Już za kilkanaście dni, na salonie w Los Angeles, oficjalnie zadebiutuje nowy Mercedes S65 w wersji AMG.
Samochód to nie tylko najmocniejszy pojazd z gamy modelowej nowej klasy nowej klasy S, ale też najmocniejszy samochód w swoim segmencie. Kierowcy decydujący się na jego zakup będą mieli do dyspozycji moc 630 KM i monstrualny moment obrotowy wynoszący równe 1000 Nm!
Nowy Mercedes S65 AMG
Pod maską znalazł się dwunastocylindrowy motor (oczywiście w układzie V) wspomagany dwiema turbosprężarkami. By zoptymalizować procesy spalania (jednostka spełnia normę emisji spalin Euro 6) zastosowano układ zapłonowy typu Twin Spark. Jednostka ma wykonany ze stopów aluminium blok i odlany z wysokogatunkowej stali, kuty wał korbowy.
Napęd przenoszony jest na koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów AMG SPEEDSHIFT PLUS 7G-TRONIC. Kierowca ma do wyboru trzy tryby jazdy - ekonomiczny, sportowy i manualny. w tym pierwszym, na stałe włączony pozostaje system start&stop. Samochód może się pochwalić rewelacyjnymi osiągami. Przyspieszenie do 100 km/h trwa zaledwie 4,3 sekundy, prędkość maksymalna to elektronicznie ograniczone 250 km/h.
Nowy Mercedes S65 AMG
Na liście wyposażenia standardowego znalazło się m.in adaptacyjne zawieszenie, które - na podstawie obrazu z kamery wykrywającej dziury przed pojazdem - automatycznie dostosowuje siłę tłumienia. By zapewnić kierowcy sportowe emocje w aucie zamontowano elektromechaniczny układ wspomagania kierownicy o zmiennym przełożeniu i sile. Na życzenie nabywcy S65 AMG może być wyposażone w ceramiczne hamulce.
Na pełną listę wyposażenia i ceny musimy poczekać do końca listopada.
Czym nowy S65 AMG różni się od standardowego Mercedesa klasy S? Zapraszamy do naszej galerii!