Toyota Hilux to jeden z najbardziej cenionych pickupów na świecie. Pierwszy model o tej nazwie pojawił się w 1968 roku, a teraz Japończycy pokazali już IX generację. Po raz pierwszy samochód otrzyma również napęd elektryczny i wodorowy.
- Toyota Hilux. Nadwozie
- Toyota Hilux. Wnętrze
- Toyota Hilux. Silniki
- Toyota Hilux w wersji elektrycznej i wodorowej
Toyota Hilux. Nadwozie
Strategia Toyoty zakłada, że nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania, które spełni różnorodne potrzeby klientów i będzie zgodne z przepisami. Dlatego nowy Hilux to szeroka gama układów napędowych. W Europie, w zależności od rynku, dostępne będą samochody z układem Mild-hybrid 48V, a także silniki wysokoprężne i benzynowe, poza tym po raz pierwszy w historii Hilux będzie miał napęd elektryczny i wodorowy.

Toyota Hilux
Stylistyka nowego Hiluxa powstała w oparciu o koncepcję "Tough and Agile" ("mocny i zwinny"). Przód auta zyskał muskularne proporcje, smukłe reflektory połączone z klasycznym napisem TOYOTA.
Wersja z napędem elektrycznym została dopracowana pod kątem aerodynamiki, zrezygnowano w niej z tradycyjnego grilla, a auto otrzymało specjalnie zaprojektowane felgi aluminiowe. We wszystkich wersjach pojawił się stopień ułatwiający dostęp do przestrzeni ładunkowej oraz przeprojektowany próg boczny.

Toyota Hilux w wersji hybrydowej
Toyota Hilux. Wnętrze
Nowa generacja Hiluxa będzie oferowana wyłącznie z podwójną kabiną, taką wybiera zdecydowana większość kupujących. Wnętrze ma być lepiej wykończone i bardziej komfortowe, a jest inspirowane nowym Land Cruiserem. Nowy projekt deski rozdzielczej w układzie horyzontalnym obejmuje 12,3-calowy w pełni konfigurowalny zestaw wskaźników oraz centralny ekran dotykowy systemu multimedialnego (do 12,3 cala).
Wszystkie przełączniki napędu i funkcji terenowych zebrano w jedno miejsce.

Toyota Hilux
Hilux po raz pierwszy został wyposażony w elektryczne wspomaganie kierownicy (EPS), które redukuje ryzyko odbicia kierownicy podczas jazdy w terenie.
Pakiet bezpieczeństwa T-MATE został znacząco rozszerzony. Aktualizacje oprogramowania będą odbywały się zdalnie, za pośrednictwem technologii over-the-air.

Toyota Hilux
Toyota Hilux. Silniki
W Europie nowa Toyota Hilux będzie oferowana z wprowadzonym do obecnej generacji w 2024 roku napędem hybrydowym typu mild. Bazuje on na wysokoprężnym silniku 2.8 o mocy 204 KM, który wspierany jest przez silnik elektryczny o mocy 16 KM. Taki samochód tonę ładowności i może ciągnąć przyczepę o masie 3,5 tony.

Toyota Hilux
Komponenty napędu mild-hybrid zaprojektowano z myślą o odporności na ekstremalne warunki. Generator elektryczny umieszczono wysoko na silniku, dzięki czemu pojazd utrzymuje zdolność brodzenia do 700 mm. Niewielki akumulator znajduje się pod tylnymi siedzeniami.
Toyota Hilux w wersji elektrycznej i wodorowej
Nowością jest wersja elektryczna. Samochód posiada dwa silniki zamontowane przy osiach, przedni generuje 205 Nm, a tylny - 268 Nm. Niestety auto ma niewielką baterię, której pojemność wynosi tylko 59,2 kWh. Wstępne dane wskazują, że zasięg wg WLTP będzie wynosił tylko 240 km, a więc realnie - najwyżej 200 km.

Toyota Hilux
Ładowność elektrycznego Hiluxa będzie też o 300 kg mniejsza niż hybrydowego.
W 2028 roku pojawi się Hilux w wersji wodorowej. Na razie nie są znane żadne dane techniczne tego samochodu.
Ponadto w krajach spoza Unii Europejskiej, w których nie obowiązują tak ostre normy emisji, Toyota Hilux będzie oferowana z silnikiem Diesla 2.8 (zastąpi jednostkę 2.4) i benzynowym silnikiem 2.7.
Toyota Hilux nowej generacji trafi do salonów wiosną 2026 roku. Ceny nie są jeszcze znane.