi-Terrain Select, który automatycznie dostosowuje pracę układu napędowego do rodzaju nawierzchni, wykorzystując sterowanie momentem obrotowym i hamowaniem. Ponadto komponenty elektrycznego napędu mają być dobrze zabezpieczone przed wodą i warunkami atmosferycznymi. Samochód oparto na ramie, a głębokości brodzenia wynosi 70 cm, tyle co w obecnej generacji spalinowej.
Ale... trzeba pamiętać, że zwykłe zagięcie obudowy baterii, która znajduje się w podłodze, zwykle oznacza szkodę całkowitą, bo baterii się w takim wypadku, zgodnie z procedurami, nie naprawia tylko wymienia. A prześwit nie jest szczególnie imponujący, wynosi niespełna 21 cm.

Toyota Hilux na prąd
Na szczęście Toyota Hilux będzie też oferowana z wprowadzonym do obecnej generacji w 2024 roku napędem hybrydowym typu mild. Bazuje on na wysokoprężnym silniku 2.8 o mocy 204 KM, który wspierany jest przez silnik elektryczny o mocy 16 KM. Taki samochód tonę ładowności i może ciągnąć przyczepę o masie 3,5 tony.
Toyota Hilux w wersji elektrycznej. Polskie ceny
Elektryczna Toyota Hilux jest dostępna jest w dwóch wersjach – Live oraz Executive, a ceny rozpoczynają się od 229 900 zł netto. Standardowe wyposażenie to: dwustrefowa automatyczna klimatyzacja, podgrzewana kierownica oraz fotele przednie, fotel kierowcy z manualną regulacją wysokości, inteligentny kluczyk oraz 17-calowe felgi aluminiowe. Samochód posiada również wspomniane dwa 12,3-calowe ekrany.

Toyota Hilux na prąd
Elektryczny Hilux w wersji Executive kosztuje od 243 900 zł netto, a lista elementów obejmuje światła z funkcją „Follow me home”, przednie światła przeciwmgłowe w technologii LED, tapicerkę skórzaną, fotel kierowcy z elektryczną regulacją wysokości oraz regulacją podparcia odcinka lędźwiowego, przyciemniane szyby tylne, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, panoramiczną kamerę cofania z widokiem 360 stopni wokół samochodu, bezprzewodową ładowarkę do smartfonów oraz system audio z ośmioma głośnikami.