Zwrot kosztu instalacji po
12000 km czyli po 8 miesiącach
Zużycie paliwa
11 l gazu na 100 km
 Koszt przejechania 100 km
29 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
10.6 s.
 Prędkość maksymalna
202 km/h
 UwagaSugerowana jednostka napędowa wyposażona jest w turbosprężarkę. Należy pamiętać, że element ten podnosi obciążenie silnika. Dobór niewłaściwej instalacji lub jej zła regulacja oraz intensywna eksploatacja może prowadzić do poważnych uszkodzeń silnika: od wypalenia uszczelki pod głowicą i gniazd zaworowych po - w skrajnych przypadkach - stopienie tłoków. Dlatego konieczne jest wybranie instalacji dedykowanej to silników turbo i zamontowanie jej w dobrym warsztacie.
Opel Cascada 1.6 Turbo 170 KM
Produkowany w polskiej fabryce Opla w Gliwicach model Cascada jest klasycznym, czteroosobowym kabrioletem z miękkim, otwieranym dachem. Długość karoserii mierzy 4,7 m, szerokość – bez lusterek – to 1,84 m. Auto dostępne jest w dziesięciu kolorach, które można łączyć z trzema barwami dachu.
W przypadku silników benzynowych, oprócz silnika o pojemności 1,4 litra z turbosprężarką (o mocy 120 KM lub 140 KM), dostępny jest także nowy silnik SIDI Turbo. Jednostka ma pojemności 1,6 litra i rozwija moc 170 KM. W ofercie znalazł się też turbodiesel 2,0 l CDTI o mocy 165 KM. Wkrótce pojawić ma się również jego wzmocniona odmiana (BiTurbo CDTI) rozwijająca aż 195 KM i 400 Nm.
Czas złożenia dachu to jedynie 17 sekund – kierowca może się zdecydować na transformację auta w kabriolet przy prędkościach do 50 km/h. By zapewnić pasażerom większy komfort termiczny i akustyczny, pomiędzy materiał dachu wszyto specjalną poliestrową błonę. 
Dach składany jest do bagażnika. Po jego złożeniu pojemność kufra to 280 l (350 l gdy dach jest założony). 
Samochód zadebiutował w początku 2013 roku, na marcowym Salonie Motoryzacyjnym w Genewie.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2018-11-14