chceauto.pl
x

Renault Scenic II 1.5 dCi 105 KM

Renault Scenic II 1.5 dCi 105 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2009
Średnia cena
13 000 zł
Nadwozie
VAN
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1461 cm3
Silnik
diesel

OSIĄGI Silnik z turbosprężarką Silnik z bezpośrednim wtryskiem

Moc
105 KM
0-100 km/h
12.4 s.
V max
178 km/h

KOSZTY

Spalanie
5.5 l oleju napędowego na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
40 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
74 na 127 sklasyfikowanych
Awaryjność
6%
Średni przebieg
45 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
K
Bagażnik
430 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

Renault Scenic II 1.5 dCi 105 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Renault Scenic II 1.5 dCi 105 KMRenault Scenic II 1.5 dCi 105 KMRenault Scenic II 1.5 dCi 105 KMRenault Scenic II 1.5 dCi 105 KMRenault Scenic II 1.5 dCi 105 KMRenault Scenic II 1.5 dCi 105 KMRenault Scenic II 1.5 dCi 105 KMRenault Scenic II 1.5 dCi 105 KM

Renault Scenic II 1.5 dCi 105 KM

Renault Scenic

Scenic - oferowany początkowo pod nazwą Megane Scenic - podobnie jak niegdyś Espace, zapoczątkował w Europie modę na niewielkie, rodzinne minivany. Konstruktorzy auta postawili sobie za cel połączenie kompaktowych wymiarów z zapewnieniem jak największej funkcjonalności, co trzeba przyznać, udało się świetnie. Każda kolejna generacja może się pochwalić przemyślanym projektem wnętrza, w którym znajdziemy liczne schowki i rozwiązania ułatwiające życie kierowcy i pasażerom. Niestety, samochody te nie należą do liderów rankingów niezawodności.

Renault Scenic II

Druga generacja modelu Scenic weszła do produkcji w 2003 roku.

Samochód, podobnie jak jego poprzednik, zbudowany został na płycie podłogowej i w oparciu o podzespoły kompaktowego Megane (w tym przypadku drugiej generacji).

W 2004 roku ofertę uzupełnił przedłużony model Grand Scenic, który wyposażono w dodatkowe dwa miejsca (kosztem przestrzeni bagażowej), dzięki czemu samochód – przynajmniej w teorii - był w stanie zabrać na pokład nawet siedem osób (dwa dodatkowe, chowane w podłodze bagażnika, fotele to raczej rozwiązanie „awaryjnie”, wygodnie jechać będą w nich jedynie dzieci). Na rynku można jednak spotkać Grand Scenica wyposażonego jedynie w pięć miejsc - takie wersje zaczęto oferować po 2006 roku, kiedy auto poddane zostało niewielkiemu faceliftingowi.

Zaletą Scenica II jest przestronne i rozsądnie zagospodarowane wnętrze. Kształt deski rozdzielczej nawiązuje do większego modelu Espace (m.in. brak tunelu środkowego), wysoko zamontowane fotele sprawiają wrażenie podróżowania o wiele większym pojazdem. Oparcie fotela pasażera można szybko złożyć (kierowca lub pasażerowie tylnej kanapy zyskują wtedy stolik), takie rozwiązanie pozwala również na transport długich przedmiotów. Do dyspozycji podróżnych jest wiele funkcjonalnych schowków (m.in. szuflady pod fotelami, obszerny schowek w konsoli środkowej, pojemne kieszenie drzwi, schowki w podłodze), o komfort pasażerów drugiego rzędu dbają składane stoliki w oparciach przednich foteli, rolety bocznych szyb czy regulowane (wzdłużnie + oparcie) trzy oddzielne fotele. W kabinie doszukać się też można kilku minusów. Nie wszystkim spodoba się np. centralnie umieszczony, krystaliczny wyświetlacz (który jest w dodatku dość usterkowy), fabryczne radio ma zdecydowanie zbyt małe przyciski (na szczęście, w większości egzemplarzy sterowane jest z kierownicy), a deska rozdzielcza – zwłaszcza w autach z początku produkcji – potrafi wydawać wiele irytujących dźwięków.

Oferta silnikowa Scenica II jest bardzo bogata. Które jednostki napędowe zasługują na szczególną uwagę? Podstawowy motor o pojemności 1,4 l (98 KM) oferowany był wyłącznie po to, by zwabić klientów do salonu przystępną ceną. W rzeczywistości niezbyt dobrze radzi sobie z dużym nadwoziem, a dynamiczna jazda skutkuje wysokim zużyciem paliwa.

