Peugeot należy do marek, które chętnie zajęłyby się produkowaniem wyłącznie samochodów elektrycznych. Jeszcze na początku 2023 roku marka informowała, że nowa generacji modelu 5008 będzie tylko elektryczna. Jednak problemy na rynku aut bateryjnych (który nie rośnie, tak jak chcieli tego analitycy rok temu), sprawiły, że samochód będzie miał również napęd spalinowy.
- Peugeot 5008. Nadwozie
- Peugeot 5008. Wnętrze
- Peugeot 5008 i E-5008. Napęd
- Peugeot 5008 i E-5008. Gwarancja
Peugeot 5008. Nadwozie
Peugeot 5008 trzeciej generacji zbudowany na platformie Stellantisa STLA Medium. Rozstaw osi tego modelu wynosi 2,90 m, całkowita długość nadwozia to 4,79 m. Ponadto auto ma 1,89 m szerokości i 1,69 m wysokości. Stylistycznie model wyraźnie nawiązuje do poprzedniej generacji, przy czym przód jest taki, jak w innych nowych modelach, z charakterystycznymi światłami do jazdy dziennej w kształcie pazurów.
Peugeot e-5008
Nie będzie różnic stylistycznych (poza drobnymi detalami) między wersjami spalinowymi i elektrycznymi.
Peugeot 5008. Wnętrze
Futurystyczne jest wnętrze. Zespół projektantów zdecydował się połączyć dwa z trzech podstawowych elementów i-Cockpit – wyświetlacz kierowcy i duży centralny ekran dotykowy. Są one teraz zintegrowane w zakrzywionym panoramicznym wyświetlaczu, składającym się z pojedynczego 21-calowego panelu o wysokiej rozdzielczości, który rozciąga się od lewego końca deski rozdzielczej do konsoli środkowej.
Peugeot e-5008
Panoramiczny wyświetlacz wydaje się unosić nad deską rozdzielczą. Efekt „lewitacji” jest podkreślany przez oświetlenie LED, którego źródło znajduje się pod wyświetlaczem.
Lewa część ekranu to cyfrowe zegary, a prawa to dotykowy panel sterowania systemem infotainment.
Peugeot e-5008
W bazowej wersji Allure i-Cockpit składa się standardowo z dwóch 10-calowych ekranów cyfrowych zintegrowanych w jednym panelu na panoramicznym wyświetlaczu i daje ten sam efekt unoszenia się, co 21-calowy panel.
Opcjonalnie samochód może być siedmiomiejscowy, dwa dodatkowe fotele znajdują się wówczas w bagażniku. Bagażnik ma 748 l w konfiguracji 5-miejscowej, 259 litrów w konfiguracji 7-miejscowej i do 1 815 litrów w konfiguracji 2-miejscowej.
Peugeot e-5008
Peugeot 5008 i E-5008. Napęd
Zastosowanie platformy STLA Medium oznacza, że w wersji elektrycznej samochód będzie mógł przejechać na jednym ładowaniu do 660 km (wg WLTP, realnie będzie to 100 km mniej, co i tak będzie świetnym wynikiem), a czas ładowania od 20% do 80% na szybkich ładowarkach DC ma wynosić do 30 minut. Samochód przyjmie prąd o mocy do 160 kW.
Peugeot e-5008
Sprzedaż Peugeota E-5008 rozpocznie się jesienią 2024 roku. Gama będzie obejmować dwie wersje: Allure i GT, każda z trzema pakietami opcji i w trzech wersjach napędowych: bazowej z jednym silnikiem o mocy 210 KM, Long Range z jednym silnikiem o mocy 230 KM i baterią 98 kWh oraz dwusilnikowej o mocy 320 KM z napędem na 4 koła.
Peugeot e-5008
Ponadto Peugeot 5008 będzie dostępny z napędem hybrydowym typu mild o mocy 136 KM (silnik spalinowy 1.2) i plug-in o mocy 195 KM. W gamie zabraknie więc zwykłej, pełnej hybrydy bez możliwości ładowania.
Peugeot 5008 i E-5008. Gwarancja
Peugeot E-5008 może być objęty dodatkową gwarancją ważną 8 lat, która jest limitowana przebiegiem 160 tys. km. Producent gwarantuje, że po 8 latach pojemność baterii będzie wynosiła przynajmniej 70 proc.
Ceny Peugeota 5008 nowej generacji nie są jeszcze znane.