Trzecia generacja Camry o oznaczeniu XV10, produkowana jest od 1991 roku i cieszy się równie dobrą opinią, co poprzednicy. Samochód był bardzo popularny w USA, gdzie był synonimem niezawodności. Produkcję zakończono w 1996 roku. Na europejskich drogach Camry tej generacji są już bardzo rzadkim widokiem. Największe bolączki tego modelu to rdza i - kosztowne do usunięcia - usterki wynikające z wieku, jak chociażby zużyte uszczelniacze zaworowe.
Czwarta generacja modelu Camry produkowana była w latach 1996-2001. Podobnie jak poprzednik samochód cieszy się nienaganną opinią. Jest wygodny, dobrze wyposażony i bardzo niezawodny. Problemy wynikać mogą jedynie z zastosowania tanich instalacji gazowych, których rodzinna Toyota nie toleruje (w ofercie brak silnika Diesla). Jeśli dokonujemy obsługi serwisowej zgodnie z zaleceniami producenta, jedyne co może nas zaskoczyć to właściwie tylko usterka łącznika stabilizatora czy silentblocka. Trzeba jednak pamiętać, że ceny części są bardzo wysokie, a zamienników brak.
Kolejna, piąta generacja Camry produkowana jest od 2001 roku i cieszy się równie dobrą opinią, co poprzednicy. Niemniej jednak - ze względu na wysoką cenę i brak silnika Diesla - samochód nie cieszy się zbyt wielką popularnością w Europie, za to okazał się bestsellerem w USA. Produkcję zakończono w 2006 roku.
Szósta generacja Toyoty Camry pojawiła się w 2006 roku, a jej produkcję zakończono pięć lat później. Samochód nie był sprzedawany w Europie ze względu na duże benzynowe silniki oraz brak w ofercie Diesla. W USA model cieszył się bardzo dużym powodzeniem.
Samochód pojawił się w polskich salonach w 2019 roku jako - pośredni - następca modelu Avensis. Auto napędzane jest przez hybrydowy układ z benzynowym silnikiem o pojemności 2,5 l. Łączna moc napędu wynosi 218 KM (160 kW). Producent utrzymuje, że średnie zużycie paliwa utrzymać można na poziomie 4,2 l/100 km. 2,5-litrowy czterocylindrowy silnik Dynamic Force legitymuje się najwyższą na świecie sprawnością cieplną na poziomie 41 proc. Zastosowano w nim wiele zaawansowanych technologii Toyoty, w tym Dual VVT-i z VVT-iE (inteligentnym systemem zmiennych faz rozrządu ze sterowaniem elektrycznym) i D-4S (czterosuwowy silnik benzynowy z bezpośrednim i pośrednim wtryskiem), aby uzyskać optymalną moc oraz niskie zużycie paliwa i poziom emisji spalin. Nowy, hybrydowy układ napędowy Toyota Hybrid System II (THS II) zaopatrzono w technologię sekwencyjnej zmiany biegów Shiftmatic, która pozwala kierowcy zmieniać przełożenia za pomocą zamontowanej w centralnej konsoli dźwigni, naśladując pracę szybkiej, sześciostopniowej automatycznej skrzyni biegów, dla zapewnienia budzących emocje osiągów i radości z jazdy. Toyota Camry Toyota Camry Nowe zawieszenie, będące konfiguracją kolumn MacPhersona z przodu i nowego układu z podwójnymi wahaczami poprzecznymi z tyłu, zostało zaprojektowane tak, aby nie tylko zwiększyć stabilność i ograniczyć przechyły nadwozia. Wykorzystywana przez Camry platforma GA-K została zaprojektowana z myślą o niskim położeniu środka ciężkości, który przekłada się na większą przyjemność z jazdy i precyzję prowadzenia.
Już w podstawowej odmianie - Comfort - samochód wyposażony jest w m.in.: pakiet bezpieczeństwa Toyota Safety Sense z aktywnym tempomatem, reflektory w technologii bi-LED, 17’ felgi aluminiowe, system multimedialny z ekranem 7” i kamerą cofania, systemem „inteligentny kluczyk” oraz czujnikami parkowania z przodu i z tyłu.
Toyota Camry to najchętniej kupowana limuzyna na świecie. Przez blisko 40 lat obecności na rynku do klientów trafiło ponad 21 mln egzemplarzy tego auta. Dziewiąta odsłona Camry otrzymała nową stylistykę, multimedia, systemy bezpieczeństwa, a także cyfrowe zegary.
W nowej Toyocie Camry zastosowano napęd hybrydowy piątej generacji, który jest mocniejszy i ma być bardziej wydajny. Układ korzysta z nowej bipolarnej baterii litowo-jonowej. Najważniejsze elementy napędu jak przekładnia, silniki elektryczne oraz inwerter zostały przeprojektowane, by ograniczyć wewnętrzne straty oraz zredukować masę i rozmiary. Bazą hybrydowego napędu pozostał czterocylindrowy silnik o pojemności 2,5 l, ale cały układ osiąga moc systemową 231 zamiast 218 KM (wzrost o 6 proc), dzięki czemu czas rozpędzania do 100 km/h spadł z 8,3 s na 7,9 s.
Auto ma także przeprojektowane zawieszenie. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, a z tyłu podwójne wahacze. Toyota Camry Toyota Camry Standardem w nowej Camry jest system multimedialny Toyota Smart Connect, który obsługiwany jest przy pomocy 12,3-calowego ekranu dotykowego i zawiera nawigacje w chmurze, która na bieżąco przekazuje informacje o ruchu drogowym, a także inteligentnego asystenta głosowego, który reaguje na komendy wydawane w sposób naturalny. Standardowe wyposażenie stanowi również 7-calowy ekran cyfrowych zegarów.