Lepszym rozwiązaniem okaże się inwestycja w silnik 1,6 l (115 KM), który zapewnia przyzwoite osiągi i nie pali zbyt wiele (średnio ok. 8l./100 km). Piętą achillesową tych jednostek są jednak awaryjne cewki zapłonowe Sagem – usterka objawia się najczęściej nierówną pracą na wolnych obrotach. W silnikach wyposażonych w układ zmiennych faz rozrządu słabym punktem jest też tzw. "wariator" odpowiadający za zmianę faz rozrządu (naprawa to koszt nawet tysiąca zł).

Dużo dobrego można powiedzieć o 136-konnej dwulitrówce – przy średnim spalaniu ok. 10 l./100 km oferuje komfortowe wyprzedzanie. Kierowcy lubiący dynamiczną jazdę bez obaw mogą też zainwestować w wersję doładowaną o mocy 165 KM. Oprócz wysokiego zużycia paliwa – przy dynamicznej jeździe nawet 13-14 l./100 km – trudno wskazać jej słabe punkty.

W przypadku jednostek benzynowych z czasem pojawiają się też wycieki z simmeringu łączącego silnik ze skrzynią biegów czy pokrywy zaworów. Są to jednak stosunkowo niegroźne i tanie w naprawie przypadłości.

Tego samego nie można niestety powiedzieć o jednostkach wysokoprężnych. Wszystkie charakteryzują się wysoką kulturą pracy, niskim zużyciem paliwa i – w większości – dobrą dynamikę. Mają jednak pewną wspólną wadę – nie są ani zbyt trwałe, ani też tanie w naprawach... W przypadku najpopularniejszych 1,9 dCI najwięcej problemów sprawiają bardzo usterkowe turbosprężarki, często psują się też dwumasowe koła zamachowe i układ wtryskowy (są to usterki typowe dla nowoczesnych Diesli). Przy większych przebiegach dość często spotykaną awarią jest też obrócenie się panewek na wale korbowym – rachunek za naprawę rzadko kiedy opiewa na mniej niż 2 tys. zł. Pod kątem usterkowości dużo lepiej prezentują się mniejsze jednostki o pojemności 1,5 l ale nawet w tym przypadku naprawa uszkodzonego koła dwumasowego czy turbosprężarki pochłonie 3 tys. zł.

Kluczem do uniknięcia kosztownych usterek turbin i panewek jest regularna wymiana oleju silnikowego co ok. 10 tys km. Zalecany przez producenta interwał wynoszący 30 tys. km, w przypadku silników dCi traktować należy wyłącznie jako chwyt marketingowy. Problem w tym, że decydując się na używanego Diesla nigdy nie możemy być pewni tego, w jaki sposób podchodzili do tej kwestii poprzedni właściciele.

Chociaż samochód ze Sceniciem pierwszej generacji łączy wyłącznie nazwa, lista typowych dolegliwości jest bardzo podobna. Problemów przysparzać może zawieszenie, które nie należy do zbyt trwałych. Jego zaletą jest za to prostota obsługi obsługa - wymiana sworznia czy tulei nie wymaga inwestycji w nowy wahacz. Słaby punktem są kolumny McPhersona, a dokładniej górne łożyska ich mocowań. Zużycie objawia się charakterystycznymi trzaskami przy manewrowaniu na parkingu - wymiana jest raczej czasochłonna i nie należy do tanich (ok. 450 zł na stronę).

Najwięcej krytycznych opinii zbiera rozbudowana i kapryśna elektronika. Do typowych awarii zaliczyć można np. usterki kart kodowych zestawu "hands free", które często działają wedle własnego uznania. Jeśli usterka karty spotka nas gdzieś na trasie, auta nie uda się uruchomić. W takim przypadku jedynym ratunkiem będzie wezwanie lawety i wizyta w serwisie.

Denerwujące może być częste przepalanie się żarówek oraz usterki przełącznika zespolonego kierunkowskazów. Czasami dają o sobie znać też czujniki ABSu, bez powodu zapalają się kontrolki sygnalizujące usterkę poduszek powietrznych, szyby same się opuszczają, zacina się automatyczny hamulec postojowy. W autach z większymi przebiegami pojawiają się też problemy z pracą lewarka zmiany biegów (to wina przecierających się linek pełniących rolę wodzików).

Pomimo tych usterek, Scenic drugiej generacji, zazwyczaj cieszy się wśród właścicieli dobrą opinią. Zaletą trudną do przecenienia jest chociażby bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa. Scenic II, podobnie jak Megane II, na którym bazuje, otrzymał maksymalną ocenę - 5 gwiazdek w testach zderzeniowych euroNCAP. Biorąc pod uwagę, że na auto najczęściej decydują się rodziny z małymi dziećmi, to ogromna zaleta. Uwaga – nadwozie auta zostało wzorowo zabezpieczone przed korozją – jej występowanie świadczy o nieudolnie przeprowadzonych naprawach blacharskich.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10

Wersje

NADWOZIA

Renault Scenic E-tech. Polskie ceny2023-12-19Renault Scenic E-tech. Już nie van a crossover2023-09-05Renault Scenic E-tech. Z napędem elektrycznym2023-07-28Renault Scenic IV. Pierwsze zdjęcia!2016-02-2320 lat Renault Scenic2016-02-20Scenic i Grand Scenic po zmianach2013-02-05

Renault Scenic CRASHTEST

Renault Scenic - AKCJE NAWROTOWE

2006-04-03Niektóre samochody Renault Scenic mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

Z uwagi na możliwość wystąpienia luzu w mocowaniu zamków pasów bezpieczeństwa foteli tylnych bocznych, w samochodach Renault Scenic oraz Renault Scenic wersja przedłużona, wyprodukowanych od 1 lutego 2003 r. do 12 grudnia 2005 r., może dojść do odkręcenia się śruby mocującej zamek pasa bezpieczeństwa. W/w wada może w istotny sposób wpłynąć na bezpieczeństwo pasażera.
W Polsce akcją nawrotową objętych zostało 5839 pojazdów.
2006-11-13Niektóre samochody Renault Megane II i Scenic II mogą stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

Polski dystrybutor samochodów Renault poinformował, że w pewnych sytuacjach może dojść do odblokowania oparcia foteli przednich. Powodem tego jest brak dwóch spawów na wspornikach łączących stelaż oparcia z siedziskiem.
Wada dotyczy samochodów Renault Megane II wyprodukowanych od 1 września 2003 r. do 31 października 2003 r. oraz pojazdów Renault Scenic II wyprodukowanych od 1 sierpnia 2003 r. do 31 październiaka 2003 r.

W Polsce akcją objętych zostało 1108 pojazdów.
2007-06-28Renault poinformował, że w pojazdach Scenic II może wystąpić usterka układu kierowniczego. Podczas jazdy może dojść do pęknięcia spawu łączącego oś wału pośredniego z widełkami przegubu łączącego wałek z kolumną kierownicy. Kierujący pojazdem może mieć problem z wykonaniem manewru skrętu, co może być niebezpieczne dla uczestników ruchu drogowego.

Wada dotyczy samochodów Renault Scenic II wyprodukowanych od 13 do 17 czerwca 2006r. we Francji.
2009-11-09W samochodach Renault Scenic II, wyprodukowanych w okresie od stycznia 2006 r. do marca 2009 r. i Renault Kangoo II wyprodukowanych do 15 stycznia 2009 r., mogą wystąpić chwilowe przerwy w działaniu oprogramowania komputera sterującego elektrycznym wspomaganiem układu kierowniczego. Usterka może doprowadzić do zakłócenia kontroli nad pojazdem.

Na rynku polskim sprzedano 1323 egzemplarze modelu Scenic II i 2411 egzemplarzy Kangoo

plik pdf
2009-11-19W samochodach Renault Scenic III i Megane III wyprodukowanych w Hiszpanii, w okresie od 10 czerwca do 9 lipca 2009 r. oraz we Francji w okresie od 10 czerwca do 15 lipca 2009 r. istnieje możliwość pęknięcia spawu łączącego stopę pedału hamulca z jego dźwignią.

Na rynku polskim sprzedano łącznie 145 egzemplarzy modelu Scenic III I Megane III

plik pdf
2010-06-09Niektóre samochody modelu Scenic II mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.

Przedsiębiorca poinformował, że w samochodach Renault Scenic II wyprodukowanych od początku produkcji modelu do 20 czerwca 2005 r., wyposażonych w automatyczny hamulec postojowy, w szczególnych warunkach (np. po nieprawidłowo przeprowadzonych naprawach instalacji elektrycznej) istnieje ryzyko uruchomienia hamulca podczas jazdy. Wystąpienie usterki może powodować zagrożenie dla ruchu drogowego.

Na rynku polskim sprzedano 5692 egzemplarze modelu Scenic II podlegające kampanii naprawczej

plik pdf

Renault Scenic II 1.5 dCi 105 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Ford Focus C-Max

Ford Focus C-Max

1.8 TDCI 115 KM diesel2009VANręcznaprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Tourneo Connect

Ford Tourneo Connect

1.8 TDCI 115 KM diesel2009VANręcznaprzedni
cena średnia 21 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Grand Scenic

Renault Grand Scenic

1.5 dCi 105 KM diesel2009VANręcznaprzedni
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Kangoo

Renault Kangoo

1.5 dCi 105 KM diesel2009VANręcznaprzedni
cena średnia 17 000 zł
OCENY
Dostępność
Peugeot Partner

Peugeot Partner

1.6 HDI 110 KM diesel2009VANręcznaprzedni
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C4 Grand Picasso

Citroen C4 Grand Picasso

1.6 HDI 110 KM diesel2009VANręcznaprzedni
cena średnia 18 000 zł
OCENY
Dostępność

Renault Scenic II 1.5 dCi 105 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS