chceauto.pl
x
Porsche Taycan. Znamy wnętrze

Porsche Taycan. Znamy wnętrze

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-08-24 Opinie
Porsche ujawniło wygląd wnętrza Taycana, czyli pierwszego modelu o napędzie elektrycznym. Zgodnie z oczekiwaniami wnętrze nasycone jest nowymi technologiami, m.in. znajdziemy w nim aż... cztery ekrany.

Inspiracją dla wnętrza Taycana była deska rozdzielcza modelu 911 z 1963 r. A wyznaczonym celem – przeniesienie jej do czasów współczesnych.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Projekt koncentruje się na kierowcy. Panel instrumentów ma minimalistyczny, nowoczesny design. Najwyższy punkt deski rozdzielczej wyznacza wolnostojący, zakrzywiony panel wskaźników, który jest ukierunkowany na kierowcę i dba o to, aby wszystkie informacje niezbędne podczas jazdy były widoczne.

Zestaw wskaźników składa się z zakrzywionego ekranu o przekątnej 16,8" i typowym dla Porsche, zaokrąglonym kształcie. Z uwagi na brak obudowy panel wyróżnia się smukłym, nowoczesnym wzornictwem, przywodzącym na myśl styl wysokiej jakości smartfonów czy tabletów. Właściwości antyrefleksyjne zapewniają mu prawdziwe szkło i filtr polaryzacyjny.

Kierowcy mogą wybrać jeden z czterech trybów wyświetlania informacji w zestawie wskaźników:

- Tryb klasyczny (miernik mocy) – prezentuje instrumenty typowe dla Porsche. Informacje są tu wyraźnie uporządkowane i pozwalają na szybki odczyt. Miejsce umieszczonego pośrodku obrotomierza zajmuje miernik mocy.
- Tryb mapy – zamiast centralnego miernika mocy wyświetla widok mapy.
- Tryb pełnej mapy – celowo pomija okrągłe przyrządy na rzecz widoku dużej mapy nawigacji, prezentowanej na pełnym ekranie.
- Tryb Pure – pokazuje tylko podstawowe informacje na temat jazdy, takie jak prędkość, znaki drogowe oraz wskazania nawigacji w postaci minimalistycznych strzałek.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Ponadto na krawędziach ekranu znajdują się małe pola dotykowe służące do obsługi funkcji oświetlenia oraz podwozia. Panel wskaźników jest zatem szerszy niż kierownica – i przypomina kultową, pierwszą generację 911.

Sama kierownica ma lekką formę i występuje w dwóch rodzajach do wyboru. Prócz wersji podstawowej, którą można spersonalizować za pomocą kolorowych wstawek oferowanych w ramach pakietu akcentującego, Porsche oferuje opcjonalną sportową kierownicę GT. Wyróżnia ją charakterystyczny design z widocznymi łbami śrub i typowy dla Porsche okrągły przełącznik do zmiany trybu jazdy.

Górna i dolna część deski rozdzielczej rozciągają się na całej szerokości pojazdu i mają kształt skrzydła. Centralny 10,9-calowy wyświetlacz systemu informacyjno rozrywkowego oraz opcjonalny wyświetlacz dla pasażera łączą się ze sobą, tworząc wspólną szklaną taflę, która wygląda niczym czarny panel i wizualnie wtapia się we wnętrze pojazdu.

Wszystkie interfejsy użytkownika na potrzeby modelu Taycan zostały całkowicie przeprojektowane. Znacznie zmniejszono liczbę tradycyjnych elementów obsługi, takich jak przełączniki i przyciski. Sterowanie odbywa się inteligentne i intuicyjnie – za pomocą paneli dotykowych lub poprzez funkcję sterowania głosowego, która reaguje na polecenie „Hej Porsche”.

Wszystkie ustawienia pojazdu, jak np. systemu Porsche Active Stability Management (PASM), można łatwo przeprowadzać za pośrednictwem centralnego wyświetlacza. Za pomocą konfigurowalnego ekranu głównego kierowca może dotrzeć do wszystkich aplikacji, w tym nawigacji, telefonu, mediów, opcji komfortu i Porsche Connect.

