chceauto.pl
x
Porsche Taycan na torze Nurburgring

Porsche Taycan na torze Nurburgring

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2019-08-26 Opinie
Porsche zabrało przedprodukcyjny egzemplarz Taycna na tor Nurburgring i - jak twierdzi - ustanowiło nowy rekord w kategorii... czterodrzwiowych, w pełni elektrycznych samochodów sportowych.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
Kierowca testowy Lars Kern pokonał legendarny tor, znany jako „zielone piekło”, w ciągu 7 minut i 42 sekund. Czas okrążenia uzyskano na odcinku o długości 20,6 km, który zazwyczaj służy do przeprowadzania rekordowych przejazdów. W trakcie swojej próby Lars Kern poprowadził przedseryjny egzemplarz Porsche Taycan.

7 minut i 42 sekundy to taki sam czas jaki na Nordschleife osiągnęły m.in. Chevrolet Corvette C6 Z06, Porsche 911 GT3 typoszeregu 997 czy Porsche Cayman GT4.

Już na wczesnym etapie projektowania inżynierowie ds. rozwoju zaczęli "jeździć" Porsche Taycan po północnej pętli Nürburgringu na symulatorze – tak, aby przetestować i ocenić jego osiągi na wirtualnej wersji toru. Jednym z głównych celów tego procesu było zarządzanie energią elektryczną oraz temperaturą – co stanowi istotny wkład w uzyskanie takiego, a nie innego czasu okrążenia.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
]Taycan radzi sobie zarówno na torze wyścigowym, jak i w próbie wytrzymałościowej: w ciągu 24 godzin prototyp elektrycznego Porsche w ramach testu na torze wysokich prędkości w Nardò (Włochy) pokonał dystans dokładnie 3425 km. Mniej więcej odpowiada to odległości z Nardò do Trondheim w Norwegii.

W upalnych warunkach na północy Włoch prędkość samochodu wynosiła od 195 do 215 km/h. Przy temperaturze powietrza sięgającej 42 stopni Celsjusza i temperaturze toru dochodzącej do 54 stopni Celsjusza prototypowe Porsche Taycan udowodniło swoje walory na długim dystansie jeszcze przed rozpoczęciem produkcji seryjnej. Test zakończył się bez żadnych zakłóceń – samochód musiał zatrzymywać się jedynie na szybkie ładowanie i zmianę kierowcy.

Porsche Taycan
Porsche Taycan
A pod koniec lipca na pasie startowym lotniska przedseryjny egzemplarz Porsche Taycan przyspieszył od zera do 200 km/h co najmniej 26 razy z rzędu. Średnia wartość przyspieszenia z mierzonych prób wynosiła poniżej 10 sekund. Różnica pomiędzy najlepszym a najgorszym wynikiem to 0,8 sekundy.

Taycan to pierwszy całkowicie elektryczny samochód sportowy marki Porsche. Samochód ma dwa silniki elektryczne – przy przedniej i tylnej osi, a zatem dysponuje napędem na wszystkie koła. Napęd na wszystkie koła i systemy kontroli trakcji działają znacznie szybciej niż w przypadku systemów konwencjonalnych. Na przykład jeśli jedno koło ma większy poślizg, jednostki elektryczne regulują go w ułamku sekundy.



Zintegrowany układ kontroli podwozia w czterech wymiarach – Porsche 4D-Chassis Control – analizuje i synchronizuje działanie wszystkich systemów podwozia w czasie rzeczywistym. Lista innowacyjnych systemów podwozia obejmuje adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne w technice trzykomorowej, w tym elektroniczne sterowanie pracą amortyzatorów PASM (Porsche Active Suspension Management), a także elektromechaniczny system stabilizacji przechyłów Porsche Dynamic Chassis Control Sport (PDCC Sport) oraz Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus). „Rekordowy” egzemplarz wyposażono też w skrętną tylną oś i koła z 21-calowymi obręczami.

Taycan jest pierwszym seryjnym pojazdem o napięciu systemowym wynoszącym 800 woltów zamiast standardowych dla aut elektrycznych 400 woltów. Do korzyści takiego rozwiązania należą wysokie i stale dostępne osiągi.

Wśród trybów jazdy nowego Porsche Taycan są specjalne ustawienia pozwalające w pełni wykorzystywać właściwości całkowicie elektrycznego napędu. W trybie Sport Plus samochód niezwykle dynamicznie reaguje na polecenia kierowcy. Strategię chłodzenia i ogrzewania akumulatora skonfigurowano z myślą o maksymalnej wydajności. Klapy wlotów powietrza doprowadzające chłodne powietrze zostają wówczas otwarte, tylny spojler wcześniej przyjmuje wydłużoną pozycję w celu minimalizacji unoszenia, a zestrojenie podwozia jest zoptymalizowane pod kątem jak najlepszych osiągów na torze; prześwit osiąga swoje najniższe położenie.

Porsche Taycan na Nurburgringu. Onboard:



Na wideo widać, że Porsche Taycan to niezwykle szybkie samochód. Przeraża tylko dźwięk jego silników...

Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Porsche Taycan na torze Nurburgring - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche Taycan na torze NurburgringPorsche Taycan na torze NurburgringPorsche Taycan na torze NurburgringPorsche Taycan na torze Nurburgring

Porsche Taycan na torze Nurburgring - FILMY

Porsche Taycan na Nurburgringu

2019-08-26Porsche Taycan na Nurburgringu

Porsche Taycan na Nurburgringu. Onboard

2019-08-26Porsche Taycan na Nurburgringu. Onboard

Zobacz także

Nowy system infotainment Porsche

Nowy system infotainment Porsche 2022-01-24

Porsche udoskonala swój system informacyjno-rozrywkowy. Najnowsza, szósta generacja Porsche Communication Management (PCM), dostępna w modelach 911, Taycan, Cayenne i Panamera, oferuje wiele nowych rozwiązań oraz funkcji. Należą do nich pierwsza natywna...
Porsche Taycan Sport Turismo - polskie ceny

Porsche Taycan Sport Turismo - polskie ceny 2022-01-19

W salonach Porsche można już składać zamówienia na nowe Porsche Tycan Sport Turismo. Ceny zaczynają się od 403 tys. zł. Taycan Sport Turismo to najnowszy wariant nadwoziowy elektrycznego samochodu sportowego Porsche – trzeci po sportowej limuzynie...
Porsche Taycan GTS. I Taycan GTS Sport Turismo

Porsche Taycan GTS. I Taycan GTS Sport Turismo 2021-11-18

Na salonie w Los Angeles zadebiutowało Porsche Taycan GTS. Oferując do 504 km zasięgu WLTP, nowy wariant Taycana jest pierwszym, który przekroczył granicę zasięgu wynoszącą 500 km.Podczas LA Auto Show zadebiutowała także trzecia wersja nadwoziowa...
Porsche Taycan po zmianach. Ma więcej kolorów i wyższy zasięg

Porsche Taycan po zmianach. Ma więcej kolorów i wyższy zasięg 2021-08-26

Z początkiem września Porsche Taycan i Taycan Cross Turismo doczekały się zmian modelowych na rok 2022. Elektryczne samochody będą teraz oferować większy codzienny zasięg. Zmieniłą się też gama kolorów i poziom wyposażeniaTaycan na nowy rok...
Porsche Taycan Cross Turismo

Porsche Taycan Cross Turismo 2021-03-04

Porsche zaprezentowało dziś zuoełnie nowy model - Taycan Cross Turismo. Producent poszerza gamę swojej pierwszej linii całkowicie elektrycznych samochodów sportowych o pojazd ocierający się o klasę suv... Podobnie jak Taycan, nowy Taycan Cross Turismo...
Porsche Taycan Cross Turismo. Nowa wersja nadwoziowa

Porsche Taycan Cross Turismo. Nowa wersja nadwoziowa 2021-02-24

4 marca 2021 odbędzie się oficjalna premiera nowej wersji nadwoziowej elektrycznego Porsche Taycan. Samochód, który nazywa się Taycan Cross Turismo, kończy właśnie intensywny program testowy.Szeroko zakrojony program testów obejmował próby na torach...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS