chceauto.pl
x

Porsche 911 996 3.6 320 KM

Porsche 911 996 3.6 320 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2003
Średnia cena
125 000 zł
Nadwozie
coupe
Skrzynia
ręczna
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
3596 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
320 KM
0-100 km/h
5 s.
V max
285 km/h

KOSZTY

Spalanie
14.5 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
95 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiJest dramat, ale kto bogatemu zabroni? tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
1 na 85 sklasyfikowanych
Awaryjność
6.9%
Średni przebieg
77 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyNiemal ideał, można kupować z czystym sumieniem bezpieczny
Segment
G premium Co to znaczy?
Bagażnik
130 litrówTo nie bagażnik, a miejsce na nieduże zakupy
Ryzyko kradzieży
dużeMożna zostawiać auto otwarte, z kluczykami, a i tak nikt nie weźmie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
13000 km czyli po 9 miesiącach
Zużycie paliwa
17.4 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
56 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
5.5 s.
Prędkość maksymalna
259 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Porsche 911 996 3.6 320 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Porsche 911 996 3.6 320 KM

Porsche 911 996 3.6 320 KM

Porsche 911

Porsche 911 to najbardziej kultowy model niemieckiego producenta. To właśnie od niego zaczęła się legenda Porsche i wciąż to właśnie 911-tka jest najbardziej bezkompromisowym i sportowym modelem w gamie firmy ze Stuttgartu.

Klasyczne 911: od 1963 do 1989 roku!
Pierwsze Porsche 911 debiutowało w 1963 roku, rok później uruchomiono produkcję. Samochód napędzany był chłodzonym powietrzem, sześciocylindrowym silnikiem typu bokser o pojemności 1991 ccm i mocy 130 KM, który umieszczono przed napędzaną tylną osią. I tak już zostało na lata...
Model z 1963 stopniowo modernizowano aż do...1989 roku! Stopniowo powiększano pojemności i moce, pojawiły się wersje specjalne, a także model turbo. Zwiększano rozstaw osi, wprowadzano elektroniczne systemy i dokonywano subtelnych zmian w stylistyce, ale auto z 1989 roku wciąż w prostej lini wywodziło się z 911-tki pokazanej niemal 30 lat wcześniej, mimo że napędzane było silnikiem o pojemności 3,2 l i mocy około 230 KM (w zależności od wersji).
Dopiero w 1990 roku pokazano samochód, poddany nieco większym zmianom (wewnętrzne oznaczenie 964). Znów powiększono pojemność silnika (do 3,6 l), pojawiła się wersja z napędem wszystkich kół (Carrera 4). Nie zabrakło również odmiany Turbo (najpierw z silnikiem 3,3, nieco później 3,6, moce 320 i 360 KM), zadebiutowała skrzyni Tiptronic.

Porsche 911 996

Aż trudno w to uwierzyć, ale pierwsze Porsche 911 z silnikiem chłodzonym cieczą pojawiło się w 1998 roku (oznaczenie 996). Tym samym, po 34 latach pożegnano jednostki chłodzone powietrzem. Nowy model otrzymał dość znacznie zmienione nadwozie i sprzedawany był w wielu wersjach (Carrera, Carrera 4, Carrera 4S, GT3, GT2 i Turbo o mocy 420 KM). Pojemność silnika początkowo wynosiła 3,4 l (moc 300 KM). W 2002 roku powiększono ją do 3,6 l (moc 320 KM).
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-05

Wersje

ROCZNIKI

SILNIKI, NAPĘDY I SKRZYNIE

NADWOZIA

Porsche 911 Turbo. Kolejna nowość!2020-07-19To już koniec Porsche 911 typoszeregu 9912019-12-27Porsche 911 Carrera 4. Z napędem na wszystkie koła2019-09-1220 lat Porsche 911 GT32019-08-11Porsche 911 Carrera. Polskie ceny2019-08-01Porsche 911 Cabriolet2019-01-09

Porsche 911 996 3.6 320 KM - PODOBNE SAMOCHODY

BMW 6

BMW 6

45i 333 KM benzyna2003couperęcznatylny
cena średnia 48 000 zł
OCENY
Dostępność
Chevrolet Corvette

Chevrolet Corvette

5.7V8 350 KM benzyna2003couperęcznatylny
cena średnia 75 000 zł
OCENY
Dostępność

Porsche 911 996 3.6 320 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS