chceauto.pl
x

Opel Astra H 1.6 16V 105 KM

Opel Astra H 1.6 16V 105 KM
Katalog samochodów
Zobacz porównaniedodaj do porównania
Oceń to auto
Oceń ten samochód jako pierwszy!
Rok produkcji
2005
Średnia cena
12 000 zł
Nadwozie
hatchback 3-drzwiowy
Skrzynia
ręczna
Napęd
przedni
Średni przebieg
Dostępność auta
trudno kupićOferta jest szeroka, jest w czym wybieraćłatwo kupić
Pojemność
1598 cm3
Silnik
benzyna

OSIĄGI

Moc
105 KM
0-100 km/h
12.3 s.
V max
185 km/h

KOSZTY

Spalanie
6.6 l benzyny na 100 km (średnie rzeczywiste zużycie paliwa)
Koszt przejechania 100 km
43 zł

SERWIS

Bezawaryjność
bardzo awaryjnyOd czasu do czasu trafiają się awarie, ale ogólnie jest bardzo dobrzemało awaryjny
Koszt serwisu
drogiDramatu nie ma, wiadomo, że auto kosztuje tani

RANKING TÜV

Raport
2012
Miejsce
64 na 104 sklasyfikowanych
Awaryjność
18.4%
Średni przebieg
77 000 km

BEZPIECZEŃSTWO I KOMFORT Czy bezpieczeństwo jest ważne?

Bezpieczeństwo
mało bezpiecznyMasz rodzinę? Kupuj bez zastanowienia bezpieczny euroncap
Segment
C
Bagażnik
340 litrówSzału nie ma, ale dramatu też nie
Ryzyko kradzieży
dużeAuta trzeba pilnować, ale też bez przesady małe

MOŻLIWOŚĆ ZAŁOŻENIA INSTALACJI LPG

Zwrot kosztu instalacji po
17000 km czyli po 11 miesiącach
Zużycie paliwa
7.9 l gazu na 100 km
Koszt przejechania 100 km
25 zł
Przyspieszenie do 100 km/h
13.5 s.
Prędkość maksymalna
168 km/h
Uwaga
Średni przebieg sugerowanej jednostki napędowej wskazuje na dość znaczne wyeksploatowanie silnika. Decydując się na montaż instalacji gazowej, trzeba wybrać dobry warsztat, który tak dobierze instalację gazową by nie doszło do wypalenia gniazd zaworowych, co może się skończyć utratą kompresji w cylindrach i szybką koniecznością remontu kapitalnego.

Opel Astra H 1.6 16V 105 KM - GALERIA ZDJĘĆ

Opel Astra H 1.6 16V 105 KMOpel Astra H 1.6 16V 105 KMOpel Astra H 1.6 16V 105 KMOpel Astra H 1.6 16V 105 KMOpel Astra H 1.6 16V 105 KMOpel Astra H 1.6 16V 105 KMOpel Astra H 1.6 16V 105 KMOpel Astra H 1.6 16V 105 KM

Opel Astra H 1.6 16V 105 KM

Opel Astra

Astra to sztandarowy samochód kompaktowy niemieckiej marki. W początku lat dziewięćdziesiątych auto zastąpiło w ofercie Opla wysłużonego Kadetta i z miejsca stało się rynkowym bestsellerem. Wprawdzie Astra nigdy nie sprzedawała się na Starym Kontynencie tak dobrze jak konkurencyjny Volkswagen Golf, ale na tle auta z Volksburga samochód nie ma się czego wstydzić. Astry chwalone są za dobre właściwości jezdne i niskie koszty eksploatacji. W przypadku starszych modeli największy problem dotyczy podatności na korozję.

Opel Astra H

Trzecia generacja Astry (typoszereg H) weszła do sprzedaży w 2004 roku. Samochód produkowany jest m.in. przez polską fabrykę Opla w Gliwicach. Ostatnie egzemplarze zjechały z taśmy w 2012 roku. W 2006 roku nadwozie poddano delikatnej kuracji odmładzającej.

Z Astrą poprzedniej generacji wspólna jest jedynie nazwa. Typoszereg H zaprojektowany został od postaw w oparciu o nową płytę podłogową. Samochód pochwalić się może obszernym wnętrzem – rozstaw osi (przeszło 2,6 m) zapewnia dużą ilość miejsca w kabinie. Rodziny powinny zainteresować się zwłaszcza kombi i sedanem. Oba auta powstawały na wydłużonej platformie – rozstaw osi wynosił aż 2,7 m. Dwa ostatnie mogą się też pochwalić bagażnikami, których pojemność – nawet bez składania oparć tylnej kanapy – przekracza 500 litrów.

Skrajne opinie zbiera projekt kokpitu. Jedni chwalą go za intuicyjną obsługę, inni ganią za tandetne plastiki (łatwo się zarysowują) i niewyszukaną stylistykę. Trzeba się też pogodzić z przeciętną trwałością takich elementów, jak np. szybko łamiące się kratki nawiewów.

Częste awarie dotyczą układu klimatyzacji (sprężarki), figle płata też elektronika (falujące obroty, zawieszające się radia, usterki różnych czujników, centralnego zamka). Niestety, ceny niektórych elementów mogą nadszarpnąć niejedną kieszeń. Jeśli np. zepsuje się rezystor wentylatora chłodnicy, kupić trzeba będzie cały wentylator. Koszt takiej naprawy przekroczyć może nawet tysiąc złotych. Na szczęście, na tle klasowych rywali, samochód pochwalić się może całkiem wysoką trwałością.

Najbardziej poszukiwane na rynku wtórnym są auta z silnikami wysokoprężnymi. Ich cechy wspólne to bezpośredni wtrysk paliwa (Comon Rail) i turbodoładowanie, oraz fakt, że żaden nie jest konstrukcją własną Opla. Silniki o pojemności 1,7 litra pochodzą od Isuzu, pozostałe (1,3 l CDTI oraz 1,9 l CDTI) to włoskie konstrukcje Fiata. Osoby, które ponad osiągi stawiają koszty eksploatacji powinny zdecydować się na najsłabszą odmianę silnika 1,7 l CDTI o mocy 80 KM (59 KW) montowaną w latach 2004-2006. To jedyny motor, który nie jest wyposażony w dwumasowe koło zamachowe (oraz jedyny Diesel sprzęgany z pięciostopniową, ręczną skrzynią biegów – pozostałe mają przekładnie o sześciu przełożeniach).

Z rezerwą podchodzić należy do najmniejszego w gamie 1,3 l CDTI, który pojawił się w ofercie w 2005 roku. Niskie spalanie osiągnąć można jedynie w trasie (by poradzić sobie z obszernym nadwoziem niewielki motor wymaga wysokich obrotów), w samochodach, których kierowcy lubią wciskać w podłogę pedał gazu często dochodzi do rozciągnięcia łańcucha rozrządu i błyskawicznego zużycia sprzęgła. Jednostka nie toleruje też ubytków oleju – układ ma bardzo małą pojemność więc nawet niewielki wyciek może skończyć się koniecznością remontu.

Lepszą opinią cieszą się wysokoprężne 1,7 CDTI, które przez pewien czas wytwarzane były w fabryce w Gliwicach. Silnik uchodzi za trwały, ale naprawy – niestety – nie należą do tanich. W konstrukcji zastosowano np. nietypowy napęd pompy oleju paskiem rozrządu czy głowicę ze specjalnymi tulejami uszczelniającymi. Jeśli zauważymy ubytki oleju w pierwszej kolejności sprawdźmy pompę. Często dochodzi do uszkodzenia simmeringu uszczelniającego, olej potrafi przedostawać się na pasek rozrządu co może powodować jego pęknięcie lub przeskoczenie.

Najlepszym wyborem, przynajmniej jeśli chodzi o stosunek osiągi-koszty eksploatacji okazują się fiatowskie 1,9 CDTI. Duża popularność sprawia, że jednostki są dobrze znane większości mechaników, ceny części również nie należą do zaporowych. Szczególnie warta uwagi jest wersja o mocy 120 KM wyposażona w tańszą w naprawach (i trwalszą) ośmiozaworową głowicę (odmiana 150-konna ma 16 zaworów).

Wszystkie jednostki wysokoprężne łączą usterki zaworu recyrkulacji spalin, wtryskiwaczy i dwumasowych kół zamachowych. W przypadku nowszych roczników problemów może też przysporzyć filtr cząstek stałych.

Standardowo dla jednostek z wtryskiem typu Common Rail należy uważać na jakość tankowanego paliwa. Wymiana wtryskiwaczy kosztować może nawet kilka tysięcy złotych. Dotyczy to jednak wszystkich nowoczesnych silników wysokoprężnych. W trosce o kondycję turbosprężarek, pierścieni tłokowych i panewek radzimy też skrócić o - najlepiej o 2/3 - sugerowany przez producenta interwał wymiany oleju silnikowego!

Mniej problematyczne są z reguły samochody z silnikami benzynowymi, chociaż w ich przypadku również liczyć się trzeba z możliwością wystąpienia kosztownych usterek. Stosunkowo często psują się cewki zapłonowe co objawia się szarpaniem, dziurami w mocy lub paleniem na trzech cylindrach. Usterką trapiącą zwłaszcza jednostki o pojemności 1,4 l i 1,6 l (niezależnie od mocy) są wyrabiające się koła wałków rozrządu, które odpowiadają również za kąt wyprzedzenia zapłonu. Objawem usterki są stuki dochodzące z okolic głowicy – koszt naprawy – wyniesie około 2 tys. zł.

Pochwalić można za to trwałe i łatwe w naprawach zawieszenie. Z przodu zastosowano kolumny MacPhersona, na tylnej osi pracuje podatna na skręcanie belka. Taki dobór komponentów zapewnia poprawne prowadzenie i – co najważniejsze – niewielkie koszty obsługi.
Najgorszymi doradcami przy zakupie samochodu używanego są emocje. Dlatego właśnie w opisach modeli kładziemy nacisk na te informacje, które mogą przydać się w podjęciu ostatecznej decyzji oraz przy oględzinach auta. Staramy się ująć w opisie najczęściej występujące usterki danego modelu, a także podpowiedzieć, na jakie „przygody” powinniśmy być przygotowani po zakupie. Oczywiście nie każdy musi zgadzać się z naszymi opiniami, jednak mają one swoje podstawy we wnikliwych analizach rynku. Pamiętajcie, że nasz opis w żadnym wypadku nie ma na celu bezkrytycznego wychwalania danego modelu. To raczej surowa, chłodna ocena konkretnego auta, zachęcająca do równie pesymistycznej kalkulacji kosztów. Zawsze trzeba mieć bowiem na uwadze to, że cena zakupu używanego pojazdu jest dopiero początkiem wydatków.
Ostatnia zmiana: 2013-09-10

Wersje

ROCZNIKI

Opel Astra Sports Tourer GSe. Polskie ceny2023-05-29Opel Astra już w produkcji. Tym razem z Niemiec2022-02-14Opel Astra VI. Ceny w Polsce2021-12-09Taki będzie nowy Opel Astra2021-06-0930 lat Opla Astra2021-04-24Opel Astra po liftingu2019-07-03

Opel Astra CRASHTEST

Opel Astra - AKCJE NAWROTOWE

2006-02-17Dolny wahacz prawego koła samochodu Opel Astra H może być zamontowany niezgodnie ze specyfikacją, co może stwarzać zagrożenie dla życia i zdrowia użytkowników.

Zamontowanie dolnego wahacza prawego przedniego koła samochodu marki Opel Astra H, MY05-06, kod: CN: 8703 o zakresie numerów VIN: 58143546-68017701, niezgodnie ze specyfikacją, może w istotny sposób wpłynąć na prowadzenie samochodu i może stwarzać zagrożenie w zakresie bezpieczeństwa użytkownika pojazdu.
2008-05-07Samochody marki Opel astra G i H z silnikiem Z16XEP mogą stwarzać zagrożenie dla bezpieczeństwa użytkowników.

Polski dystrybutor marki Opel poinformował, że w niektórych egzemplarzach wymienionych modeli może dojść do wycieku oleju z czujnika ciśnienia oleju silnika na osłonę termiczną kolektora wydechowego, co może być przyczyną pożaru.

Kampanią serwisową na rynku polskim objętych jest 628 pojazdów wyprodukowanych w latach 2003 - 2005 w Niemczech, Wielkiej Brytanii, Włoszech i Polsce.

plik pdf
2011-01-19Polski dystrybutor marki Opel poinformował, że w niektórych egzemplarzach wymienionego modelu, wyprodukowanych w roku 2005 w Wielkiej Brytanii, Polsce, Hiszpanii, Portugalii oraz Niemczech, silnik może mieć pogorszone osiągi i hałasować, a w najgorszym przypadku może dojść do pęknięcia wałka rozrządu.

Przedsiębiorca poinformował, że na rynek polski wprowadzono 4830 samochodów potencjalnie niebezpiecznych. Naprawy wymagają wyłącznie pojazdy z silnikiem Z10XEP (kod RPO LJ4), Z12XEP (kod RPO LB4), Z14XEP (kod RPO LJ2), Z14XEL(kod RPO LKA)

plik pdf

Ogłoszenia

Opel Astra

Opel Astra

kujawsko-pomorskie

10 900 zł
Opel Astra

Opel Astra


11 300 zł
Opel Astra

Opel Astra


14 000 zł
Opel Astra

Opel Astra

lubelskie

9 900 zł

Opel Astra H 1.6 16V 105 KM - PODOBNE SAMOCHODY

Nissan Almera

Nissan Almera

1.5i 98 KM benzyna2005hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 8 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen Golf

Volkswagen Golf

1.6 100 KM benzyna2005hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 14 000 zł
OCENY
Dostępność
Volkswagen New Beetle

Volkswagen New Beetle

1.6 100 KM benzyna2005hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 16 000 zł
OCENY
Dostępność
Ford Focus

Ford Focus

1.6 100 KM benzyna2005hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 6 000 zł
OCENY
Dostępność
Renault Megane

Renault Megane

1.4 98 KM benzyna2005hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 12 000 zł
OCENY
Dostępność
Citroen C4

Citroen C4

1.6 110 KM benzyna2005hatchback 3drręcznaprzedni
cena średnia 10 000 zł
OCENY
Dostępność

Opel Astra H 1.6 16V 105 KM Opinie i komentarze

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na YouTube RSS