chceauto.pl
x
Nowy Opel Astra w kamuflażu

Nowy Opel Astra w kamuflażu

Motonowości
Redakcja ChceAuto.pl 2015-05-24 Opinie
Już jesienią zadebiutuje nowa generacja Opla Astry. Obecnie producent prowadzi intensywne testy tego samochodu.

Opel Astra
Opel Astra
Takie testy to doskonała okazja dla fotografów prasowych i konkurencji, by podejrzeć wygląd auta. Nic więc dziwnego, że producenci przykładają dużą wagę do kamuflażu. Element ten jest stale udoskonalany. Prototypy Astry pokryto nowym czarno-białym wzorem złożonym z sześcianów. Na pokrycie Astry potrzeba 60-70 arkuszy folii, które muszą być odporne na wodę, śnieg i temperatury - auto jest testowane w ekstremalnych warunkach klimatycznych przy temperaturach od -40 do +80 stopni.

Opel Astra
Opel Astra
Nowy wzór jest już czwartą generacją kamuflażu. A wszystko zaczęło się 30 lat temu od prostego przykrywania kluczowych ostrych kształtów i oklejania taśmą krawędzi reflektorów. Następnie zaczęto zasłaniać przód i tył auta oraz kształt szyb. W 1999 roku po raz pierwszy użyto folii ze specjalnym wzorem, którą oklejono Corsę C. Wówczas był to proces pracochłonny, trzy osoby musiały kleić przez kilka dni. W 2009 roku pojawiła się kolejna generacja kamuflażu, którą nakładano w dwa dni, a w latach 2011-2013 stosowano generację trzecią - jej aplikacja trwała zaledwie jeden dzień.

Opel Astra
Opel Astra
Obecnie w samochodach, w tym w testowanej Astrze, szczególnie dokładnie ukrywa się przednią i tylną część samochodu. Kłopoty sprawia jednak fakt, że kamuflaż nie może wpływać na właściwości jezdne (np. na chłodzenie silnika). Widoczne muszą być też światła czy kierunkowskazy, samochód musi mieć bowiem dopuszczenie do ruchu.

Opel Astra
Opel Astra
Dokładnie zakamuflowano również wnętrze Astry. W samochodzie, ze względu na zastosowanie ekranów, pojawiła się folia znana z telefonów czy laptopów. Jej naklejenie na ekran powoduje, że obraz jest widoczny tylko podczas patrzenia na wprost, z boku już nic nie widać. Pozostałe elementy wnętrza są przykrywane płachtami materiału, przy czym trzeba pamiętać, że kluczowe elementy sterujące muszą pozostać na wierzchu.

Opel Astra
Opel Astra
Piąta generacja Astry została zaprojektowano całkowicie od podstaw. Samochód jest o 5 cm krótszy i o 2,5 cm niższy niż obecnie. Przedstawiciele Opla zapewniają jednak, że dzięki lepszemu projektowi we wnętrzu będzie więcej miejsca.

Duży nacisk położono na obniżenie masy. Bazowa wersja nowej Astry, napędzana trzycylindrowym, doładowanym silniki 1.0 o mocy 105 KM, waży aż o 150 kg mniej niż porównywalny model obecnej generacji. W mocniejszych wersjach silnikowych różnica sięga 200 kg!

Opel Astra
Opel Astra
Piąta generacja Astry będzie napędzana nowymi silnikami, pojawią się aż trzy nowe rodziny jednostek napędowych o mocach od 90 do 200 KM. Pierwsza grupa – SGE – obejmuje trzy- i czterocylindrowe silniki benzynowe z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem. Oprócz bazowej jednostki 1.0 (105 KM i 170 Nm) należy do niej silnik 1.4 o mocy 145 KM i momencie 220 NM.

Ponadto symbolem MGE oznaczono benzynowy, czterocylindrowy silnik 1.6 o mocy 200 KM. Z kolei rodzina MDE obejmować ma czterocylindrowe, doładowane diesle z wtryskiem Common Rail.

Nowa Astra zadebiutuje na salonie we Frankfurcie jesienią, a produkowana będzie wyłącznie w fabryce Opla w Gliwicach.

Opel Astr V - zimowe testy na filmie:



Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Nowy Opel Astra w kamuflażu - GALERIA ZDJĘĆ

Nowy Opel Astra w kamuflażuNowy Opel Astra w kamuflażuNowy Opel Astra w kamuflażuNowy Opel Astra w kamuflażuNowy Opel Astra w kamuflażuNowy Opel Astra w kamuflażuNowy Opel Astra w kamuflażuNowy Opel Astra w kamuflażu

Zobacz także

Oto najczęściej naprawiane auta w Polsce!

Oto najczęściej naprawiane auta w Polsce! 2019-01-03

Autodata - jeden z wiodących dostawców informacji technicznych w branży motoryzacyjnej – opublikował raport najczęściej serwisowanych pojazdów w 2018 roku. W Polsce najczęściej serwisowanym samochodem po raz kolejny okazał się Opel Astra H. Drugą...
15-latek za 15 tys. zł. Oto prawdziwy obraz polskich dróg!

15-latek za 15 tys. zł. Oto prawdziwy obraz polskich dróg! 2018-11-22

To już prawie pewne. Wszystko wskazuje na to, że rok 2018 zamknie się liczbą przeszło 1 mln aut, które trafiły do Polski w ramach importu indywidualnego. Z informacji instytutu Samar wynika, że skumulowany wynik w ostatnich dwunastu miesiącach...
20 lat fabryki Opla w Polsce. Miałeś Astrę Classic?

20 lat fabryki Opla w Polsce. Miałeś Astrę Classic? 2018-09-03

Minęło właśnie 20 lat od uruchomienia polskiej fabryki Opla w Gliwicach. Pierwsze wyprodukowane w zakładzie auto - biała Astra Classic - zjechało z taśmy montażowej 31 sierpnia 1998 roku.W fabryce Opel Manufacturing Poland budowanych było kilka...
Najczęściej naprawiane auta w Polsce!

Najczęściej naprawiane auta w Polsce! 2018-01-05

Słowo „autodata” znane jest chyba każdemu mechanikowi w Europie. Firma jest liderem w dziedzinie oprogramowania zapewniającego dostęp do szczegółowej wiedzy technicznej dotyczącej budowy i serwisowania poszczególnych modeli pojazdów. Jej –...
Ćwierć miliona Opli Astra z Gliwic

Ćwierć miliona Opli Astra z Gliwic 2017-06-28

Zakład Opla w Gliwicach wyprodukował już 250 tys. egzemplarzy Opli Astra hatchback.Jubileuszowy egzemplarz ma czerwony kolor, napędzany jest silnikiem benzynowym 1.4 o mocy 150 KM i trafi na polskie drogi.Zakład Opla w Gliwicach jest jednym z...
Używane: Opel Astra IV (J)

Używane: Opel Astra IV (J) 2017-05-28

Czwarta generacja Opla Astry (typoszereg J) debiutowała w czasie salonu samochodowego we Frankfurcie w 2009 roku. Samochód okazał się sporym sukcesem, a w produkcji przetrwał do 2015 roku.Pojazd był zupełnie nową konstrukcją, którą zbudowano w...
Jesteśmy też na Facebook Jesteśmy też na Google+ Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.