chceauto.pl
x
Nowe samochody. Ile zarabiają producenci?

Nowe samochody. Ile zarabiają producenci?

Porady i rynek
Redakcja ChceAuto.pl 2018-08-10 Opinie
Mikroskala nie musi iść w parze z mikro-zarobkami. Dotyczy to zwłaszcza motoryzacji, gdzie kluczem do sukcesu zdaje się być właśnie niewielki, ograniczony poziom produkcji.

Profesor ekonomii z niemieckiego Duisburga - Ferdinanda Dudenhöffer – podzielił się niedawno swoim raportem dotyczącym kondycji finansowej poszczególnych producentów samochodów. Z zestawienia jasno wynika, że najlepszy biznes robią producenci aut kierowanych do bardzo wąskiej grupy odbiorców.

Okazuje się, że – w przeliczeniu na pojedynczy sprzedany samochód – najlepszymi wynikami w branży pochwalić się może Ferrari. Średnia wysokość marży wynosi w ich tym przypadku aż 69 tys. euro. Nie jest jednak do końca pewne, czy Włosi rzeczywiście zasługują na tytuł „króla motoryzacyjnego biznesu”. Wynikami finansowymi nie dzielą się bowiem dwie inne samochodowe ikony: Lamborghini i Rolls-Royce. Można jednak przypuszczać w obu przypadkach wyniki są gorsze, co wynika z inwestycji związanych z wprowadzeniem na rynek nowych modeli (nowa generacja Phantoma i Lamborghini Urus).

Biorąc pod uwagę zdecydowanie szerszą skalę działania, świetnymi wynikami może się pochwalić Porsche. Wysokość średniej marży wynosi tu 17 tys. euro. Około 9 tys. euro zarabiają na samochodzie Audi, BMW i Mercedes. W ich przypadku rozpiętość modelowa sprawia, że w ofercie nie brak pojazdów, na których producenci zarabiają poniżej 3 tys. euro.

O dobrych wynikach może też mówić Maserati i Volvo. W obu przypadkach średnie marże wahają się między 4 a 5 tys. euro. Z takiego obrotu sytuacji zadowoleni mogą być zwłaszcza Szwedzi. Przed przejęciem przez chińczyków firma latami znajdowała się przecież na krawędzi bankructwa.
Nie wszystkie marki premium mogą się jednak pochwalić zyskami. Straty generuje np. Bentley, który do każdego sprzedanego auta „dokłada” aż 17 tys. euro! Producent tłumaczy to faktem ogromnych inwestycji w rozwój pojazdów elektrycznych.

Nie najlepiej prezentuje się też kondycja Tesli. Inwestująca w rozbudowę fabryki firma traci na każdym sprzedanym samochodzie 11 tys. euro.


Opinie i komentarze na temat artykułu

comments powered by Disqus

Zobacz także

Kup sobie silnik Ferrari

Kup sobie silnik Ferrari 2021-12-02

Jeśli jesteś fanem Formuły 1 i Ferrari to mamy dla ciebie ciekawą informację. Na aukcji został wystawiony na sprzedaż silnik V10 (a konkretnie jego niektóre elementy) używany w zwycięskim bolidzie Ferrari z roku 2003. Dla uczczenia prezesa Fiata...
BMW XM. W ciszy i z V8

BMW XM. W ciszy i z V8 2021-12-01

W fabryce BMW w Spartanburg (USA) pod koniec przyszłego roku rozpocznie się produkcja BMW XM. Będzie to najmocniejszy samochód koncernu z Bawarii, jaki kiedykolwiek wszedł do seryjnej produkcji. Prototyp tego auta pokazano właśnie na Art Basel w...
Lucid Air już u klientów. To początek końca Tesli?

Lucid Air już u klientów. To początek końca Tesli? 2021-11-02

20 egzemplarzy Lucid Air trafiło już do nabywców. Czy samochody marki okrzykniętej przez fanów aut elektrycznych ”pogromcą Tesli” przekonają do sceptyków do elektrycznej motoryzacji? Dostarczenie pierwszych egzemplarzy to punkt zwrotny w historii...
BMW serii 2 Active Tourer. Nowy model

BMW serii 2 Active Tourer. Nowy model 2021-10-06

BMW zaprezentowało właśnie drugą generację swojego "minivana" - przednionapędowego modelu 2 Active Tourer. Auto może się teraz pochwalić "rasowym" wyglądem i nowymi rozwiązaniami technicznymi, jak chociażby układy mild-hybrid oraz plug-in....
Porsche Tycan po zmianach. Ma więcej kolorów i wyższy zasięg

Porsche Tycan po zmianach. Ma więcej kolorów i wyższy zasięg 2021-08-26

Z początkiem września Porsche Tycan i Tycan Cross Turismo doczekały się zmian modelowych na rok 2022. Elektryczne samochody będą teraz oferować większy codzienny zasięg. Zmieniłą się też gama kolorów i poziom wyposażeniaTaycan na nowy rok...
Mercedes klasy C All-Terrain

Mercedes klasy C All-Terrain 2021-08-18

Jeśli nie podoba się wam oferta suvów Mercedesa producent ze Stuttgartu przygotował właśnie ciekawą alternatywę. Chodzi o "uterenowioną" klasę C - model All-Terrain. Za sprawą zwiększenia prześwitu względem konwencjonalnej klasy C kombi o około...

NAJCZĘŚCIEJ POSZUKIWANE

Jesteśmy też na Facebook Nasz kanał na
 YouTube RSS
x TA STRONA UŻYWA PLIKÓW COOKIE. Dowiedz się więcej o celu ich używania. Korzystając ze strony wyrażasz zgodę na używanie cookie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.