W ciągu pierwszej połowy 2025 roku z europejskich salonów wyjechało 635 328 samochodów Toyoty i Lexusa, co jest wynikiem o 1 proc. lepszym od zanotowanego w pierwszej połowie 2024 roku. Dla Japończyków wynik jest tym cenniejszy, że w tym samym czasie cały rynek nowych samochodów na Starym Kontynencie zmniejszył się o 1,54 proc.
- Rośnie sprzedaż samochodów hybrydowych
- Najchętniej kupowane w Europie modele Toyoty
- Najchętniej kupowane hybrydowe modele Toyoty
Rośnie sprzedaż samochodów hybrydowych
Zaostrzane ciągle normy emisji spalin powodują, że ze sprzedaży znikają klasyczne samochody spalinowe. Podobny proces obserwujemy u Toyoty, gdzie coraz trudniej o silnik spalinowy pozbawiony elektrycznego wspomagania.
Dlatego tego rośnie sprzedaż samochodów hybrydowych. W sumie w ciągu pół sprzedano ich 491 197. Nie jest niespodzianką, że to oznacza 6-proc. wzrost rok do roku i najlepszy wynik w historii firmy. W Europie Zachodniej, w tym w Polsce, takie samochody stanowią 80 proc. wszystkich pojazdów, które opuściły salony Toyoty i Lexusa.

Toyota Yaris
Najchętniej kupowane w Europie modele Toyoty
Toyota jest drugą najchętniej wybieraną marką w Europie, ustępując tylko Volkswagenowi. Z salonów japońskiej marki w pół roku wyjechało rekordowe 591 115 samochodów, a najczęściej wybieranym modelem był Yaris Cross (103 580 egz.). Reprezentujący segment B Yaris to drugi najpopularniejszy model marki (90 549 egz.), a na trzeciej pozycji sklasyfikowano Corollę (78 920 egz.). Dużą popularnością cieszą się w Europie również Toyota C-HR (76 432 egz.) oraz modele Aygo X (50 083 egz.) i RAV4 (43 558 egz.).

Toyota Corolla
Najchętniej kupowane hybrydowe modele Toyoty
Sprzedaż Toyot ze zelektryfikowanymi napędami wzrosła o 6 proc. rok do roku i osiągnęła poziom 449 374 samochodów. To 76 proc. całkowitej sprzedaży marki w regionie. Najpopularniejszymi modelami z tej kategorii są Yaris Cross Hybrid (103 574 egz.), Yaris Hybrid (90 074 egz.), Toyota C-HR Hybrid/Plug-in Hybrid (76 432 egz.), Corolla Hybrid (64 812 egz.) oraz RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (43 024 egz.).

Toyota C-HR
Rośnie także sprzedaż hybryd plug-in (+272%). Imponujący proc wzrosty wynikają oczywiście z niskiej bazy. Najczęstszym wyborem jest Toyota C-HR Plug-in Hybrid (22 405 egz.). Znacznie wolniej rośnie sprzedaż aut elektrycznych Toyoty. Toyota ma ofercie tylko jeden taki pojazd, czyli bZ4X i znalazł on 18 724 nabywców, o 46 proc. więcej niż w pierwszej połowie zeszłego roku.