chceauto.pl
x
Taki jest nowy Mitsubishi Outlander

Taki jest nowy Mitsubishi Outlander

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2012-06-22 Opinie
W październiku do salonów trafi trzecia generacja bestselleru Mitsubishi. Nasz wysłannik był w elitarnej grupie dziennikarzy, którzy jako pierwsi w Europie mieli okazję przetestować ten samochód w okolicach Frankfurtu nad Menem.

Outlander trzeciej generacji opracowany został w oparciu o płytę podłogową swojego poprzednika. Zupełnie nowe są jednak nadwozie, silniki i układ napędowy.

Nowy samochód jest jedynie o centymetr dłuższy niż poprzednik (długość 4 665 mm). Bez zmian pozostał wynoszący 2 670 mm rozstaw osi.

Mitsubishi Outlander III generacji
Mitsubishi Outlander III generacji
Oprócz nadwozia, które nasuwa na myśl skojarzenia z amerykańską motoryzacją, od podstaw zaprojektowano też wnętrze. Jest one teraz lepiej przystosowane do wymagań europejskich klientów. W środku zastosowano miękkie materiały wykończeniowe, standardem stały się m.in regulowana w dwóch płaszczyznach kierownica i dwustrefowa klimatyzacja (obie opcje nie były dostępne w poprzedniej wersji). Kierowcom o sportowym zacięciu spodoba się zapewne pochylona w ich stronę konsola środkowa czy dekoracje z imitującego karbon plastiku.

Mitsubishi Outlander III generacji
Mitsubishi Outlander III generacji
Początkowo w ofercie pojawią się tylko dwie wersie silnikowe. Auto otrzymało np. przeprojektowany silnik Diesla 2,2 l o mocy 150 KM, który pozbawiony został systemu zmiennych faz rozrządu MIVEC (poprzednia wersja miała 177 KM). Japończycy zrezygnowali z tego rozwiązania w trosce o niższą cenę pojazdu - dopracowanie systemu dolotowego pozwoliło jednak zachować identyczny jak w poprzednim modelu moment obrotowy - 380 Nm.

Zaprojektowane od podstaw nadwozie zaowocowało również zdecydowanym obniżeniem masy auta. Samochód - w zależności od wersji - waży średnio o 100 kg mniej niż poprzednia generacja. Dzięki temu - mimo mniejsze mocy silnika - osiągi pojazdu są identyczne, jak w starszym modelu. Samochód z silnikiem Diesla 2,2 l przyspiesza do 100 km/h w 9,7 sekundy i rozpędza się do 190 km/h. Znacząco spadło jednak zużycie paliwa (wg danych technicznych średnio 5,5 l) i emisja CO2.

Mitsubishi Outlander III generacji
Mitsubishi Outlander III generacji
W gamie modelowej dostępny też będzie nowy, benzynowy silnik o pojemności dwóch litrów i mocy 150 KM. Tak wyposażone auto z napędem na przednie koła i pięciostopniową, manualną skrzynią biegów przyspiesza do "setki" w 10,6 s i zużywa średnio około 8 litrów na 100 km. W przyszłym roku ofertę uzupełnić ma też wersja z napędem hybrydowym.

Standardowo silniki benzynowe sprzęgane będą z pięciostopniowymi, manualnymi skrzyniami biegów. Na liście opcji znajdzie się też bezstopniowy automaty CVT. Jednostka wysokoprężna występować ma z ręczną, sześciostopniową przekładnią lub sześciostopniowym automatem.

Inżynierowie Mitsubishi dopracowali również system napędu 4x4. Nad rozdziałem mocy czuwa teraz osobny komputer, który za pośrednictwem magistrali CAN zbiera cały szereg informacji (m.in o obrotach poszczególnych kół, położeniu kierownicy, prędkości kątowej, itd). Kierowcy mają do dyspozycji trzy tryby jazdy - eco (głównie napęd na przód - tył załącza się dopiero przy poślizgu przedniej osi), auto (przód i tył, w zależności od warunków)oraz lock (stały napęd 4x4).

Mitsubishi Outlander III generacji
Mitsubishi Outlander III generacji
Auto trafi do dealerów Mitsubishi z początkiem października. Polskie ceny samochodu poznamy pod koniec września. Nieoficjalnie mówi się, że nowy Outlander kosztować ma około 95 tys. zł. Co ważne, początkowo auta produkowane będą wyłącznie w Japonii. Z czasem jego montaż uruchomiony zostanie też w Rosji, jednak wyprodukowane tam pojazdy nie będą trafiać na nasz rynek.

W zeszłym roku klientów znalazło w Polsce aż 915 Outlanderów. Liczba ta stawia nasz kraj na piątej pozycji wśród największych europejskich rynków zbytu Outlandera.

Opinie i komentarze na temat artykułu

tomacyl
30 czerwca 2012
Ten projekt w Europie nie sprzeda się. W Azji - tak.
Gosc111
30 czerwca 2012
Jaki brzydki... Kto to projektuje? Ciekawe komu sie to podoba, te ksztalty, te plastiki obrzydliwe...
V12
30 czerwca 2012
Brzydki, wnetrze przestarzale, skrzynia pieciobiegowa w 2012 roku. Nie wroze temu autu sukcesu.
gregory
25 sierpnia 2012
Witam wszystkich.
Znowu bezsensowny krótki podłokietnik, który nie spełnia funkcji. Mam podobny w ASXie. Dlaczego nie zrobia takiego jak w Hondzie CR-V? 5 biegów może byc, w CR-V jest wprawdzie 6, ale 5-ka jest bez sensu bo krótka. Z 4go mozna od razu na 6 bieg przełączać. Buda, wnętrze - wszystko ok wygląda świeżo, silniki ok - na co MIVEC w dieslu? Co to sportowy samochód? 1.6 benz z MIVEC daje rade w moim ASX. Tylko ciut za głośno sie robi przy przyspieszaniu, ale to tylko 1.6. Najważniejsze, że zawieszenie nadal pancerne i zredukowali masę. Choć ten 1.6 benz w ASX potrafi zadziwić spalaniem - na 200 km udało mi sie osiagnać 5,3 l, oczywiscie jeżdząc delikatnie. Pozdr wszystkich zadowolonych posiadaczy Mitsu.

Taki jest nowy Mitsubishi Outlander - GALERIA ZDJĘĆ

Taki jest nowy Mitsubishi OutlanderTaki jest nowy Mitsubishi OutlanderTaki jest nowy Mitsubishi OutlanderTaki jest nowy Mitsubishi OutlanderTaki jest nowy Mitsubishi OutlanderTaki jest nowy Mitsubishi OutlanderTaki jest nowy Mitsubishi OutlanderTaki jest nowy Mitsubishi OutlanderTaki jest nowy Mitsubishi OutlanderTaki jest nowy Mitsubishi OutlanderTaki jest nowy Mitsubishi OutlanderTaki jest nowy Mitsubishi Outlander

Zobacz także

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór

Test: Honda HR-V e:HEV – udany przykład pójścia na przekór 2024-04-15

Prezentacja pierwszej Hondy HR-V miała miejsce w 1997 roku, ale seryjna produkcja rozpoczęła się dwa lata później. Debiut tego modelu odbył się w czasach, w których wszelkiego rodzaju SUVy i crossovery dopiero zaczęły pojawiać się na rynku....
Test: Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI 150 KM – SUV coupe w segmencie B

Test: Volkswagen Taigo R-Line 1.5 TSI 150 KM – SUV coupe w segmencie B 2024-03-21

VW Taigo w Europie pojawił się w 2021 roku, ale już rok wcześniej dostępny był w Brazylii, tylko że pod nazwą Nivus. Taigo to nie jest kolejny powtarzalny miejski crossover – producent podkreśla, że to SUV coupe i trzeba przyznać, że w tej klasie...
Test: Seat Arona FR – sprawdzamy najmocniejszą wersję

Test: Seat Arona FR – sprawdzamy najmocniejszą wersję 2024-03-17

Seat Arona to miejski SUV/crossover, który został zaprezentowany w 2017 rok, prawie równo z nową odsłoną modelu Ibiza – w uproszczeniu można powiedzieć, że Arona to taka „uterenowiona” wersja Ibizy. Auto zostało ciepło przyjęte przez rynek,...
Test: Skoda Karoq 1.5 150 KM DSG – prosty przepis na sukces

Test: Skoda Karoq 1.5 150 KM DSG – prosty przepis na sukces 2024-03-11

Skoda Karoq swój debiut miała w 2017 roku i była odpowiedzią na dynamicznie rozwijający się segment kompaktowych SUVów. W 2021 roku samochód przeszedł gruntowny lifting, a my sprawdzamy, czym odświeżona Skoda Karoq zamierza przekonać do siebie...
Test: Cupra Formentor 190 KM 4x4 - czyli jak połączyć emocje z rozsądkiem

Test: Cupra Formentor 190 KM 4x4 - czyli jak połączyć emocje z rozsądkiem 2024-03-11

Formentor swój rynkowy debiut miał w 2020 roku i jest to pierwszy własny model Cupry – wcześniej marka ta bazowała wyłącznie na gamie modelowej Seata. Obecnie wiele wskazuje na to, że Seat jest wycofywany z rynku, a jego miejsce zajmie właśnie...
Test: Jaguar F-Pace P250 SE – wystarczająco drapieżny?

Test: Jaguar F-Pace P250 SE – wystarczająco drapieżny? 2024-03-04

Jaguar F-Pace zaprezentowany został w 2015 roku i był pierwszym seryjnie produkowanym SUVem ze znaczkiem Jaguara. Dla niektórych był to oczekiwany powiew świeżości, a dla niektórych negatywny wyraz zerwania z klasycznymi wzorcami. Prawda jest jednak...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS