chceauto.pl
x

Peugeot 407 SW 3.0 211 KM

Peugeot 407 SW 3.0 211 KM
Katalog samochodów
Rok produkcji
2004
Średnia cena
15 000 zł
Nadwozie
kombi
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOd czasu do czasu można trafić na ogłoszeniałatwo kupić
Pojemność
2946 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
211 KM
0-100 km/h
8.4 s.
V max
225 km/h

KOSZTY

Spalanie
9.8 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
64 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyAwaryjność nie odbiega od średniej, można zaryzykowaćmało awaryjny
Koszt serwisu
drogiKoszt serwisowania wyraźnie odbiega od przeciętnej. In minus. tani

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
D
Bagażnik
489 litrówNie ma problemu z bagażnikiem, o ile nie jedziemy na wakacje z duża rodziną
Ryzyko kradzieży
dużeTych samochodów się nie kradnie małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
19000 km czyli po 13 miesiącach
Zużycie paliwa
11.8 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
38 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
9.2 s.
Prędkość maksymalna
205 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Peugeot 407 SW 3.0 211 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Peugeot 407 SW 3.0 211 KMPeugeot 407 SW 3.0 211 KMPeugeot 407 SW 3.0 211 KMPeugeot 407 SW 3.0 211 KMPeugeot 407 SW 3.0 211 KMPeugeot 407 SW 3.0 211 KMPeugeot 407 SW 3.0 211 KMPeugeot 407 SW 3.0 211 KMPeugeot 407 SW 3.0 211 KMPeugeot 407 SW 3.0 211 KMPeugeot 407 SW 3.0 211 KMPeugeot 407 SW 3.0 211 KMPeugeot 407 SW 3.0 211 KMPeugeot 407 SW 3.0 211 KMPeugeot 407 SW 3.0 211 KMPeugeot 407 SW 3.0 211 KMPeugeot 407 SW 3.0 211 KMPeugeot 407 SW 3.0 211 KM

Peugeot 407 SW 3.0 211 KM

Model 407 wszedł do produkcji w 2004 roku zastępując cieszący się dobrą opinią model 406. W 2008 roku nadwozie poddano delikatnemu liftingowi – nowsze auta poznamy m.in. po chromowanej osłonie chłodnicy. Samochód przetrwał w ofercie francuskiej marki do 2011 roku, gdy Peugeot zastapił go modelem 508.

Auto zbudowano w oparciu o zupełnie nową platformę, z której (po niewielkich przeróbkach) korzystają również takie modele, jak Citroen C6 i Citroen C5. W przeciwieństwie do aut z szerwonem na masce, w zawieszeniu modelu 407 nie znajdziemy elementów hydropneumatycznych – za tłumienie drgań odpowiadają amortyzatory – z przodu zamontowano klasyczne kolumny MacPhersona, z tyłu pracuje zapewniająca wysoki komfort i wysoką precyzję prowadzenia oś wielowahaczowa.

Model 407 nowoczesny, przestronny i komfortowy samochód. Mierzące ok. 4 676 mm nadwozie sedana (w kombi 4 763 mm) zapewnia wygodną podróż, nawet jeśli wybierzemy się w nią w cztery osoby. Materiały użyte do wykończenia wnętrza przeważnie nie pozostawiają wiele do życzenia (nie dotyczy to skórzanych kierownic, które szybko się przecierają), w większości egzemplarzy nie można też narzekać na jakość montażu (w niektórych autach odkształca się plastik łączący konsolę środkową z deską rozdzielczą). Większy mógłby jednak być bagażnik – w sedanie zmieści on jedynie 407 l pakunków (w kombi 448 l) – w dodatku krawędź załadunku przebiega dość wysoko. Auto pochwalić można jednak za dobre wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa (maksymalny wynik 5 gwiazdek w testach euroNCAP).

Podobnie, jak w przypadku 406 samochody trapi kilka typowych dolegliwości. Należą do nich problemy z szybko zużywającym się układem hamulcowym (klocki, krzywiące się tarcze) i nietrwałym zawieszeniem (sworznie wahaczy, łączniki stabilizatorów). Problemy sprawiać może również układ elektryczny. Bez powodu zapalają się różne kontrolki, problem rozwiązać może wgranie nowego oprogramowania do komputera. Wielu użytkowników narzeka na awarie układu ESP – w większości przypadków pomaga sprawdzenie/wyczyszczenie czujników ABS, pechowcy wymieniać muszą czujnik położenia kierownicy (naprawa jest droga).

Niektóre egzemplarze mają problem ze szczelnością układu wspomagania kierownicy. Ubytki płynu (często przez przecierające się węże) objawiają się problemami z prowadzeniem (zanik wspomagania), warto więc regularnie kontrolować jego poziom i – profilaktycznie – raz na dwa lata – wymienić płyn w układzie (płyn Total Fluid LDS). Do kosztownych usterek zaliczyć też można awarie nagrzewnicy – ceny zestawów naprawczych nie są wysokie (między 200 a 300 zł) ale dostępu do uszkodzonego elementu broni cała deska rozdzielcza i kolumna kierownicy.