Jeszcze szybszy dostęp do żądanej funkcji zapewnia zoptymalizowane sterowanie głosowe. Po raz pierwszy pasażer z przodu może korzystać z „własnego”, opcjonalnego ekranu dotykowego, który umożliwia łatwą zmianę ustawień bez rozpraszania uwagi kierowcy.

Podniesiona konsola środkowa potęguje wrażenie niskiej pozycji za kierownicą – zgodnie z tym, czego można spodziewać się po Porsche. Zaopatrzono ją w duży, 8,4-calowy panel dotykowy z funkcją haptycznego sprzężenia zwrotnego (potwierdzania przeprowadzanych operacji). Za jego pośrednictwem można zmienić ustawienia klimatyzacji lub, dzięki funkcji rozpoznawania pisma ręcznego, błyskawicznie wprowadzić adresu celu nawigacji.

Podobnie jak Porsche 918 Spyder, zamiast tradycyjnej dźwigni zmiany przełożeń Taycan ma kompaktowy przełącznik zmiany kierunku jazdy. Dzięki temu konsola środkowa wygląda schludnie i zapewnia przestrzeń na schowek.

Oprócz wielu innowacyjnych rozwiązań jest jeszcze jeden szczegół, bez którego Porsche nie może się obyć. Podobnie jak stacyjka w "tradycyjnych" modelach Porsche, przycisk uruchamiania zasilania w modelu Taycan znajduje się po lewej stronie kierownicy.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Porsche Taycan. Znamy wnętrze - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche Taycan. Znamy wnętrzePorsche Taycan. Znamy wnętrzePorsche Taycan. Znamy wnętrze

Zobacz także

Porsche Taycan wkrótce w salonach

Porsche Taycan wkrótce w salonach 2019-12-26

Na początku 2020 r. w Porsche Centrach pojawi się Porsche Taycan, pierwszy samochód sportowy marki ze Stuttgartu-Zuffenhausen z napędem całkowicie elektrycznym. W pierwszej kolejności nowy model odbiorą klienci, którzy zarezerwowali swoje przyszłe...
Car of the Year 2020. Finaliści

Car of the Year 2020. Finaliści 2019-11-27

Jury plebiscytu Car of the Year 2020 ogłosiło listę siedmiu finalistów. O tytuł Samochodu Roku zawalczą: BMW serii 1, Ford Puma, Peugeot 208, Porsche Taycan, Renault Clio, Tesla Model 3 i Toyota Corolla.Przypomnijmy, że ostatni tytuł zdobyło auto...
12 hybryd plug-in Porsche

12 hybryd plug-in Porsche 2019-10-30

Porsche rozpoczęło już sprzedaż modelu Taycan, rozpoczynając nową erę w dziejach marki – napędu całkowicie elektrycznego. Ale producent ze Stuttgartu-Zuffenhausen elektryfikuje gamę swoich aut od wielu lat. Dziś oferta sportowych samochodów...
Porsche Taycan oficjalnie pokazane!

Porsche Taycan oficjalnie pokazane! 2019-09-04

Równocześnie w trzech miejscach na świecie (w Europie, USA i Chinach) Porsche zaprezentowało Taycana, czyli swój pierwszy model o napędzie elektrycznym. Auto ma łączyć sportowy wygląd z osiągami godnymi auta sportowego i dużym zasięgiem.Porsche...
Porsche Taycan na torze Nurburgring

Porsche Taycan na torze Nurburgring 2019-08-26

Porsche zabrało przedprodukcyjny egzemplarz Taycna na tor Nurburgring i - jak twierdzi - ustanowiło nowy rekord w kategorii... czterodrzwiowych, w pełni elektrycznych samochodów sportowych. Kierowca testowy Lars Kern pokonał legendarny tor, znany jako...
Testy długodystansowe Porsche Taycan

Testy długodystansowe Porsche Taycan 2019-08-19

3425 kilometrów przejechał w ciągu 24 godzin przedprodukcyjny egzemplarz Porsche Taycan. Tego wyczynu dokonał tuż przed światową premierą modelu, która odbędzie się 4 września, w ramach testu na włoskim torze wysokich prędkości – Nardò....
Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.