Porsche zmodernizowało całą gamę modelową Taycana. Nowe warianty oferują wyższą moc, większy zasięg, sprawniej przyspieszają i szybciej się ładują. Przy okazji projektanci nieco zmienili stylizacje i mocniej zróżnicowali wygląd modeli Turbo. Zmiany dotyczą wszystkich trzech wersji: sedana Taycan, Taycana Cross Turismo (który jest dostępny z pakietem off-roadowym) oraz pięciodrzwiowego Taycana Sport Turismo. W każdym przypadku do wyboru są cztery opcje układu napędowego, z napędem na tylne lub na wszystkie koła.
- Porsche Taycan po modernizacji. Mocniejsze i szybsze
- Porsche Taycan po modernizacji z większym zasięgiem
- Porsche Taycan po modernizacji. Nowe aktywne podwozie
- Porsche Taycan po modernizacji. Nowy nie tylko silnik
- Porsche Taycan po modernizacji. Zwiększone wyposażenie
- Porsche Taycan po modernizacji. Zmiany stylistyczne
- Porsche Taycan po modernizacji. Wnętrze
- Porsche Taycan po modernizacji. Ceny
Porsche Taycan po modernizacji. Mocniejsze i szybsze
Zmodernizowane Porsche Taycan rozpędza się znacznie szybciej niż wcześniej. Przykładowo warianty Taycan i Taycan Turbo S osiągają prędkość 100 km/h ze startu zatrzymanego w zaledwie 4,8 i 2,4 sekundy. Dzięki temu są, odpowiednio, o 0,6 i 0,4 sekundy szybsze niż dotąd.
Porsche Taycan po liftingu
Dzięki nowej funkcji push-to-pass , dostępnej w pakiecie Sport Chrono, za naciśnięciem przycisku można wywołać 10-sekundowy wzrost mocy nawet o 70 kW, w zależności od modelu. Lepsze wyniki przyspieszeń są generalnie skutkiem wyższych mocy systemowych. Na przykład podstawowy Taycan generuje teraz o 60 kW więcej niż wcześniej. Taycan Turbo S z funkcją Launch Control zapewnia dodatkowe 140 kW – co zwiększa moc systemową tego topowego wariantu do 700 kW/952 KM.
Porsche Taycan po modernizacji z większym zasięgiem
W zależności od wariantu nadwoziowego i wersji silnikowej zasięg w cyklu mieszanym WLTP wzrósł nawet do 678 km, co oznacza przyrost o 175 km lub 35 proc, przy czym trzeba pamiętać, że cykl WLTP dość znacznie zawyża zasięg aut elektrycznych. Wzros zasięgu osiągnięto zwiększając pojemność akumulatorów. Najwięszy (Performace Plus) ma teraz pojemność 105 kWh brutto, zwiększoną z 93 kWh.
Porsche Taycan po liftingu
Zmodernizowany Taycan ma także szybciej się ładować: na przykład na stacjach ładowania prądem stałym (DC) o napięciu 800 V energię można uzupełniać z mocą do 320 kW. To o 50 kW więcej niż dotychczas. Okno szybkiego ładowania nowego akumulatora zostało znacznie rozszerzone. Oznacza to, że moc przekraczającą 300 kW można utrzymać nawet przez pięć minut
W zależności m.in. od stylu jazdy pozwala to skrócić czas wymagany na uzupełnienie energii z poziomu 10 do 80% w porównaniu z poprzednikiem nawet o połowę. W Porsche Taycan pierwszej generacji czas ładowania 10–80% przy 15 stopniach Celsjusza (w idealnej dla baterii temperaturze) wynosi 37 minut. W tych samych warunkach zmodernizowany Taycan, pomimo większej pojemności akumulatora, potrzebuje do tego zaledwie 18 minut.
Porsche Taycan Turbo Cross Turismo po liftingu
Porsche Taycan po modernizacji. Nowe aktywne podwozie
Wszystkie zmodernizowane warianty Porsche Taycan są standardowo wyposażone w adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne. Opcjonalnie dla wersji z napędem na wszystkie koła można zamówić nowe zawieszenie Porsche Active Ride.
Zawieszenie niezmiennie utrzymuje nadwozie Porsche Taycan w poziomie, nawet podczas dynamicznych manewrów hamowania, skrętu i przyspieszania. Przy płynnej jeździe podwozie niemal całkowicie pochłania nierówności.
Porsche Taycan Turbo Cross Turismo po liftingu
Porsche Taycan po modernizacji. Nowy nie tylko silnik
Jednoczesna poprawa osiągów i efektywności wynika z szeregu czynników: zaawansowanego układu napędowego z nowym silnikiem na tylnej osi (o mocy nawet o 80 kW wyższej niż wcześniej), który zastosowano we wszystkich wariantach, zmodernizowanego falownika impulsowego ze zoptymalizowanym oprogramowaniem, pojemniejszych akumulatorów, zaktualizowanego zarządzania ciepłem, nowej generacji pompy ciepła oraz zmodyfikowanej strategii rekuperacji i sterowania napędem na wszystkie koła.
Porsche Taycan Turbo Cross Turismo po liftingu
Maksymalna moc rekuperacji podczas zwalniania z wysokich prędkości wzrosła o ponad 30%, z 290 do 400 kW. Wszystkie warianty są teraz standardowo wyposażone w aerodynamicznie zoptymalizowane obręcze oraz ogumienie o zmniejszonych oporach toczenia. Specjalnie w tym celu opracowano nowe 21-calowe felgi i opony.
Porsche Taycan po modernizacji. Zwiększone wyposażenie
Choć nowe warianty ważą nawet o 15 kilogramów mniej , wyposażenie standardowe jest bogatsze niż dotychczas. Oświetlenie ambientowe, wspomaganie parkowania ParkAssist z kamerą cofania, elektrycznie składane lusterka zewnętrzne z oświetleniem otoczenia, podgrzewane przednie fotele, inteligentny menedżer zasięgu Porsche (PIRM), pompa ciepła z nowym układem chłodzenia, schowek na smartfon z funkcją bezprzewodowego ładowania, elektrycznie sterowane pokrywy gniazd ładowania po stronach kierowcy i pasażera z przodu, przełącznik trybu jazdy oraz wspomaganie układu kierowniczego Plus – to wszystko należy teraz do seryjnej specyfikacji.
Porsche Taycan 4S Sport Turismo po liftingu
Bazowe warianty standardowo otrzymują adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne i nakładki progów drzwi wykończone aluminium. Oprócz poszerzonego zakresu wyposażenia wzbogacona specyfikacja obejmuje pojemniejszy, a przy tym lżejszy akumulator.
Porsche Taycan po modernizacji. Zmiany stylistyczne
Porsche Taycan po liftingu ma zmienioną przednią i tylną część nadwozia. Nowe są reflektory oraz tylne lampy, a także przednie błotniki.
Nowe reflektory wykorzystują matrycową technologię HD o wysokiej rozdzielczości. Po zmroku prezentują teraz charakterystyczną czteropunktową sygnaturę marki. Napis „PORSCHE” na tylnym pasie świetlnym ma trójwymiarowy wygląd przypominający szkło. Po raz pierwszy dostępna jest podświetlana wersja tego elementu, z animacjami na powitanie i pożegnanie.
Do innych wartych odnotowania cech należy akcentujący kolor Turbonite, który sprawia, że warianty Turbo i Turbo S dodatkowo wyróżniają się na tle innych odmian, zarówno z zewnątrz, jak i wewnątrz.
Porsche Taycan po modernizacji. Wnętrze
Zestaw wskaźników, centralny ekran i opcjonalny wyświetlacz dla pasażera charakteryzują się zmienionym interfejsem. Przełącznik trybu jazdy należy teraz do wyposażenia standardowego. W przypadku egzemplarzy wyposażonych w pakiet Sport Chrono i akumulator Performance Plus na przełączniku znajduje się specjalny przycisk push-to-pass.
Porsche Taycan Turbo Cross Turismo po liftingu
Dzięki nowej dźwigni sterującej umieszczonej po lewej stronie kierownicy obsługa systemów wspomagających kierowcę staje się jeszcze bardziej intuicyjne. Usługa Apple CarPlay została głębiej zintegrowana z wyświetlaczami i funkcjami auta, a nowa funkcja Wideo w samochodzie umożliwia strumieniowe przesyłanie filmów na centralny ekran oraz wyświetlacz dla pasażera.
Porsche Taycan po modernizacji. Ceny
Porsche Taycan po liftingu dostępny jest w Polsce od 489 tys. zł, Taycan 4S - od 558 tys. zł, Taycan Turbo - od 809 tys. zł, a Taycan Turbo S - od 969 tys. zł.
Porsche Taycan po liftingu
Ceny modeli Cross Turismo zaczynają się od 547 tys. zł (Taycan 4 Cross Turismo), przez 583 tys. zł (Taycan 4S Cross Turismo) i 815 tys. zł (Taycan Turbo Cross Turismo), a kończą na 966 tys. zł (Taycan Turbo S Cross Turismo).
Dla modeli Sport Turismo przyjęto ceny bazowe – 494 tys. zł (Taycan Sport Turismo), 563 tys. zł (Taycan 4S Sport Turismo), 814 tys. zł (Taycan Turbo Sport Turismo) i 974 tys. zł (Taycan Turbo S Sport Turismo).
Zmodernizowane modele pojawią się w salonach wiosną 2024 roku.