Jedną z typowych denerwujących dolegliwości modelu 407 jest też zapiekanie się trzpienia tylnej wycieraczki – mechanizm działa coraz oporniej (często skokowo), co w konsekwencji może prowadzić do przepalenia się silniczka. Na trochę pomóc może dokładne rozebranie elementu (wybicie trzpienia i wyczyszczenie go szczotką drucianą lub papierem ściernym), niestety, prędzej czy później czynność trzeba będzie powtórzyć.

Z czasem, zwłaszcza w autach wyprodukowanych przed 2007 rokiem, współpracy odmawiają też wyświetlacze ciekłokrystaliczne w kabinie. Niestety, jedynym rozwiązaniem tego problemu jest wymiana (ok. 300 zł).

Odradzamy raczej zakup benzynowej jednostki V6. Podobnie, jak w Citroenie C5 silnik nie lubi długotrwałej pracy przy stałej prędkości obrotowej (np. jazda autostradowa) notorycznie zdarzają się usterki cewek zapłonowych, jednostka ma tendencję do zacierania się na panewkach.

Silniki Diesla HDI - z technologią wtrysku common rail, charakteryzują się płynną i cichą pracą, ale nie tolerują paliwa złej jakości. Oszczędności na oleju napędowym zemszczą się w postaci usterek wtryskiwaczy (wymiana ponad 1 tys. zł za sztukę). Często zawodzi dwumasowe koło zamachowe, (oryginalne nadaje się do wymiany średnio co 150 tys km), problemy sprawia też filtr cząstek stałych, elektrozawór turbosprężarki czy zawór recyrkulacji spalin EGR.

Usterki te są jednak typowe dla wszystkich nowoczesnych silników Diesla i nie dotyczą wyłącznie Peugeota, a te montowane w modelu 407 cieszą się nadzwyczaj dobrą opinią.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2012-07-16

Wersje

NADWOZIA

To koniec Citroena C5. Będziesz tęsknił?2012-08-27Peugeot 407. Czy będzie się psuć?2012-07-24Okiem użytkownika: 1,6 HDI / TDCI2013-09-12

Peugeot 407 CRASHTEST

Peugeot 407 SW 3.0 211 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Volvo V70

Volvo V70

2.5 T 210 KM benzyna2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 25 000 zł
OCENY
Dostępność
Audi A4

Audi A4

2.0 TFSI 200 KM benzyna2004kombiręczna4x4
cena średnia 25 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Laguna

Renault Laguna

3.0 210 KM benzyna2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność
BMW 3

BMW 3

25i 192 KM benzyna2004kombiręcznatylny
cena średnia 19 000 zł
OCENY
Dostępność
Jaguar X-Type

Jaguar X-Type

2.5 196 KM benzyna2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C5

Citroen C5

3.0 V6 210 KM benzyna2004kombiręcznaprzedni
cena średnia 13 000 zł
OCENY
Dostępność

Peugeot 407 SW 3.0 211 KM Opinie i komentarze

Roman
11 maja 2011
Jeżdżę 407 z silnikiem benzynowym V6 i z automatyczną 6-stopniową skrzynią biegów Aisin AM6 już od 2006 r. Silnik spisuje się rewelacyjnie zarówno w b. szybkiej stałej jeździe autostradowej przy prędkościach 150 km/h i więcej jak i w ruchu miejskim. Ciągłe usterki cewek zapłonowych to już przebrzmiała historia pierwszych egzemplarzy z silnikiem V6 gdy montowano cewki firmy Sagem. Przynajmniej w moim egzemplarzu całość potężnie rozbudowanej elektroniki pokładowej pracuje całkowicie bez zarzutu. Nie zapalają się bez powodu żadne lampki kontrolne. Przedstawiona opinia o usterkach wg mojej wiedzy dotyczyła egzemplarzy z pierwszych dwóch lat produkcji. Jedyna usterka jaka wystąpiła w okresie gwarancji to wymiana jednego z czujników ciśnienia powietrza w oponie, a po 5 latach intensywnej eksploatacji wymieniłem tylko jedną z cewek zapłonowych. Peugeot 407 wymaga poprawnego obchodzenia się z samochodem już w momencie przekręcania kluczyka w stacyjce. Pospieszne, nerwowe przekręcenie kluczyka aby czym prędzej zapuścić silnik potrafi skutkować błędnymi informacjami i ostrzeżeniami na ekraniku komputera. Gdy czyni się to spokojnie, wg sekwencji wyświetlanych symboli wszystko pracuje doskonale. Hamulce też są bardzo sprawne i poza dwukrotną wymianą klocków, nie zauważyłem krzywienia się tarcz. Może dlatego, że po szybkiej jeździe nigdy nie wjeżdżam pełnym pędem w głębokie kałuże wody bo to jest podstawowa przyczyna krzywienia się tarcz hamulcowych we WSZYSTKICH samochodach. Peugeot 407 nie jest natomiast samochodem, którego naprawę ewentualnych usterek można powierzyć dowolnemu "uniwersalnemu" serwisowi gdzie pracują mechanicy "złote rączki" naprawiający wszelkie typy samochodów.

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS