chceauto.pl
x
10 powodów, by kupić auto elektryczne ELEKTRYCZNE 10 powodów, by kupić auto elektryczne

Seat Leon III 2.0 TDI 150 KM

Seat Leon III 2.0 TDI 150 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2014
Średnia cena
27 000 zł
Nadwozie
hatchback 5-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
1968 cm3
Silnik
diesel
Waga
1305 kg
Ładowność
495 kg

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
150 KM
0-100 km/h
8.3 s.
V max
215 km/h
Zasięg
680 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
7.4 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
38 zł
Zbiornik paliwa
50 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani
Rozmiar opon seryjnych
205/55 R16
225/45 R17
225/40 R18

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
380 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeNie powinno być problemu, chyba że masz pecha małe

Seat Leon III 2.0 TDI 150 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Seat Leon III 2.0 TDI 150 KMSeat Leon III 2.0 TDI 150 KMSeat Leon III 2.0 TDI 150 KMSeat Leon III 2.0 TDI 150 KMSeat Leon III 2.0 TDI 150 KMSeat Leon III 2.0 TDI 150 KMSeat Leon III 2.0 TDI 150 KMSeat Leon III 2.0 TDI 150 KMSeat Leon III 2.0 TDI 150 KMSeat Leon III 2.0 TDI 150 KMSeat Leon III 2.0 TDI 150 KMSeat Leon III 2.0 TDI 150 KMSeat Leon III 2.0 TDI 150 KMSeat Leon III 2.0 TDI 150 KMSeat Leon III 2.0 TDI 150 KMSeat Leon III 2.0 TDI 150 KMSeat Leon III 2.0 TDI 150 KMSeat Leon III 2.0 TDI 150 KM

Seat Leon III 2.0 TDI 150 KM

Seat Leon

Seat Leon to kompakt, wersja hatchback modelu Toledo. Samochód, który debiutował w 1999 roku (rok po Toledo), zbudowano na płycie podłogowej wykorzystywanej w VW golfie IV, Audi A3 i Skodzie Octavii. Również silniki i wiele innych rozwiązań stosowanych było wymiennie we wszystkich wymienionych modelach.

Leona I generacji produkowano do 2005 roku. Wówczas debiutowała druga generacja, którą zbudowano na płycie VW Golfa V. Model ten przetrwał w produkcji do 2012 roku. Wtedy zaprezentowano nową generację Leona, która zbudowana została w oparciu o nową modularną płytę podłogową koncernu Volkswagen o nazwie MQB.

Seat Leon III

Seat Leon trzeciej generacji został zbudowany na nowej, modularnej płycie podłogowej koncernu Volkswagen o nazwie MQB. Samochód debiutował i wszedł na rynek w 2012 roku. W marcu roku 2013 pojawił się Leon SC, czyli wersja trzydrzwiowa, a we wrześniu tego samego roku na salonie we Frankfurcie debiutowało kombi.

Leon III to kolejny nowy model Seata po zaprezentowanych niewiele wcześniej miejskim Mii i Toledo. O ile jednak Mii jest bliźniakiem Volkswagena Up!, a Toledo - Skody Rapid, o tyle Leon otrzymał własną stylizację i jest pierwszym modelem, który otrzymał nowe, lekko zmodyfikowane logo marki.

Samochód ma 4,26 m długości, co oznacza, że wbrew panującej tendencji do powiększania nowych modeli, jest krótszy od obecnej generacji o 5 cm. Nie ma natomiast niespodzianki, jeśli chodzi o rozstaw osi. Jest on o 6 cm większy, co oznacza, że pasażerowie na tylnej kanapie będą mieli znacznie więcej miejsca niż obecnie.

Krótsze nadwozie i większy rozstaw osi oznaczają również krótkie zwisy nadwozia. Co ciekawe, udało się zwiększyć pojemność bagażnika z 340 do 380 litrów.

Od 2014 roku Leon dostępny jest w sportowej wersji Cupra, wówczas pod maskę trafił silnik 2.0 TSI o mocy 265 lub 280 KM. Jednocześnie zadebiutowały dwie wersje nadwoziowe - 3- i 5-drzwiowa. Rok później zaprezentowano Leona Cupra ST, czyli wersję kombi.

W lutym 2016 pojawił się Leon Cupra po kuracji wzmacniającej, która zaowocowała mocą 290 KM. Nazwany Cupra 290 samochód miał krótką historię, bowiem już jesienią zaprezentowano wersję o mocy 300 KM.

Równo rok później, a więc jesienią 2017 zadebiutował Leon Cupra R. W wersji ze skrzynią manualną model ten dysponował mocą 310 KM (z przekładnią DSG - 300 KM).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-03-30

Wersje

16 anten w nowym Seacie!2020-05-27Nowy Seat Leon. Polskie ceny2020-05-04Pierwszy taki Seat w historii2020-04-28Nowy Seat Leon już na drodze2020-03-25Seat Leon ma 20 lat2019-10-03Seat Leon po liftingu2016-10-21

Seat Leon CRASHTEST

Seat Leon III 2.0 TDI 150 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

2.0 TDI 150 KM diesel2014hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 38 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 2

BMW 2

18d 150 KM diesel2014hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 44 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen DS4

Citroen DS4

2.0 HDI 163 KM diesel2014hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 34 000 zł
OCENY
Dostępność
Alfa Romeo Giulietta

Alfa Giulietta

2.0 JTD DPF 150 KM diesel2014hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 39 000 zł
OCENY
Dostępność
Chevrolet Cruze

Chevrolet Cruze

2.0 VCDI 16 163 KM diesel2014hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 21 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C4

Citroen C4

2.0 HDI 150 KM diesel2014hatchback 5drręcznaprzedni
cena średnia 28 000 zł
OCENY
Dostępność

Seat Leon III 2.0 TDI 150 KM Opinie i komentarze

comments powered by Disqus
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.