chceauto.pl
x

Peugeot 407 3.0 211 KM

Peugeot 407 3.0 211 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2009
Średnia cena
31 000 zł
Nadwozie
sedan
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićBez ofert na rynkułatwo kupić
Pojemność
2946 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
211 KM
0-100 km/h
8.4 s.
V max
225 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
64 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
119 na 127 sklasyfikowanych
Awaryjność
9.4%
Średni przebieg
62 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
407 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
19000 km czyli po 13 miesiącach
Zużycie paliwa
11.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
38 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.2 s.
Prędkość maksymalna
205 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Peugeot 407 3.0 211 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KMPeugeot 407 3.0 211 KM

Peugeot 407 3.0 211 KM

Model 407 wszedł do produkcji w 2004 roku zastępując cieszący się dobrą opinią model 406. W 2008 roku nadwozie poddano delikatnemu liftingowi – nowsze auta poznamy m.in. po chromowanej osłonie chłodnicy. Samochód przetrwał w ofercie francuskiej marki do 2011 roku, gdy Peugeot zastapił go modelem 508.

Auto zbudowano w oparciu o zupełnie nową platformę, z której (po niewielkich przeróbkach) korzystają również takie modele, jak Citroen C6 i Citroen C5. W przeciwieństwie do aut z szerwonem na masce, w zawieszeniu modelu 407 nie znajdziemy elementów hydropneumatycznych – za tłumienie drgań odpowiadają amortyzatory – z przodu zamontowano klasyczne kolumny MacPhersona, z tyłu pracuje zapewniająca wysoki komfort i wysoką precyzję prowadzenia oś wielowahaczowa.

Model 407 nowoczesny, przestronny i komfortowy samochód. Mierzące ok. 4 676 mm nadwozie sedana (w kombi 4 763 mm) zapewnia wygodną podróż, nawet jeśli wybierzemy się w nią w cztery osoby. Materiały użyte do wykończenia wnętrza przeważnie nie pozostawiają wiele do życzenia (nie dotyczy to skórzanych kierownic, które szybko się przecierają), w większości egzemplarzy nie można też narzekać na jakość montażu (w niektórych autach odkształca się plastik łączący konsolę środkową z deską rozdzielczą). Większy mógłby jednak być bagażnik – w sedanie zmieści on jedynie 407 l pakunków (w kombi 448 l) – w dodatku krawędź załadunku przebiega dość wysoko. Auto pochwalić można jednak za dobre wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (maksymalny wynik 5 gwiazdek w testach euroNCAP).

Podobnie, jak w przypadku 406 samochody trapi kilka typowych dolegliwości. Należą do nich problemy z szybko zużywającym się układem hamulcowym (klocki, krzywiące się tarcze) i nietrwałym zawieszeniem (sworznie wahaczy, łączniki stabilizatorów). Problemy sprawiać może również układ elektryczny. Bez powodu zapalają się różne kontrolki, problem rozwiązać może wgranie nowego oprogramowania do komputera. Wielu użytkowników narzeka na awarie układu ESP – w większości przypadków pomaga sprawdzenie/wyczyszczenie czujników ABS, pechowcy wymieniać muszą czujnik położenia kierownicy (naprawa jest droga).

Niektóre egzemplarze mają problem ze szczelnością układu wspomagania kierownicy. Ubytki płynu (często przez przecierające się węże) objawiają się problemami z prowadzeniem (zanik wspomagania), warto więc regularnie kontrolować jego poziom i – profilaktycznie – raz na dwa lata – wymienić płyn w układzie (płyn Total Fluid LDS). Do kosztownych usterek zaliczyć też można awarie nagrzewnicy – ceny zestawów naprawczych nie są wysokie (między 200 a 300 zł) ale dostępu do uszkodzonego elementu broni cała deska rozdzielcza i kolumna kierownicy.

Jedną z typowych denerwujących dolegliwości modelu 407 jest też zapiekanie się trzpienia tylnej wycieraczki – mechanizm działa coraz oporniej (często skokowo), co w konsekwencji może prowadzić do przepalenia się silniczka. Na trochę pomóc może dokładne rozebranie elementu (wybicie trzpienia i wyczyszczenie go szczotką drucianą lub papierem ściernym), niestety, prędzej czy później czynność trzeba będzie powtórzyć.

Z czasem, zwłaszcza w autach wyprodukowanych przed 2007 rokiem, współpracy odmawiają też wyświetlacze ciekłokrystaliczne w kabinie. Niestety, jedynym rozwiązaniem tego problemu jest wymiana (ok. 300 zł).

Odradzamy raczej zakup benzynowej jednostki V6. Podobnie, jak w Citroenie C5 silnik nie lubi długotrwałej pracy przy stałej prędkości obrotowej (np. jazda autostradowa) notorycznie zdarzają się usterki cewek zapłonowych, jednostka ma tendencję do zacierania się na panewkach.

Silniki Diesla HDI - z technologią wtrysku common rail, charakteryzują się płynną i cichą pracą, ale nie tolerują paliwa złej jakości. Oszczędności na oleju napędowym zemszczą się w postaci usterek wtryskiwaczy (wymiana ponad 1 tys. zł za sztukę). Często zawodzi dwumasowe koło zamachowe, (oryginalne nadaje się do wymiany średnio co 150 tys km), problemy sprawia też filtr cząstek stałych, elektrozawór turbosprężarki czy zawór recyrkulacji spalin EGR.

Usterki te są jednak typowe dla wszystkich nowoczesnych silników Diesla i nie dotyczą wyłącznie Peugeota, a te montowane w modelu 407 cieszą się nadzwyczaj dobrą opinią.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2012-07-16
Wymiary: długość, szerokość, wysokość, rozstaw osi

Wersje

NADWOZIA

To koniec Citroena C5. Będziesz tęsknił?2012-08-27Peugeot 407. Czy będzie się psuć?2012-07-24Okiem użytkownika: 1,6 HDI / TDCI2013-09-12

Peugeot 407 CRASHTEST

Peugeot 407 3.0 211 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Honda Accord

Honda Accord

2.4 201 KM benzyna2009sedanręcznaprzedni
cena średnia 30 000 zł
OCENY
Dostępność
Lexus IS

Lexus IS

250 208 KM benzyna2009sedanręcznatylny
cena średnia 52 000 zł
OCENY
Dostępność
Saab 9-3

Saab 9-3

2.0 TURBO S 210 KM benzyna2009sedanręcznaprzedni
cena średnia 34 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Mondeo

Ford Mondeo

2.5 220 KM benzyna2009sedanręcznaprzedni
cena średnia 26 000 zł
OCENY
Dostępność
Opel Insignia

Opel Insignia

2.0 220 KM benzyna2009sedanręcznaprzedni
cena średnia 25 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A4

Audi A4

2.0 TFSI 211 KM benzyna2009sedanręcznaprzedni
cena średnia 33 000 zł
OCENY
Dostępność

Peugeot 407 3.0 211 KM Opinie i komentarze

Roman
12 lipca 2011
Opinia wyżej jest wyjątkowo bałamutna i ma raczej chyba zniechęcić do kupna. 407 ma bardzo sprawne hamulce. Krzywiące sie tarcze występują we WSZYSTKICH samochodach jeśli po forsownej jeździe z dużą prędkością wjedzie się w głęboką kałużę. Takiego "schłodzenia" nie wytrzymają żadne tarcze hamulcowe. Klocki hamulcowe jeśli stosuje się oryginalne lub dobre zamienniki renomowanych firm (a nie najtańsze podróbki firm nieznanych) wytrzymują bez trudności 40-50 tys. km o ile nie uczestniczymy w rajdach. Trwałość zawieszenia jest zależna od jakości nawierzchni po której poruszamy się,a tutejsze są znane. Wymiana jednego sworznia (prawego, przedniego) nastąpiła po przejechaniu 70 tys km. Układ elektryczny sprawia kłopoty ale tylko w przypadku niewłaściwego obchodzenia się z nim tj np po próbie pospiesznego uruchomienia silnika, pomijając sekwencje kolejnych zapalających sie symboli, ktoe wskazują na prawidłowość działania lub ewentualną usterkę różnych funkcji samochodu. Psujące się nagminnie cewki zapłonowe to już melodia przeszłości. Psuły sie cewki zapłonowe Sagem z pierwszych partii produkcyjnych. Obecnie stosowane są cewki Delphi całkowicie niezawodne. W przypadku awarii cewki zapłonowej Sagem jest prosta rada. Należy wymienić cewki na cewki firmy Bremi, Beru, Valeo czy Delphi. Jednostka benzynowa V6 jest bardzo niezawodna i TRWAŁA w eksploatacji. Bez trudności osiąga przebiegi rzędu 400 tys. km. Warunek jest tylko jeden, należy wymieniać olej silnikowy przynajmniej raz do roku przy przebiegu max 20 tys km. Również automatyczna skrzynia biegów zespolona z benynową V6 jest niezawodna i trwała ale też należy dokonywać w niej przynajmniej cżeściowych wymian oleju o właściwej specyfikacji (JWS 3309) po przebiegu 60 tys km i dalej podobnie (mimo że intrukcja obsługi o tym milczy). Silnik z tą skrzynią pracuje wyjątkowo kulturalnie, bez żadnych drgań i bardzo cicho. Pozwala jeździć trwale z wysokimi prędkościami autostradowymi rzędu 160-180 km/h, a w mieście, gdzie przy prędkości 60-70 km/h "kręci się" tylko 1300-1400 obr/min i pozwala też bardzo szybko przyspieszyć. Opinia ta wynika z mojego osobistego użytkowania samochodu Peugeot 407 z 2006 r. z silnikiem benzynowym V6, który posiada potężnie rozbudowany układ elektroniki pokładowej pracujący jak dotąd całkowicie niezawodnie. W okresie gwarancji wymieniono tylko jeden czujnik ciśnienia powietrza w kole. Po 5 latach eksploatacji wymieniono zaś jeden sworzeń i jedną cewkę zapłonową. Samochód ten natomiast wymaga prawidłowego serwisowania, a nie tzw. "złotej rączki". Jest wtedy niezawodny, a jazda nim stanowi dużą przyjemność.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS