chceauto.pl
x

Porsche 911 992 GT3 RS 4.0 525 KM

Porsche 911 992 GT3 RS 4.0 525 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2022
Średnia cena
1 386 000 zł
Nadwozie
coupe
Skrzynia
Napęd
tylny
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićSporadycznie pojawiają się pojedyncze ofertyłatwo kupić
Pojemność
3996 cm3
Silnik
benzyna
Waga
1450 kg
Ładowność
345 kg

OSIĄGI

Moc
525 KM
0-100 km/h
3.2 s.
V max
296 km/h
Zasięg
400 km (średni rzeczywisty)

KOSZTY

Spalanie
16.2 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
106 zł
Zbiornik paliwa
64 l

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani
Rozmiar opon seryjnych
255/35 R20
315/30 R21

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny
Segment
G premium Co to znaczy?
Bagażnik
132 litrówTo nie bagażnik, a miejsce na nieduże zakupy
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
11000 km czyli po 7 miesiącach
Zużycie paliwa
19.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
62 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
3.5 s.
Prędkość maksymalna
269 km/h

Porsche 911 992 GT3 RS 4.0 525 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche 911 992 GT3 RS 4.0 525 KMPorsche 911 992 GT3 RS 4.0 525 KMPorsche 911 992 GT3 RS 4.0 525 KMPorsche 911 992 GT3 RS 4.0 525 KMPorsche 911 992 GT3 RS 4.0 525 KMPorsche 911 992 GT3 RS 4.0 525 KMPorsche 911 992 GT3 RS 4.0 525 KMPorsche 911 992 GT3 RS 4.0 525 KM

Porsche 911 992 GT3 RS 4.0 525 KM

Porsche 911

Porsche 911 to najbardziej kultowy model niemieckiego producenta. To właśnie od niego zaczęła się legenda Porsche i wciąż to właśnie 911-tka jest najbardziej bezkompromisowym i sportowym modelem w gamie firmy ze Stuttgartu.

Klasyczne 911: od 1963 do 1989 roku!
Pierwsze Porsche 911 debiutowało w 1963 roku, rok później uruchomiono produkcję. Samochód napędzany był chłodzonym powietrzem, sześciocylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 1991 ccm i mocy 130 KM, który umieszczono przed napędzaną tylną osią. I tak już zostało na lata...
Model z 1963 stopniowo modernizowano aż do...1989 roku! Stopniowo powiększano pojemności i moce, pojawiły się wersje specjalne, a także model turbo. Zwiększano rozstaw osi, wprowadzano elektroniczne systemy i dokonywano subtelnych zmian w stylistyce, ale auto z 1989 roku wciąż w prostej lini wywodziło się z 911-tki pokazanej niemal 30 lat wcześniej, mimo że napędzane było silnikiem o pojemności 3,2 l i mocy około 230 KM (w zależności od wersji).
Dopiero w 1990 roku pokazano samochód, poddany nieco większym zmianom (wewnętrzne oznaczenie 964). Znów powiększono pojemność silnika (do 3,6 l), pojawiła się wersja z napędem wszystkich kół (Carrera 4). Nie zabrakło również odmiany Turbo (najpierw z silnikiem 3,3, nieco później 3,6, moce 320 i 360 KM), zadebiutowała skrzyni Tiptronic.

Porsche 911 992 GT3 RS

Porsche 911 992 zadebiutowało na salonie w Los Angeles jesienią 2018 roku, a w salonach pojawiło się wiosną 2019 roku. Kilka tygodni później pokazano Porsche 911 Cabriolet, a w maju 2020 roku - wersję Targa.

Auto do złudzenia przypomina produkowany od 2011 roku typoszereg 991. Dotyczy to zwłaszcza przedniej części nadwozia. Mimo że poszerzono ją aż o 45 mm, na pierwszy rzut oka trudno doszukać się różnic.

Sporo nowości znajdziemy za to z tyłu. Lampy, wzorem chociażby Porsche Panamery, połączone zostały blendą skrywającą diody led. W podszybiu umieszczono wloty powietrza dla chłodzenia silnika, których kształty przywodzą nieco na myśl rozwiązania stosowane w latach sześćdziesiątych ubiegłego stulecia. W centralnym punkcie wlotu powierza umieszczono nietypowe – pionowe – światło stopu.

By poprawić aerodynamikę zastosowano też większy – ściślej - niższy zderzak. W efekcie trzeba w nim było wygospodarować miejsce na dwie owalne – umieszczone tuż bok wnęki tablicy rejestracyjnej – rury wydechowe.

Dużo nowości znajdziemy w kabinie. Należy do nich np. zupełnie nowa architektura konsoli środkowej. Podobnie jak w modelach Macan czy Panamera ma ona bardzo ascetyczną formę i pod dość stromym kątem schodzi w dół tunelu środkowego.

Do sterowania klimatyzacją służą teraz trzy wystające przełączniki przypominające te stosowane w kabinach samolotów. Podobną formę – niewielkiej dźwigienki – ma również wybierak standardowej, automatycznej skrzyni biegów.

Pozostałymi funkcjami steruję się za pośrednictwem centralnego ekranu dotykowego o przekątnej 10,9 cala.

Nad tylną osią pracuje sześciocylindrowy bokser „nowej generacji”. W modelu Carrera S, który jako pierwszy pojawił się w salonach, turbodoładowany motor generuje moc 450 KM, czyli o równie 30 KM więcej niż wcześniej.

W połączeniu z napędem na obie osie (model Carrera 4S) jednostka zapewnia autu sprint do 100 km/h w 3,6 s.
Samochód z napędem na tylną oś na osiągniecie setki ze startu stojącego potrzebuje 3,7 s. Ze wspomnianych wyników można jeszcze „urwać” po 0,2 s, o ile nabywca zdecyduje się na opcjonalny pakiet Chrono.

W obu przypadkach jednostka oferowana jest standardowo z zupełnie nową, zautomatyzowaną, dwusprzęgłową skrzynią biegów o ośmiu przełożeniach.

Porsche Carrera S rozpędza się do prędkości maksymalnej 308 km/h. Model Carrera 4S (napęd 4x4) osiąga prędkość maksymalną 306 km/h.

W kolejnych latach gama modelowa była poszerzona o kolejne wersje. W marcu 2020 roku pojawiło się 911 Turbo S (650 KM), w lipcu 2020 roku - 911 Turbo S (580 KM), w lutym 2021 roku - 911 GT3 (510 KM), a w czerwcu 2021 roku - 911 GTS (480 KM).

Ale to nie koniec. W październiku 2022 roku gamę uzupełniło 911 Carrera T (385 KM), zaś ukoronowaniem serii było wyprodukowane w limitowanej serii 2500 egzemplarzy terenowe Porsche 911 Dakar (480 KM), które zadebiutowało na salonie w Los Angeles w listopadzie 2022 roku.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2023-03-26

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

    NADWOZIA

    Porsche 911 Turbo. Kolejna nowość!2020-07-19To już koniec Porsche 911 typoszeregu 9912019-12-27Porsche 911 Carrera 4. Z napędem na wszystkie koła2019-09-1220 lat Porsche 911 GT32019-08-11Porsche 911 Carrera. Polskie ceny2019-08-01Porsche 911 Cabriolet2019-01-09

    Porsche 911 992 GT3 RS 4.0 525 KM - PODOBNE SAMOCHODY

    BMW 8

    BMW 8

    M850i 530 KM benzyna2022coupeautomat4x4
    cena średnia 552 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Audi R8

    Audi R8

    5.2 FSI 570 KM benzyna2022coupeautomattylny
    cena średnia 767 000 zł
    OCENY
    Dostępność
    Porsche Cayman

    Porsche Cayman

    4.0 500 KM benzyna2022coupeautomattylny
    cena średnia 728 000 zł
    OCENY
    Dostępność

    Porsche 911 992 GT3 RS 4.0 525 KM Opinie i komentarze

    NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

    Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS