Skoda Elroq oficjalnie zadebiutuje 1 października. Będzie to już trzeci elektryczny model czeskiej marki. Elroq będzie tańszy i pozycjonowany niżej niż Skoda Enyaq i Enyaq Coupe, jest to bowiem kompaktowy SUV. Wobec ogólnej sytuacji na rynku samochodów elektrycznych, który dotknął bardzo poważny kryzys, trudno się spodziewać, by Elroq odniósł sukces. Podobnie zresztą jest z modelem Enyaq, który stanowi raczej ciekawostkę niż pojazd, który możemy spotkać na drodze. Jednak Czesi zapowiadają, że Elroq jest pierwszym z sześciu elektrycznych modeli, które mają zadebiutować w najbliższych latach. Oczywiście, o ile plany się nie zmienią.
- Skoda Elroq. Nadwozie
- Skoda Elroq. Napęd
Skoda Elroq. Nadwozie
Elroq oparty został na tej samej platformie MEB, co Enyaq, ale ma odbiegać od niego stylistycznie. Dlaczego? Otóż będzie pierwszym modelem zaprojektowanym według nowego języka stylistycznego Modern Solid. Samochód nie będzie miał na masce już loga, ale napisz SKODA.
Innym wyróżnikiem jest front o nazwie Tech-Deck Face, który cechuje się błyszczącym, czarnym elementem, zastępującym tradycyjny grill Skody. Za nim znajdzie się wyposażenie potrzebne systemom wsparcia kierowcy, jak radar czy kamera.
Skoda Elroq
Standardem będą reflektory LED, opcjonalnie matrycowe. Światła podzielone są na dwie części - górne to światła do jazdy dziennej i kierunkowskazy, dolne - mijania i drogowe. Tylne światła również będą LED-owe, ale zachowają wzór litery C.
Już wcześniej Skoda pokazała zdjęcia Elroqa w kamuflażu. Natomiast teraz ujawniono kilka zdjęć zdradzających szczegóły, głównie wygląd świateł. Najwięcej na temat wyglądu dowiadujemy się jednak ze szkiców Elroqa. Dzięki nim możemy stwierdzić, że o ile tył nawiązuje do innych modeli Skody, to przód rzeczywiście jest całkowicie nowy.
Skoda Elroq
Skoda Elroq. Napęd
Mimo że Elroq nie miał jeszcze oficjalnej premiery, to wszystko wiemy już o elektrycznym napędzie tego samochodu.
Skoda Elroq będzie miała cztery wersje napędowe: 50, 60, 85 i 85x. Podstawowy Elroq 50 ma napęd na tylne koła, akumulator 55 kWh i silnik o mocy 170 KM. Elroq 60 wyposażono w akumulator o pojemności 63 kWh i silnik o mocy 204 KM. Obie wersje mogą się rozpędzić do 160 km/h.
Skoda Elroq
Skoda Elroq 85 i Elroq 85x będzie wyposażona w akumulator o pojemności 82 kWh. Tylnonapędowy Elroq 85 dysponuje mocą 286 KM, podczas gdy Elroq 85x zawiera dodatkowy silnik elektryczny na przedniej osi, oferując standardowo napęd na wszystkie koła i moc systemową 300 KM. Obie wersje, Elroq 85 i 85x, osiągają prędkość maksymalną 180 km/h i zapewniają zasięg elektryczny ponad 560 kilometrów (wg WLTP, realnie około 100 km mniejszy).
Skoda Elroq
Elroqa 85 i 85x będzie można ładować z mocą do 175 kW, słabsze odmiany zapewne do 125 lub 150 kW (nie podano tego oficjalnie). W teorii umożliwia to naładowanie z 10 do 80 proc w pół godziny, realnie w Polsce prądy są mniejsze od deklarowanych, więc raczej będzie to 50 minut.
Po zakupie Wallboxa Skodę Elroq będzie można ładować prądem zmiennym o mocy 11 kW, wówczas w zależności od akumulatora potrwa to od 5,5 do 8 godzin.