Porsche poszerza gamę elektrycznego modelu Taycan o najmocniejsze warianty: Turbo GT i Turbo GT z pakietem Weissach. Ten ostatni jest w szczególności przystosowany do jazdy torowej. Na rzecz jeszcze lepszego stosunku mocy do masy pozbawiono go tylnych siedzeń. Oba warianty są w stanie dostarczyć ponad 1100 KM mocy chwilowej.
- Porsche Taycan Turbo GT. Osiągi
- Porsche Taycan Turbo GT. Wyposażenie
- Porsche Taycan Turbo GT z pakietem Weissach
- Porsche Taycan Turbo GT. Rynkowa premiera i ceny
Porsche Taycan Turbo GT. Osiągi
Taycan Turbo GT i Taycan Turbo GT z pakietem Weissach to nowe sportowe flagowe warianty. Wyposażone w mocniejszy falownik impulsowy, obydwa generują moc 580 kW (780 KM). Funkcja Launch Control zwiększa moc w trybie overboost do 760 kW (1033 KM) – lub na 2 sekundy do 815 kW (1110 KM).
Porsche Taycan Turbo GT z pakietem Weissach
Taycan Turbo GT potrzebuje na sprint do 100 km/h 2,3 s, a w przypadku auta z pakietem Weissach – zaledwie 2,2 s. Dzięki temu jest od 0,1 do 0,2 sekundy szybszy od wariantu Taycan Turbo S. Jeszcze większa jest różnica w przyspieszeniu od 0 do 200 km/h, które zajmuje 6,6 lub 6,4 s, odpowiednio dla Porsche Taycan Turbo GT bez lub z pakietem Weissach; ten drugi wynik jest o 1,3 s lepszy niż w przypadku Turbo S.
W obu wariantach Turbo GT na tylnej osi zastosowano falownik impulsowy o maksymalnym prądzie 900 amperów. Zapewnia on wyższe moc i moment obrotowy niż 600-amperowy falownik w Turbo S. Udoskonalono także przełożenie oraz zwiększono wytrzymałość skrzyni biegów, co pozwoliło dodatkowo podnieść moment obrotowy. Maksymalny moment obrotowy w przypadku obu wersji wynosi do 1340 Nm.
Porsche Taycan Turbo GT z pakietem Weissach
Według pomiarów WLTP zasięg wariantów Taycan Turbo GT sięga 555 km, w praktyce powinien więc przekraczać 400 km. Oczywiście o ile nie będzie praktykować startów z wykorzystaniem Launch Control...
Porsche Taycan Turbo GT. Wyposażenie
Taycan Turbo GT jest standardowo wyposażony w pakiet Dynamic, obejmujący zawieszenie Porsche Active Ride ze specjalnym dla GT zestrojeniem. Pakiet obejmuje też opony letnie o wysokich osiągach (Performance), które zamontowane na 21-calowych kutych alufelgach.
Taycan Turbo GT jest standardowo wyposażony w lekkie hamulce ceramiczne.
Porsche Taycan Turbo GT z pakietem Weissach
We wnętrzu sportowe elementy z materiału Race-Tex standardowo łączą się z wykończeniami z czarnej skóry. Seryjne wyposażenie obejmuje również lekkie, w pełni fotele kubełkowe z wykończeniem z włókna węglowego o widocznym splocie. Jako opcję bez dopłaty można zamówić przednie adaptacyjne fotele sportowe Plus (z 18-kierunkową regulacją elektryczną i pakietem pamięci).
Obręcz sportowej kierownicy GT jest pokryta czarnym materiałem Race-Tex i ma oznaczenie na godzinie 12. Taycan Turbo GT otrzymuje pakiet Sport Chrono znany z wariantu Turbo S.
Porsche Taycan Turbo GT
Porsche Taycan Turbo GT z pakietem Weissach
Taycan Turbo GT z pakietem Weissach jest lżejsze i szybsze. Do 100 km/h przyspiesza w 2,2 s, co oznacza, że jest o 0,1 s szybszy od podobnie mocnego wariantu Turbo GT. Jego prędkość maksymalna wynosi 305 zamiast 290 km/h.
Dodatkowe rozwiązania poprawiające aerodynamikę obejmują deflektory powietrza w podwoziu i nowy przedni dyfuzor. Z tyłu Taycan Turbo GT z pakietem Weissach otrzymał nieruchome skrzydło wykończone włóknem węglowym z widocznym splotem, z mocowanymi do nadwozia wspornikami. Całkowita siła docisku to 220 kg.
Porsche Taycan Turbo GT z pakietem Weissach
Wyeliminowanie całego wyposażenia zbędnego podczas jazdy torowej pozwoliło ograniczyć masę własną względem Porsche Taycan Turbo GT bez pakietu Weissach o około 70 kg.
Miejsce tylnych foteli zajęła lekka zabudowa z włókna węglowego, ze schowkiem za obudowami foteli kierowcy i pasażera. Zrezygnowano również z analogowego stopera pakietu Sport Chrono, który zwykle znajduje się na desce rozdzielczej, a także z dywaników podłogowych oraz wykładziny bagażnika. Ponadto zmniejszono ilość materiałów izolacyjnych.
Porsche Taycan Turbo GT
Porsche Taycan Turbo GT. Rynkowa premiera i ceny
Pierwsze egzemplarze Porsche Taycan Turbo GT powinny trafić do salonów wiosną 2024 roku. Ceny zaczynają się od 1 110 000 zł. Tak, od miliona i stu dziesięciu tysięcy złotych.