Toyota GR Yaris to sportowy samochód zaprezentowany w 2020 roku. Auto początkowo było napędzane przez trzycylindrowy silnik 1.6, który dzięki doładowaniu generował 261 KM i 360 Nm. W 2024 roku GR Yaris został poddany modernizacji, wśród nowości był mocniejszy silnik (280 KM i 390 Nm) oraz opcjonalna, 8-stopniowa automatyczna skrzynia biegów.
- Toyota GR Yaris mocno podrożała
- Toyota GR Yaris taniej i bez automatu
- Toyota GR Yaris Aero Performance
- Toyota GR Yaris. Pakiety wyposażenia
Toyota GR Yaris mocno podrożała
Początkowo w Polsce GR Yaris był oferowany w limitowanych seriach, które sprzedawały się "na pniu". Niebagatelny wpływ na ten stan rzeczy miała cena - GR Yaris wszedł na rynek z ceną na poziomie 143 tys. zł. Ale potem było już tylko drożej. Gdy 2022 roku otwarto zamówienia na auta z roku produkcji 2023 (również w limitowanej ofercie), cena wynosiła już 172 tys. zł.
Ceny jeszcze bardziej poszybowały w górę wiosna 2024 roku, gdy rozpoczęto zbieranie zamówień na wersję po modernizacji. Auto z silnikiem wzmocnionym do 280 KM (290 Nm) i manualną skrzynią biegów wyceniono na 215 tys. zł, a z 8-stopiowym automatem - na 226 tys. zł. To już było dla polskich nabywców za dużo. O ile wcześniejsze wersje wyprzedawały się w ciągu miesiąca, to tym razem tak nie było i GR Yarisa można było zamawiać bez przerw.

Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris taniej i bez automatu
Na rok 2026 Toyota nieco zmodyfikowała gamę GR Yarisa i niespodziewanie obniżyła ceny. Samochód będzie dostępny w dwóch wersjach, standardowej o nazwie Dynamic i zaprezentowanej w czerwcu Aero Performance. Moc nadal będzie wynosiła 280 KM, ale z gamy zostanie wycofana automatyczna przekładnia.
GR Yaris Dynamic kosztuje teraz od 200 tys. zł, a więc o 15 tys. zł mniej niż do tej pory. Samochód w standardzie ma m.in. automatyczną klimatyzację dwustrefową, kamerę cofania, inteligentny kluczyk, 12,3-calowe cyfrowe zegary, system multimedialny Toyota Smart Connect z 8-calowym ekranem dotykowym i nawigacją. Ponadto samochody z roku modelowego 2026 zyskują też podgrzewaną kierownicę i przednie fotele.

Toyota GR Yaris
Topową odmianą w gamie GR Yarisa jest Aero Performance, która charakteryzuje się jeszcze lepszymi osiągami i poprawionymi właściwościami aerodynamicznymi. Samochód otrzymał większy kanał chłodzący i przeprojektowaną osłonę chłodnicy, które poprawiają chłodzenie, odprowadzając ciepło z komory silnika.
Uwagę zwracają nowy przedni spojler, który redukuje unoszenie przodu samochodu, oraz regulowany tylny spojler, wspierający prowadzenie przy wysokich prędkościach oraz zapewniający większą stabilność podczas hamowania. Nowa dolna osłona podwozia optymalizuje przepływ powietrza pod pojazdem, zastosowano też dodatkowe kanały aerodynamiczne w przednich nadkolach i tylnym zderzaku. Tak skonfigurowany GR Yaris został wyceniony na 215 tys. zł, a więc tyle, ile wcześniej kosztowała wersja standardowa.

Toyota GR Yaris
Toyota GR Yaris. Pakiety wyposażenia
Do obu wersji GR Yarisa można zamówić pakiety dodatkowe. VIP (9 tys. zł) zawiera 18-calowe kute felgi aluminiowe z oponami 225/40 R18, system Premium Audio JBL z ośmioma głośnikami, przednie i tylne czujniki parkowania, systemy BSM i RCTA oraz asystenta bezpiecznego wysiadania z pojazdu (SEA).
Z kolei pakiet Track (również 9 tys. zł) to propozycja dla sportowych purystów. Samochód zyskuje 18-calowe kute felgi aluminiowe z oponami 225/40 R18 oraz sportowy hamulec ręczny (pionowy). Samochody z pakietem Track nie są wyposażone w podgrzewanie foteli i kierownicy.
Toyotę GR Yaris z roku modelowego 2026 można już zamawiać w polskich salonach marki.