chceauto.pl
x
Porsche Taycan Cross Turismo. Nowa wersja nadwoziowa

Porsche Taycan Cross Turismo. Nowa wersja nadwoziowa

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2021-02-24
4 marca 2021 odbędzie się oficjalna premiera nowej wersji nadwoziowej elektrycznego Porsche Taycan. Samochód, który nazywa się Taycan Cross Turismo, kończy właśnie intensywny program testowy.

Porsche Taycan Cross Turismo
Porsche Taycan Cross Turismo
Szeroko zakrojony program testów obejmował próby na torach wyścigowych, takich jak północna pętla Nürburgringu oraz nitka Grand Prix na Hockenheimringu (oba obiekty zlokalizowane w Niemczech), a także na obiektach doświadczalnych na całym świecie – w tym we włoskim Nardò i w centrum rozwojowym Porsche w Weissach, gdzie nowy model przeszedł chrzest bojowy na torze Safari, utrzymanym w afrykańskim stylu.

Off-roadowe wyzwania czekały go także na południu Francji oraz w Pirenejach. Pokonując łącznie 998 361 testowych kilometrów, prototypy Porsche Taycan Cross Turismo okrążyły kulę ziemską prawie 25 razy – jeśli mierzyć według równika.

Porsche Taycan Cross Turismo
Porsche Taycan Cross Turismo
Równolegle do ostatnich jazd testowych zakamuflowany egzemplarz Porsche Taycan Cross Turismo od początku roku odbywał globalną trasę z udziałem przedstawicieli mediów. W ciągu zaledwie sześciu tygodni prototyp ten odwiedził pięć prognozowanych największych rynków nowej wersji nadwoziowej modelu Taycan: USA, Wielką Brytanię, Norwegię, Holandię i Niemcy.

Porsche Taycan Cross Turismo dysponuje napędem na wszystkie koła oraz pneumatycznym zawieszeniem z regulacją prześwitu. Jednocześnie oferuje znacznie więcej miejsca nad głowami dla podróżujących z tyłu niż zwykły Taycan, a pod tylną pokrywą kryje obszerną przestrzeń ładunkową.

Porsche Taycan Cross Turismo
Porsche Taycan Cross Turismo
W Porsche samochody elektryczne muszą przejść ten sam rygorystyczny program testów, co auta sportowe z silnikami spalinowymi. Obok zapewniania doskonałych osiągów zawsze obejmuje on sprawdzanie nieograniczonej użyteczności na co dzień – we wszystkich warunkach klimatycznych.

W modelach na prąd testowane są także dodatkowe, szczególnie istotne aspekty, takie jak ładowanie akumulatora czy kontrolowanie temperatury układu napędowego i wnętrza w ekstremalnych temperaturach. Do typowych dla Porsche celów rozwojowych należą ponadto wyniki prób na torze wyścigowym, możliwość odbywania wielokrotnych jazd z przyspieszeniem na pełnym gazie oraz odpowiedni do codziennego użytku zasięg.

Porsche Taycan Cross Turismo
Porsche Taycan Cross Turismo
Testy są przeprowadzane również w laboratorium i na stanowiskach testowych. Ich zakres obejmuje ocenę koncepcji aerodynamiki, w ramach której Taycan Cross Turismo przez około 325 godzin musiał stawiać czoła „huraganowi” w tunelu aerodynamicznym. Podczas wcześniejszych prac rozwojowych Taycan sedan spędził tam już 1500 godzin.

Także nowy tylny bagażnik rowerowy, zaprojektowany przez Porsche specjalnie dla wariantu Cross Turismo, przeszedł rygorystyczny program testów, obejmujący jazdę wyboistymi drogami oraz próby dynamiczne. Bagażnik wyznaczy nowe standardy w zakresie obsługi, ergonomii, bezpieczeństwa jazdy i stabilności. Jego szerokie szyny pozwolą na przewóz kilku rowerów elektrycznych.

Porsche Taycan Cross Turismo pojawi się na europejskim rynku latem 2021 r. W przeciwieństwie do sedana, Cross Turismo będzie dostępne wyłącznie w wersji 4x4. A to oznacza, że samochód będzie wyposażony w akumulator o pojemności 93,4 kWh, zaś napęd będą zapewniać silniki o mocy 571 KM i 650 Nm (Cross Turismo 4S), 680 KM i 850 Nm (Turbo) oraz 761 KM i 105 Nm (Turbo S).

Porsche Taycan Cross Turismo. Nowa wersja nadwoziowa - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche Taycan Cross Turismo. Nowa wersja nadwoziowaPorsche Taycan Cross Turismo. Nowa wersja nadwoziowaPorsche Taycan Cross Turismo. Nowa wersja nadwoziowaPorsche Taycan Cross Turismo. Nowa wersja nadwoziowaPorsche Taycan Cross Turismo. Nowa wersja nadwoziowa

Zobacz także

Porsche Taycan Turbo GT. Najmocniejsze w historii

Porsche Taycan Turbo GT. Najmocniejsze w historii 2024-03-13

Porsche poszerza gamę elektrycznego modelu Taycan o najmocniejsze warianty: Turbo GT i Turbo GT z pakietem Weissach. Ten ostatni jest w szczególności przystosowany do jazdy torowej. Na rzecz jeszcze lepszego stosunku mocy do masy pozbawiono go tylnych...
Porsche Taycan po liftingu. Mocniejsze i z większym zasięgiem

Porsche Taycan po liftingu. Mocniejsze i z większym zasięgiem 2024-02-19

Porsche zmodernizowało całą gamę modelową Taycana. Nowe warianty oferują wyższą moc, większy zasięg, sprawniej przyspieszają i szybciej się ładują. Przy okazji projektanci nieco zmienili stylizacje i mocniej zróżnicowali wygląd modeli Turbo....
Nowe Porsche Taycan z rekordem toru Nurburgring

Nowe Porsche Taycan z rekordem toru Nurburgring 2024-01-04

Porsche Taycan nowej generacji, która oficjalnie zadebiutuje w 2024 roku, jest najszybszym czterodrzwiowym samochodem elektrycznym na torze Nurburgring. Kierowca rozwojowy Porsche Lars Kern przedseryjnym egzemplarzem Taycana pokonał północną pętlę w...
Porsche Taycan Turbo S z rekordem Nurburgring

Porsche Taycan Turbo S z rekordem Nurburgring 2022-08-10

Nigdy wcześniej seryjnie produkowany samochód elektryczny nie zaliczył szybszego okrążenia na północnej pętli toru Nürburgring: Lars Kern, kierowca rozwojowy Porsche, za kierownicą modelu Taycan Turbo S „wykręcił” czas 7 min i 33 s. Porsche...
Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce

Rekordowa sprzedaż Porsche w Polsce 2022-07-29

Rok 2021 był najlepszym w historii dla Porsche w Polsce. Wszystko wskazuje jednak na to, że kolejny rekord sprzedaży padnie już w tym roku - w pierwszych sześciu miesiącach Porsche sprzedało w naszym kraju blisko 40 proc. więcej samochodów niż w...
Nowy system infotainment Porsche

Nowy system infotainment Porsche 2022-01-24

Porsche udoskonala swój system informacyjno-rozrywkowy. Najnowsza, szósta generacja Porsche Communication Management (PCM), dostępna w modelach 911, Taycan, Cayenne i Panamera, oferuje wiele nowych rozwiązań oraz funkcji. Należą do nich pierwsza natywna...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS