We wrześniu zaobserwować można było pierwsze oznaki spowolnienia na rynku nowych aut w Polsce. Wprawdzie wynik 35 325 zarejestrowanych aut jest o ponad 29 proc. wyższy niż przed rokiem, ale w stosunku do sierpnia popyt na nowe samochody spadł o 26,5 proc.
Wg informacji z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców ponad 74 proc. z zarejestrowanych we wrześniu nowych aut kupionych zostało przez firmy. Oznacza to, że klienci indywidualni odpowiadają zaledwie za 25,9 proc. rejestracji. Mówiąc bardziej obrazowo – trzy na cztery nowe auta w Polsce kupowane są na firmę!
Wśród klientów indywidualnych największym powodzeniem cieszy się obecnie Dacia Duster. Od początku bieżącego roku na rumuńskiego crossovera zdecydowało się już 7 564 polskich nabywców. To aż o 92,3 proc. więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku! Drugie miejsce w rankingu popularności wśród klientów ”niebiznesowych” zajmuje Toyota Yaris (4 797 rejestracji; -2,43 proc. rok do roku). Ostatni stopień podium zajmuje Skoda Fabia (4 095 rejestracji; -10,20 proc. rok do roku). W pierwszej piątce znajdziemy jeszcze: 4. Toyotę Corollę (3 897 rejestracji; +118,81 proc. rok do roku) i 5. Fiata Tipo (3 446 rejestracji; +28,63 proc. rok do roku).
W ogólnym zastawieniu, biorąc pod uwagę całość rynku, tytuł lidera rynku utrzymała Skoda. Do końca września w Polsce zarejestrowano w tym roku 49 653 auta tej marki (+3,32 proc. rok do roku). Drugie miejsce zajmuje Toyota z wynikiem 45 493 rejestracji (+4,51 proc. rok do roku). Podium zamyka Volkswagen. W 2019 roku klienci niemieckiego producenta zarejestrowali w Polsce 40 434 samochody, czyli o 3,9 proc. mniej niż przed rokiem.