chceauto.pl
x
Porsche Taycan oficjalnie pokazane!

Porsche Taycan oficjalnie pokazane!

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-09-04 Opinie
Równocześnie w trzech miejscach na świecie (w Europie, USA i Chinach) Porsche zaprezentowało Taycana, czyli swój pierwszy model o napędzie elektrycznym. Auto ma łączyć sportowy wygląd z osiągami godnymi auta sportowego i dużym zasięgiem.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Porsche Taycan ma przód z mocno wyprofilowanymi błotnikami, który wygląda na spłaszczony i akcentuje szerokość samochodu. W profilu dominuje sportowa, opadającą ku tyłowi linia dachu. Charakterystyczne są również "wyrzeźbione" boki nadwozia. Smukłe linie kabiny pasażerskiej, "wyciągnięty" tylny słupek i mocno zaakcentowany kształt błotników formują wyrazisty, typowy dla marki tylny pas.

W oczy rzucają się tu detale, takie jak szklane logo Porsche zintegrowane z pasem świetlnym. Aerodynamicznie zoptymalizowany zasadniczy kształt nadwozia (współczynnik oporu powietrza Cd wynosi od 0,22) ma znaczący wpływ na niskie zużycie energii, a tym samym – na duży zasięg.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Pierwsze warianty nowej serii modelowej to Taycan Turbo S oraz Taycan Turbo. Oba są najnowocześniejszymi przedstawicielami gamy Porsche E-Performance, a zarazem należą do grona najmocniejszych aut seryjnych, jakie Porsche ma obecnie w swojej ofercie. Słabsze odmiany Porsche Taycan, również z napędem na wszystkie koła, pojawią się jeszcze w tym roku. Pierwszą odmianą, która dołączy do portfolio, będzie natomiast Taycan Cross Turismo. Jego debiut wyznaczono na koniec przyszłego roku. Do 2022 r. Porsche zainwestuje w elektromobilność ponad 6 miliardów euro.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Flagowy Taycan Turbo S w trybie overboost, w połączeniu z systemem Launch Control, może generować moc do 560 kW (761 KM), a Taycan Turbo – do 500 kW (680 KM). Taycan Turbo S przyspiesza od 0 do 100 km/h w 2,8 s, natomiast Taycan Turbo potrzebuje na to 3,2 s. Wariant Turbo S oferuje zasięg do 412 km, a Turbo – do 450 km (w każdym przypadku zgodnie z WLTP). Maksymalna prędkość obu wersji wynosi 260 km/h.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Taycan Turbo S oraz Taycan Turbo korzystają z dwóch synchronicznych silników elektrycznych z magnesami trwałymi – jeden pracuje przy przedniej osi, druga - przy tylnej. Dzięki temu oba warianty dysponują napędem na wszystkie koła. Silnik, przekładnię oraz sterowany impulsowo falownik połączono w kompaktowy moduł napędu. Moduły mają najwyższą gęstość mocy (kW na litr objętości "opakowania") spośród wszystkich elektrycznych zespołów napędowych dostępnych obecnie na rynku.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Szczególną cechą silników elektrycznych jest uzwojenie cewek stojana o "spinkowej" strukturze. Technika ta pozwala na użycie w stojanie większej ilości miedzi, zwiększając moc maksymalną oraz moment obrotowy przy zachowaniu wielkości elementu. Dwustopniowa przekładnia przy tylnej osi to innowacja opracowana przez Porsche. Pierwszy bieg umożliwia jeszcze lepsze przyspieszenie ze startu zatrzymanego, a drugi – o długim przełożeniu – zapewnia wysoką efektywność i równie wysokie rezerwy mocy. Dotyczy to również najwyższych prędkości.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Taycan jest pierwszym seryjnym pojazdem o napięciu systemowym 800 V zamiast "tradycyjnych" dla aut elektrycznych 400 V. Efekt? wystarczy niewiele ponad 5 minut, by na stacji ładowania o wysokiej mocy naładować akumulator prądem stałym (DC) w stopniu wystarczającym na pokonanie nawet 100 kilometrów (zgodnie z WLTP). W idealnych warunkach czas ładowania akumulatora w zakresie od 5 do 80 % wynosi 22,5 minuty; maksymalna moc ładowania (szczytowa) to 270 kW. Całkowita pojemność akumulatora Performance Plus wynosi 93,4 kWh.

W domu właściciele Porsche Taycan mogą natomiast ładować swoje samochody prądem zmiennym (AC), z mocą do 11 kW.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Taycan korzysta z centralnie połączonego systemu sterowania podwoziem – Porsche 4D Chassis Control, który w czasie rzeczywistym analizuje i synchronizuje działanie wszystkich układów podwozia. Lista innowacyjnych rozwiązań w tym zakresie obejmuje adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trójkomorowej, w tym elektroniczne sterowanie pracą amortyzatorów PASM (Porsche Active Suspension Management), a także elektromechaniczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport), w tym Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus).

Kolejne unikalne rozwiązania to sterowanie napędem na wszystkie koła z dwoma silnikami elektrycznymi oraz układ rekuperacji. Potencjalna moc rekuperacji – do 265 kW – jest znacznie wyższa niż u konkurentów. Testy drogowe wykazały, że około 90% codziennego hamowania wykonują same silniki elektryczne – bez angażowania hydraulicznych hamulców kół.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Profil poszczególnych trybów jazdy zasadniczo jest zgodny z koncepcją spotykaną w innych seriach modelowych Porsche. Uzupełniają go specjalne ustawienia umożliwiające optymalne wykorzystanie w pełni elektrycznego napędu. Dostępne są cztery tryby jazdy: Range, Normal, Sport oraz Sport Plus. Ponadto poszczególne systemy można skonfigurować zgodnie z własnymi wymaganiami w trybie Individual.

Kokpit Porsche Taycan zapowiada początek nowej ery. Wolnostojący, zakrzywiony panel wskaźników wyznacza najwyższy punkt deski rozdzielczej. Centralnie umieszczony 10,9-calowy wyświetlacz inforozrywki połączono z opcjonalnym ekranem dla pasażera, tworząc zintegrowany szklany pas o wzornictwie czarnego panelu.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Na potrzeby Taycana wszystkie interfejsy użytkownika zaprojektowano zupełnie na nowo, a liczba klasycznych instrumentów, takich jak przełączniki i przyciski, została znacznie ograniczona. Obsługa odbywa się za pomocą paneli dotykowych lub poprzez funkcję sterowania głosowego, która reaguje na polecenie „Hej, Porsche”.

W Taycanie Porsche po raz pierwszy oferuje wnętrze w konfiguracji całkowicie pozbawionej wykończeń ze skóry. Poszczególne elementy są w tym przypadku wykonane z materiałów pochodzących z recyklingu. "Garaże dla stóp" – wgłębienia w akumulatorze w przestrzeni na nogi z tyłu – zapewniają wygodę siedzenia podróżującym na tylnych siedzeniach i pozwalają zachować małą wysokość nadwozia. Samochód oferuje dwa bagażniki: przedni ma pojemność 81 litrów, a tylny – 366 litrów.

Nowe Porsche Taycan Turbo oraz Porsche Taycan Turbo S można już zamawiać. Ich ceny zaczynają się od, odpowiednio, 650 tys. zł i 790 tys. zł.

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Porsche Taycan oficjalnie pokazane! - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche Taycan oficjalnie pokazane!Porsche Taycan oficjalnie pokazane!Porsche Taycan oficjalnie pokazane!Porsche Taycan oficjalnie pokazane!Porsche Taycan oficjalnie pokazane!Porsche Taycan oficjalnie pokazane!Porsche Taycan oficjalnie pokazane!Porsche Taycan oficjalnie pokazane!Porsche Taycan oficjalnie pokazane!Porsche Taycan oficjalnie pokazane!

Zobacz także

Nowy system infotainment Porsche

Nowy system infotainment Porsche 2022-01-24

Porsche udoskonala swój system informacyjno-rozrywkowy. Najnowsza, szósta generacja Porsche Communication Management (PCM), dostępna w modelach 911, Taycan, Cayenne i Panamera, oferuje wiele nowych rozwiązań oraz funkcji. Należą do nich pierwsza natywna...
Porsche Taycan Sport Turismo - polskie ceny

Porsche Taycan Sport Turismo - polskie ceny 2022-01-19

W salonach Porsche można już składać zamówienia na nowe Porsche Tycan Sport Turismo. Ceny zaczynają się od 403 tys. zł. Taycan Sport Turismo to najnowszy wariant nadwoziowy elektrycznego samochodu sportowego Porsche – trzeci po sportowej limuzynie...
Porsche Taycan GTS. I Taycan GTS Sport Turismo

Porsche Taycan GTS. I Taycan GTS Sport Turismo 2021-11-18

Na salonie w Los Angeles zadebiutowało Porsche Taycan GTS. Oferując do 504 km zasięgu WLTP, nowy wariant Taycana jest pierwszym, który przekroczył granicę zasięgu wynoszącą 500 km.Podczas LA Auto Show zadebiutowała także trzecia wersja nadwoziowa...
Porsche Taycan po zmianach. Ma więcej kolorów i wyższy zasięg

Porsche Taycan po zmianach. Ma więcej kolorów i wyższy zasięg 2021-08-26

Z początkiem września Porsche Taycan i Taycan Cross Turismo doczekały się zmian modelowych na rok 2022. Elektryczne samochody będą teraz oferować większy codzienny zasięg. Zmieniłą się też gama kolorów i poziom wyposażeniaTaycan na nowy rok...
Porsche Taycan Cross Turismo

Porsche Taycan Cross Turismo 2021-03-04

Porsche zaprezentowało dziś zuoełnie nowy model - Taycan Cross Turismo. Producent poszerza gamę swojej pierwszej linii całkowicie elektrycznych samochodów sportowych o pojazd ocierający się o klasę suv... Podobnie jak Taycan, nowy Taycan Cross Turismo...
Porsche Taycan Cross Turismo. Nowa wersja nadwoziowa

Porsche Taycan Cross Turismo. Nowa wersja nadwoziowa 2021-02-24

4 marca 2021 odbędzie się oficjalna premiera nowej wersji nadwoziowej elektrycznego Porsche Taycan. Samochód, który nazywa się Taycan Cross Turismo, kończy właśnie intensywny program testowy.Szeroko zakrojony program testów obejmował próby na torach...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS